Telecom News - משרד התקשורת דוחף את פרישת טכנולוגיית דור 5

משרד התקשורת דוחף את פרישת טכנולוגיית דור 5

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת דוחף את פרישת טכנולוגיית דור 5
משרד התקשורת דוחף את פרישת טכנולוגיית דור 5
מאת: מערכת Telecom News, 28.10.21, 14:035G FREE

המשרד הודיע על 3 חברות סלולר, שעמדו ביעדי המכרז של דור 5 וזכאיות למענק בשל פרישת טכנולוגיית דור 5.
עדכונים בסוף הכתבה. 

 
משרד התקשורת בשיתוף עם משרד האוצר ממשיכים לפעול לקידום פרישת והפעלת טכנולוגיית הדור החמישי ברשתות הסלולר. במכרז שפורסם היה על חברות התקשורת לעמוד בתנאי התמריץ, שהציב המשרד להקים ולהפעיל 250 אתרים בתדר 3800-3500 מגה-הרץ לטובת שירות דור 5 וברוחב פס מינימלי של 60 מגה-הרץ ברשת או ברשת משותפת, לטובת אספקת שירות דור 5 וכל זה לפני מועד הסיום ביוני 2022.

לאחר בחינה של הגורמים המקצועיים במשרד, לבדיקה בעמידת תנאי הזכאות, שכללה בדיקות מעמיקות ונרחבות, במוקדי הבקרה של חברות התקשורת ובמוקדי שידור הפזורים בשטח, הודיע המשרד, שהחברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל זכאיות למענק בסכום כולל של 148 מיליון ש"ח באוקטובר 2022 בשל פרישת טכנולוגיית דור 5.

יועז הנדל, שר התקשורת: "אנו נותנים תמריצים במסגרת מכרז התדרים של דור 5 וזאת לאחר שחברות התקשורת ביצעו את השלב הראשון בהשקעות הנדרשות ברשתות הסלולריות, הקימו את התשתיות לטכנולוגיית דור 5, הקימו אנטנות ועמדו בתנאים, שקבע המשרד לזכאות למענק בפרישת דור 5".
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "אני מברכת את החברות, שעמדו ביעדי המשרד וזוכות במענק לפרישת דור 5. מגוון הפוטנציאל של הטכנולוגיה החדשנית של הדור החמישי תאפשר להן להאיץ את מהירות ואיכות הגלישה הסלולרית ולהרחיב משמעותית את שירותיהן".

תזכורת: אין בישראל דור 5 (5G) בסלולר. יש רק "ישראבלוף". כרגיל, תחת ההנהלה הספינולוגית הנוכחית של משרד התקשורת. הסברים ושפע של מסמכים למה יש בישראל רק "ישראבלוף" יש כאן

עדכון 4.11.21: גד פרץ מגלובס פרסם כאן (כותרת בלבד): "חיל התקשוב ערך פגישות עם המתמודדים במכרז הדור החמישי. הערכות בקרב הקבוצות המתמודדות שאישור התקציב יאפשר להוציא את המכרז בשנה הקרובה. הקבוצות שכרגע מסתמנות כמתמודדות והשיבו לבקשת המידע של אגף התקשוב הן אלתא ונוקיה ככל הנראה עם הוט מובייל; סלקום ונוקיה; פלאפון שניגשת עם אלביט ואריקסון; ומוטורולה ביחד עם פרטנר ואריקסון."

עדכון 2.12.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "ארבע החברות הסלולריות במהלך רחב לשת"פ בהקמת אתרים סלולריים.
החברות מבקשות אישור להקים במשותף אתרים סלולריים באופן פסיבי כדי להאיץ את פריסת הדור החמישי ולחסוך בהוצאות • על פי ההערכות, ברשות התחרות ובמשרד התקשורת לא צפויה התנגדות למהלך, אלא להפך." המטרה: להקים את המונופל של "אלומה" לתשתיות הסלולר. 

