Telecom News - אחרי ניסיון התחמקות משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בת"א

אחרי ניסיון התחמקות משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בת"א

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> אחרי ניסיון התחמקות משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בת"א
אחרי ניסיון התחמקות משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בתל אביב
מאת: אבי וייס, 6.11.21, 17:28אביבית מסבנד

האירועים סביב המכרז בת"א מלמדים על התנהלות חמורה של הנהלת משרד, שאינה בוחלת בשום תרגיל כדי להתחמק מקיום מכרז. כזכור, הנהלת המשרד בירושלים חששה, שתידרש לפרסם מכרז גם לחניית העובדים בירושלים, ומיהרה לכנס את ועדת הפטור כדי "להכשיר" את החנייה בירושלים ללא מכרז, ע"ס חוות דעת "ביטחונית", ש"מחלקת" את ירושלים ו"קובעת", שרח' יפו סמוך לעירייה מסוכן לעובדים.

משרד התקשורת פרסם ב-4.11.21 מכרז (תאריך אחרון להגשה 14.11.2021, שעה 12:00) לחניית עובדי המשרד בתל באביב. בין הדרישות במכרז: שירותי החניה נדרשים בימים א'-ה' ובימי חול-המועד, בין השעות 06:00-24:00 ובימים ו' וערבי חג בין השעות 06:00-13:00. החניון ממוקם ברדיוס, שאינו עולה על 150 מטר (מרחק הליכה) מרחוב אחד העם 9, מגדל שלום בתל אביב. הימצאות מקומות חניה מקורים (בעלי קירות ותקרה) ותקניים (מסומנים) למשך כל תקופת ההתקשרות. אין דרישה לסימון מקומות חניה שמורים. זמינות של 60 מקומות חניה בו זמנית עבור מנויי חניה מטעם המזמין. ועוד.

כפי שפרסמנו ב-4.7.21 הסיפור התחיל בניסיון של הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, אביבית מסבנד, (בתמונה למעלה), שמופקדת, בין היתר, גם על  תחום הלוגיסטיקה והרכש, להאריך שוב ללא מכרז את ההתקשרות עם חניון בית הרכב ב"מגדל שלום" לצורך חניית עובדי המשרד בתל אביב.

חברת "סנטרל פארק", שמפעילה מספר חניונים בסמיכות ל"מגדל שלום", הגישה השגה על כך, שמשרד התקשורת אינו מקיים מכרז פומבי בנוגע לחניית העובדים, ולא מאפשר לבעלי חניונים נוספים באזור להתחרות על חניית העובדים.

לאור פרסום ההשגה הנ"ל, נאלץ משרד התקשורת להודיע, שיפרסם מכרז לחניית עובדי המשרד בתל אביב.

כעת, כאמור, משרד התקשורת פרסם את מכרז החנייה בתל אביב, שנכפה עליו.

משרד התקשורת מפוצל בין תל אביב וירושלים, כאשר בירושלים ממוקמים אגפי המטה של המשרד: לשכת השר, לשכת מנכ"ל, לשכה משפטית, אגף כספים, אגף מינהל ומשאבי אנוש ואגף הביטחון.

כאשר ראו אגפי המטה בירושלים, שנכפה עליהם לקיים מכרז לחניית עובדי המשרד בתל אביב, הם מיהרו לכנס את ועדת הפטור המשרדית, כדי "להכשיר" ללא מכרז את חניית עובדי ירושלים ב"חניון ספרא" הסמוך למשרד.

לצורך כך גייסה הנהלת המשרד את קב"ט המשרדאסף גרונדמן, שהנפיק את חוות הדעת "הביטחונית" המופרכת והמופקרת הבאה:

"לאור המצב הביטחוני ומיקום המשרד לא הרחק מקו התפר בין מערב העיר למזרחה, הוא ממליץ שחניית העובדים תהיה בסמוך ככל הניתן למשרד".לירן אבישר בן חורין  צילום דוברות משרד התקשורת

מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין,(בתמונה משמאל), יועמ"ש המשרד, עו"ד דנה נוייפלד וחשב המשרד, יוחנן שליין, מיהרו לאמץ את חוות הדעת של הקב"ט וחתמו על פטור מעריכת מכרז לחניית עובדי המשרד בירושלים והכרה בחניון ספרא כספק יחיד.

לא מאמינים? מצ"ב החלק מסומן בהחלטת ועדת הפטור הנ"ל.
חוות דעת הקבט

למי שלא מכיר, משרד התקשורת בירושלים ממוקם בסמיכות לעירייה ולמדרחוב הסואן, וכך במחי יד, כדי לחמוק מעריכת מכרז, הנהלת משרד התקשורת בגיבוי חוות דעת "מקצועית" של קב"ט המשרד, "מחלקת" את ירושלים ו"קובעת", שההליכה בעיר מסוכנת לעובדים ומכאן גם לכלל הציבור.

