Telecom News - האקרים ניצלו את 'משחקי הדיונון' ופגעו במשתמשי אנדרואיד

האקרים ניצלו את 'משחקי הדיונון' ופגעו במשתמשי אנדרואיד

דף הבית >> חדשות עולם הסייבר >> האקרים ניצלו את 'משחקי הדיונון' ופגעו במשתמשי אנדרואיד
האקרים ניצלו את 'משחקי הדיונון' לפגיעה במשתמשי אנדרואיד שהורידו אפליקציה זדונית
מאת: מערכת Telecom News, 27.10.21, 12:52CYBER FREE

אפליקציה בשם "משחקי הדיונון", סיפקה, לכאורה, רקעים של הסדרה והפיצה נוזקה אצל משתמשי אנדרואיד שהורידו אותה. מה הם צריכים לעשות?

סדרת משחקי הדיונון (Squid Game) הטריפה את העולם כולו, אפילו את ההאקרים, שמנצלים את הפופולריות כדי לפגוע במכשירי אנדרואיד של קורבנות פוטנציאליים.

מומחה אבטחת המידע לוקאס סטפנקו, חוקר נוזקות בחברת אבטחת המידע ESET, חשף בחשבון הטוויטר שלו כי אפליקציה ידועה בשם "Squid Wallpaper 4K HD" שהייתה זמינה בחנות האפליקציות של גוגל (לאחר הדיווח כבר ירדה מהאוויר) פותחה ע"י תוקפים כדי להדביק מכשירי אנדרואיד בתוכנה זדונית בשם Joker.

נוזקת הג'וקר זוהתה בחנות האפליקציות כבר בשלב מוקדם יותר, אך מדובר במקרה הראשון של אפליקציה, שמבוססת על הסדרת הפופולרית כדי להפיץ אותה.
מה קורה כשמורידים את האפליקציה?

סטפנקו מציין שהאפליקציה הותקנה יותר מ-5,000 פעמים לפני שהוסרה מהחנות. האפליקציה יכולה להוריד ולהפעיל ספריות מקוריות, להפעיל אפליקציות זדוניות במכשירים המותקפים ולאפשר ביצוע פעולות ללא קבלת הסכם מהמשתמש.

בנוסף התוקפים יכולים לבצע הונאת פרסומות או הרשמה לקבלת הודעות SMS לא רצויות וגם לרשום את המשתמשים לשירותי פרימיום, שיעלו להם כסף.
כיצד ניתן להישאר בטוחים?

באופן כללי, משתמשים צריכים להיות זהירים מאוד כאשר הם מתקינים אפליקציות במכשירים שלהם. משתמשים, שהורידו את האפליקציה, דרך הפעולה המומלצת עבורם היא למחוק אותה מהמכשיר כדי למזער את הסיכוי להידבק בנוזקה. וכן, גם המכשירים הניידים צריכים להיות מצוידים בתוכנת הגנה שתסייע להתגונן מפני איומים ברשת.
 
ציוץ אודות חשיפת הנוזקה:
ESET



 
 
Bookmark and Share