עדכונים 9.12.21:
א. גולן חזני פרסם כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "כונס מניות פרטנר: סבן ידע והסכים למכור המניות ללא מכרז.
כונס מניות השליטה של חברת התקשורת, עו"ד אהוד סול, הגיב בחריפות להתנגדות חיים סבן לעסקת המכירה בתואנה כי יש לקיים מכרז; סול טוען שסבן היה שותף למשא ומתן שניהלה קרן אפולו לרכישת מניות פרטנר ללא מכרז; קבוצת סבן: הכונס מציג תמונה שקרית וממשיך להטעות את בית המשפט."

ב. רפאלה גויכמן פרסמה כאן ב"דה-מרקר" (כותרת בלבד): "עיכוב נוסף לרכישת פרטנר: הכנ"רית דורשת מכרז וניהול מו"מ עם רוכשים נוספים.
כונסת הנכסים הרשמית קיבלה את טענותיה של קבוצת סבן, שהגישה התנגדות לעסקה לפני מספר ימים, וטענה כי כונס הנכסים היה צריך לערוך מכרז פומבי על מכירת המניות ■ קבוצת הרכישה של אבי גבאי ושלמה רודב כוללת גם את הפניקס, כלל ביטוח ומנורה."

ג. גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "90 מיליון שקל עבור 3% מהמניות: התוכנית של אבי גבאי למימון חלקו בעסקת פרטנר.
מנכ"ל סלקום לשעבר יוציא 20 מיליון שקל מהונו העצמי, ויקבל הלוואה מגופים מוסדיים להשלמת 70 המיליון הנוספים • צפוי להתמנות ליו"ר דירקטוריון החברה."

ד. פורסם כאן ב"וואלה!" (כותרת בלבד): "אבי ניסנקורן נגד אבי גבאי? הקרב של עובדי פרטנר.
חברת פרטנר עדיין לא נמכרה, אבל ועד העובדים מתכונן למהלך של מכירה לקבוצת רודב-גבאי: גייס את יו"ר ההסתדרות ושר המשפטים לשעבר כדי להגן על זכויות העובדים במקרה של מכירה: "מביא את הידע והניסיון הנדרש למו"מ מורכב שכזה", כך מנמקים את הבחירה בניסנקורן."

עדכון 10.12.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "החברות הסלולריות לא מימשו את ההקלה בהיתר נדידה פנים ארצית.
שנה חלפה מאז התיר משרד התקשורת לחברות הסלולריות לרכוש שירותי נדידה זו מזו בפריפריה ב-120 אתרי סלולר, אך החברות לא ניצלו זאת • בנתיים, החברות משלימות הגשת בקשה לאישור שיתוף פעולה בהקמת אתרים סלולריים חדשים." 
עוד כישלון מהדהד ליוזמות ההזויות של צמרת משרד התקשורת, המנותקת מכל מציאות, הבנה וידע. המטרה: להקים את המונופול של "אלומה" לתשתיות הסלולר. 

עדכון 14.12.21: רפאלה גויכמן מ"דה-מרקר" עדכנה כאן (כותרת בלבד): "תמורת 300 מיליון דולר: אושרה מכירת השליטה בפרטנר לקבוצת גבאי-רודב-הפניקס.
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את המכירה וכעת יש לקבוצה הרוכשת 120 יום להשלים את העסקה ■ הקבוצה תפנה כעת לרגולטורים - רשות התחרות ומשרד התקשורת."

עדכון 11.4.22: חברת הענק AT&T ביקשה מהרגולטור בארה"ב, ה-FCC, שני רישיונות להרצת ניסויים ב-6G בעיר אוסטין שבטקסס. 
התדרים המבוקשים לניסויים:
5.9 עד 8.4 גיגהרץ.
10.7 עד 15.35 גיגהרץ.
92 עד 100 גיגהרץ. 

עדכון 17.4.22: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "הוגשה עתירה נגד שיתוף פעולה בין חברות הסלולר.
החברות תיבר ומגדלי תקשורת, חברות בנות של אלומה שבראשה עומד אורי יוגב, החליטו לפעול נגד רשות התחרות והחברות הסלולריות שהחליטו לשתף פעולה ביניהן בהקמת אתרים סלולריים."

