Telecom News - טרנספורמציה דיגיטלית היא לא רק יישום של טכנולוגיות חדשניות

טרנספורמציה דיגיטלית היא לא רק יישום של טכנולוגיות חדשניות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> טרנספורמציה דיגיטלית היא לא רק יישום של טכנולוגיות חדשניות
טרנספורמציה דיגיטלית היא לא רק יישום של טכנולוגיות חדשניות
מאת: משה גרימברג, 23.10.21, 17:39משה גרימברג

הטרנספורמציה הדיגיטלית ברמה הארגונית חייבת לקבל ביטוי גם באסטרטגיה העסקית, בתרבות הארגונית, במבנה הארגוני, בניהול ופיתוח המשאב האנושי ובתהליכים ומתודולוגיות העבודה.

לאחרונה הפכה הטרנספורמציה הדיגיטלית "לבאז וורד" המתנגנת על לשונם של מנכ"לים, הנהלות ומנהלי מערכות מידע. אך רבים מבינים, שחברות ותאגידים חייבים גם להפוך את הפירמידה על הראש, לשים את הלקוחות במקום הראשון ולדעת לטפח ולנהל מולם מערכות יחסים ארוכות טווח המתבססות על אמון והערכה הדדית.

מהי טרנספורמציה דיגיטלית?
מנקודת המבט של היועץ הארגוני, טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך של שינוי פנימי וחיצוני, שעובר תאגיד או חברה בכל רמות ההיררכיה.

מדובר בחדשנות עסקית ברמת המוצרים והשירות, כדי לספק את הצרכים המשתנים של הלקוחות, לשים אותם בראש הפירמידה ולהתאימם לעולם הדיגיטלי וגם לשינויים המתרחשים אצל דור הצרכנים הצעיר, דור טכנולוגי, שמצפה לתגובה מהירה ולתועלות וערך מהשירותים/המוצרים שהוא מקבל/רוכש.

התהליך אינו רק חיצוני כלפי הלקוחות והספקים. הוא מתבטא גם בטרנזקציות, בקשרים ובתקשורת הפנים ארגונית בין המחלקות והאגפים השונים.

מנקודת מבט של יועץ ארגוני, שמניע תהליכי שינוי וצמיחה ובעיקר מתמקד בשיפור מערכי שירות לקוחות, הטרנספורמציה הדיגיטלית באה לממש את החזון האסטרטגי והעסקי של הארגון באמצעות מגוון טכנולוגיות, אימוץ חדשנות, יצירתיות ואמצעים דיגיטליים כחלק מרכזי באימוץ תרבות המקדשת שינוי והתאמה לאתגרים של השווקים התחרותיים.

אחד מהמנכ"לים, שפגשתי לאחרונה, אמר: "כיום, המעבר לדיגיטל הוא לא עוד מושג מופשט מעולם ההייטק, אלא צורך קיומי והישרדותי לשנים הבאות. האתגרים העסקיים הולכים וגדלים, התחרות גוברת ומי שלא יתקדם ויתפתח טכנולוגית, ידרוך במקום וסופו להיעלם".

מהניסיון, שצברתי לאורך השנים, ניתן לומר, שמטרת הטרנספורמציה הדיגיטלית מתמקדת במשפט הבא: "טרנספורמציה דיגיטלית אמורה לממש החזון האסטרטגי של הארגון באמצעות טכנולוגיות חדשניות, שרובן דיגיטליות".

לכן, ארגונים שונים, תאגידי ענק, וחברות בינוניות וקטנות מבינים מזמן, שטרנספורמציה דיגיטלית אינה רק "באזז וורד", אלא צורך קיומי והישרדותי לשנים הבאות. האתגרים העסקיים הולכים וגדלים וחייבים לשפר את הכלים, שמולם מתמודדים במיוחד בכל הנוגע למעבר לדיגיטל.

המהפכה הדיגיטלית לא מדלגת על אף אחד מהאגפים
הטרנספורמציה הדיגיטלית אינה מדלגת על תחומים מסורתיים. היא באה לידי ביטוי באגפי הרכש, השיווק והפיתוח העסקי, במערכי המכירות והשירות ללקוחות. היא לא פוסחת על רצפת הייצור, על מערך ניהול ופיתוח המשאב האנושי, ועוד. 

העולם מתקדם. השינויים הטכנולוגיים מהירים, זמני התגובה חייבים להתקצר. לכן נדרשת חדשנות מתמדת בכל ארגון מכל גודל. משברים מקומיים, תחרות מוגברת או משברים עולמיים מאיצים עד מאד את הצורך לאמץ חדשנות טכנולוגית בכל אחד מתחומי הפעילות העסקית. פתרונות "הזום" אינם מספיקים. דרושה מהפכה כוללת ברמת אפיון וניתוח צרכים פרטני לכל חברה וסגמנט בתעשייה.

חברות קטנות, בעלי עסקים, ונותני שירות מחפשים להתניע תהליכים עם טכנולוגיות חדשניות אך לא יקרות וקלות ליישום. מנגד, חברות גדולות ותאגידים מחפשים טכנולוגיות אמינות, בטוחות וזמינות, שתאפשרנה להם להתנהל באופן משולב מרחוק ומקרוב. פריסת רשת הסיבים האופטיים יכולה להאיץ את התהליכים, ויש להתגבר על מגבלה תפעולית קשה של חברות ועסקים מחוץ ל"מדינת תל אביב". ההצלחה של יישום נכון של טרנספורמציה דיגיטלית מחייבת פיתוח של דפוסי עבודה וניהול חדשים ברמה הארגונית.

לשבור פרדיגמות ניהוליות
במסגרת ייעוץ ארגוני לאפיון צרכים, ראוי להציג כיווני חשיבה ואת התהליך הנכון למנכ"ל ו/או ההנהלה, שמבקשים להתניע תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית ברמת הארגון, למשל:
כיצד נכון להתמודד עם דרישות דיגיטליות חדשות,
מה נדרש להשתנות בתרבות הארגונית כדי להתאימה לשינוי בתרבות של הצרכנים והלקוחות,
כיצד יכולה טכנולוגיה עדכנית לתמוך בשינויים במחלקות ובאגפים השונים,
מהן הפרדיגמות הניהוליות, שמנהלים ובעלי חברות ועסקים חייבים לשנות כדי להצליח לנהל עסק המותאם לעולמות הדיגיטליים החדשניים, ועוד.

לסיכום: כיום הטרנספורמציה הדיגיטלית ברמה הארגונית חייבת לקבל ביטוי גם באסטרטגיה העסקית, בתרבות הארגונית, במבנה הארגוני, בניהול ופיתוח המשאב האנושי, בתהליכים ומתודולוגיות העבודה, ולא רק ביישום של הטכנולוגיות הדיגיטליות.
 
מאתמשה גרימברג, אוקטובר 2021.
מנכ"ל משה גרימברג Advanced Business Consulting-Nihul4U

DIGITAL FREE



 
 
Bookmark and Share