מפת העיר ירושלים

מעבר לכך, שמדובר במהלך, שעננה כבדה של חוסר חוקיות מתנוססת מעליו, הרי מדובר בחוסר אחריות ברמה הלאומית.יועז הנדל, דוברות שר התקשורת

על רקע התנהלות הנהלת משרד התקשורת בנוגע לירושלים, מעניין להיזכר במכתב, ששיגר בזמנו השר לירושלים ומורשת, רפי פרץ, לשר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), ובו הוא מבקש להעביר את משרדיו לירושלים בהתאם להחלטות ממשלה בנושא.

רפי פרץ: "בשנים האחרונות נעשו ניסיונות להעברת יחידות של משרד התקשורת מתל אביב לירושלים, אולם אלה טרם צלחו. סבורני, כי החודשים האחרונים, בהם מתמודד העולם כולו עם משבר גלובלי המחייב ריחוק חברתי, הוכיחו לכולנו כי ניתן לנהל, לפעול ולקדם, גם ללא סמיכות פיזית והתקופה בה אנו חיים מאפשרת פלאים טכנולוגיים המקלים עלינו ליצור קשר, גם ממרחק. אודה לך אם תפעל למקם את כל יחידות משרדך בירושלים, לצד מוסדות השלטון המרכזיים של ישראל".

בתגובה למכתבו של רפי פרץ, השיב יועז הנדל: "הרב רפי שלום. שווה לברר. מוזמן ללשכתי ברחוב יפו 23, ירושלים. ליד חומות העיר העתיקה, שם ממוקם משרד התקשורת עוד מימי קום המדינה. גם לגבי המחלקות, שעדיין פועלות בת״א, כבר סוכמה העברתן לירושלים מול מנהל הדיור הממשלתי".

אז יועז הנדל מתגאה בכך, שהמשרד ממוקם "ליד חומות העיר העתיקה", אך קב"ט המשרד אסף גרונדמן רואה בכך דווקא סכנה לעובדים, והנהלת המשרד מאמצת את עמדת הקב"ט.

בזמנו אף הזמין יועז הנדל את עובדי המשרד להשתתף בקבוצת ריצה סביב חומות ירושלים, ועל רקע חוות הדעת המופקרת הנ"ל של קב"ט המשרד אסף גרונדמן, שאלנו בציניות במסגרת דיווח על כך בכתבה: "האם שר התקשורת יועז הנדל החליט לסכן את עצמו ואת עובדי משרד התקשורת?"

ויודגש, יש הרבה הגיון מבחינת מערכת יחסי העבודה, לאפשר לעובדים לחנות קרוב ככל הניתן למקום עבודתם ואף יש לתת להיבט המרחק הנ"ל משקל נכבד בבחירת מקום החנייה (לצד ההיבט התמחירי). אולם, מכאן ועד לנפק חוות דעת "ביטחונית" מופרכת לגבי "הסכנה", כביכול, לעובדי משרד התקשורת בהליכה ברחוב יפו בירושלים, רק כדי לנסות לחמוק מקיום מכרז לחניית עובדי המשרד בירושלים, המרחק גדול מאוד.

קוראינו הוותיקים ודאי זוכרים, שאין זו הפעם הראשונה שקב"ט משרד התקשורת, אסף גרונדמן, מנפק חוות דעת "ביטחונית" חסרת אחריות, כאשר, כפי שחשפנו בזמנו, הוא ניפק המלצה בנוגע לאיכות המוצרים של חברה מסחרית ("רב בריח"), פעולה אשר ננזף בגינה, לאחר פנייתנו לנציבות שירות המדינה.

בנסיבות חמורות אלו, אין מנוס מפתיחה בחקירה דחופה של כל המעורבים בפרשה, לרבות העברת החומר לשב"כ, הממונה על קב"ט המשרד כדי שיבחן את שיקול הדעת הביטחוני שלו במקרה זה ובכלל.

לכן, בזמנו פניתי ביום 1.7.21 לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון לגבי שערוריירת הפטור ממכרז בירושלים:
"הנדון: שאלה דחופה לגבי פברוק פטור ממכרז בטענות שקריות וחתימת המנכ"לית, החשב והיועצת המשפטית של המשרד, על השקר הזה, כדי לאשר פטור ממכרז. 
שלום רב,
1. מצ"ב טיוטת מאמר [המאמר שיש כאן מעל], שייעלה בקרוב לאוויר + 2 קבצים ממשרד התקשורת התומכים חד-ערכית במה שיש במאמר הזה.
2. אודה לתגובתכם הדחופה."

נשלחה תלונה ליועמ"ש על פברוק פטור ממכרז ע"י המנכ"לית, החשב והיועצת המשפטית של משרד התקשורת. פרטי התלונה - כאן. אישור קבלת התלונה - כאן

כ"כ נשלחה תלונה למשרד רוה"מ\לשב"כ. אישור קבלת התלונה - כאן
 
עד כה, למעלה מ-4 חודשים, לא התקבלו שום תשובות.

PARKING CAR FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share