עדכון 18.4.22: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "דור חמש בכאילו: חברות הסלולר משווקות ולא משקיעות בתשתיות.
בשנים האחרונות טכנולוגיית הדור החמישי צוברת תאוצה ברחבי העולם • אלא שבישראל, חברות הסלולר מעדיפות להתמקד בהגדלת מספר המנויים ושיווק חבילות הדור החמישי, ופחות בפיתוח יישומים ותשתיות שיאפשרו את הפעלתו • האם כניסת ענקיות הענן לתחום תשנה את התמונה?."

עדכון 26.4.22: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "רשות התחרות דורשת הבהרות מחברות הסלולר על שיתופי-הפעולה ביניהן.
לאחר שהסכימה שחברות הסלולר ישתפו פעולה בהקמת אתרים, רשות התחרות מחשבת מסלול מחדש בנושא • ההערכות בחברות הן שהרשות נתונה ללחצים בשל הדרישות להפחתת יוקר המחיה."

עדכון 28.4.22: דורון ברויטמן ומאיה כהן מ"כלכליסט" פרסמו כאן (כותרת בלבד): "הבלוף של דור 5: פרסומות במקום הקמת אנטנות.
חברות הסלולר מנסות לשכנע את הלקוחות לעבור למהירויות גלישה של דור 5 ואף גובות על כך מחירים גבוהים יותר. בפועל הן פורסות מעט מאוד אנטנות כאלה כשהטכנולוגיה ברוב המקומות כלל לא רלבנטית. כשהחברות מתנהלות רק לפי התמריצים שיקבלו ממשרד התקשורת, ישראל מידרדרת במהירות לגלישה נוסח איראן."

עדכון 29.5.22: פורסם ע"י נתנאל אריאל ב-Bizportal כאן (כותרת בלבד): "אבי גבאי בגד בסלקום עם פרטנר; צחי נחמיאס החליט לא לתבוע - למה?
לפעמים הפשע משתלם, אבל הבעיה היא המסר למנהלים אחרים - תדאגו לעצמכם ולעזאזל החברה; מנכ"ל סלקום הרים מהלך לרכישת שליטה בפרטנר והפיכתו לבעל מניות ומנכ"ל. אין בושה. בעלי הבית בסלקום - האחים זלקינד ונחמיאס - לא רצו להיגרר למלחמה משפטית, וחצי שנה אחרי גבאי הופך למנכ"ל פרטנר - מהלך שפל של גבאי שראה את טובתו על פני טובת החברה. מעניין מתי הוא יבגוד בפרטנר?"

עדכון 12.6.22: פורסם כאן ע"י גולן חזני ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "סלקום במגעים למכירת אתרי האנטנות בעד 400 מיליון דולר.
חברת הסלולר פנתה לקרנות תשתיות בבקשה לקבל הצעות לא מחייבות לרכישת 2,000 אתרי התקשורת שלה. קרן ברוקפילד הקנדית הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר, 300-400 מיליון דולר. הטווח רחב משום שהמחיר תלוי בסכום שתשלם סלקום עבור שכירת האתרים."

עדכון 14.6.22: גולן חזני מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "הסכמה בין עובדי סלקום להנהלה: מכירת האנטנות - בהידברות בין הצדדים.
ועד עובדי סלקום הקפיא את הבקשה להכרזה על סכסוך עבודה, לאחר שההנהלה התחייבה כי תשתף אותם בכל התקדמות בעסקה למכירת אתרי התקשורת; החברה הודיעה במקביל על קבלת הצעות לרכישת האתרים משורה של גופים."

עדכון 7.7.22: פורסם כאן ב- IsraelDefence ע"י עמי רוחקס דומבה (כותרת בלבד): "בישראל אין דור-5. האם מכרז התדרים הבא יחייב את הספקיות להשקיע בליבה? 
למרות שלל הפרסומים בשנים האחרונות סביב מהפכת דור-5 בסלולר, אין בישראל ספק סלולר אחד עם ליבת דור-5 | במשרד התקשורת מסרבים לומר האם מכרז התדרים העתידי צפוי לכלול התניה להשקעה בליבת דור-5."



 
 
Bookmark and Share