Telecom News - סקר לקראת חגי הקניות חושף: אתרי מכירות מקוונים יעשו שימוש מוגבר בכלי AI

סקר לקראת חגי הקניות חושף: אתרי מכירות מקוונים יעשו שימוש מוגבר בכלי AI

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Billing & Payments >> סקר לקראת חגי הקניות חושף: אתרי מכירות מקוונים יעשו שימוש מוגבר בכלי AI
סקר לקראת חגי הקניות חושף: אתרי מכירות מקוונים יעשו שימוש מוגבר בכלי AI
מאת: מערכת Telecom News, 16.11.21, 18:10AI FREE

ענקי הקמעונאות המקוונים הם המתחרים גדולים של הקמעונאים המקוונים. בתי העסק המקוונים המשיכו השנה להשקיע רבות ב-AI. מהם 4 ההיבטים המרכזיים בהם בינה מלאכותית יכולה לעזור? מהם 7 התחומים, שעסקים מקצים להם תקציבי AI מוגדלים כדי לשפר את התוצאות ולהגדיל את ההכנסות בתקופה קריטית ותחרותית כגון חגי סוף השנה?
 
חברת אנודות  Anodotהישראלית, שמתמחה בניטור עסקי אוטונומי תוך שימוש בלמידת מכונה,, פרסמה את תוצאותיו של סקר צרכנים וקמעונאים בלתי תלוי, שערכה חברת המחקר Researchscape. הסקר הצרכני נערך מה-10 עד ה-13 בספטמבר, 2021. 1,057 משיבים מארה"ב השיבו לשאלון הסקר המלא. הסקר בקרב הסוחרים המקוונים נערך מה-11 עד ה-17 בספטמבר, 2021, בקרב 106 משיבים.

הסקר חושף, שלאור הציפיות, שהוצאות הצרכנים השנה תעלנה משמעותית על שיאי המכירות של השנה שעברה, הקמעונאים נמצאים בלחץ עצום לספק חוויית קניות חלקה. זאת, חרף חששות הולכים וגוברים משיבושים בשרשרת האספקה, שהשפיעו, ועוד צפויים להשפיע על המלאים.

למרות הציפיה למכירות גבוהות השנה, מתוך 85% מהמשיבים הסבורים שהיקפי המכירות השנה יעלו על השנה שעברה, 42% עדיין מודאגים מהשפעת שיבושי שרשרת האספקה על מלאי המוצרים וזמני המשלוחים ללקוחות.

קרוב למחצית מהמשיבים לסקר ציינו, שהם מוטרדים מבעיות לוגיסטיות, אחרי שצווארי הבקבוק של השנה שעברה גרמו לצמצום המלאים ולאיחורים באספקה, ועקב כך פגעו בהכנסות המוכרים. חששות אלו גרמו לקמעונאים להציע את הנחות בלאק פריידי מוקדם מתמיד השנה.

בסביבה של תחרות הולכת וגוברת, קמעונאים נדרשים להציע חוויית קנייה חלקה כדי שלא יפסידו לקוחות למתחרים. הצרכנים של היום נהנים ממגוון אפשרויות קנייה, וקמעונאים קטנים ובינוניים, שאינם יכולים להעניק חווית קנייה מעולה, לא יזכו להזדמנות שנייה. למעשה, 82% מהצרכנים, שהשיבו לסקר, אמרו, שחוויית קנייה שלילית באתר מקוון תרתיע אותם מאוד או לחלוטין מקנייה חוזרת באותו עסק, וככל הנראה, תעודד אותם לקנות באמזון המוכרת.

בשנה שעברה, אמזון בלעה 51.2% מכל המכירות המקוונות. לכן, אין זה מפתיע, ש-55% מהצרכנים נקבו באמזון כקמעונאית המועדפת עליהם. 48% מהקמעונאים שנסקרו ציינו, שאמזון היא המתחרה הגדולה ביותר שלהם. המלאי של אמזון, שהוא בלתי נדלה, לכאורה, כמו גם אתר האינטרנט שלה המציע חוויית ניווט קלה, מנוע המלצות ויכולת לבצע את הרכישה בקליק אחד, מאפשרים לאמזון להציב רף גבוה מאוד לחוויית קניה צרכנית.

כיצד בינה מלאכותית (AI) יכולה לעזור?
אחד הממצאים העיקריים של הסקר הוא, שקמעונאים מקוונים למדו לתעדף את הבעיות, שצרכנים מציינים כגורמים קריטיים בחוויית הקניות שלהם. הסקר מדגיש את העובדה, שסוחרים וצרכנים מסכימים לגבי ההיבטים החשובים ביותר של חוויית הקניה, שבהם בינה מלאכותית (AI) יכולה לסייע במידה רבה. 4 המרכזיים שבהם:

●         אתר אינטרנט קל לשימוש
○         81% מהקמעונאים המקוונים
○         53% מהצרכנים
●         זמינות המוצר המבוקש במלאי
○         65% מהקמעונאים המקוונים
○         50% מהצרכנים
●         מחיר תחרותי
○         74% מהקמעונאים המקוונים
○         57% מהצרכנים
●         תהליך מהיר של הזמנה ותשלום
○         67% מהקמעונאים המקוונים
○         46% מהצרכנים

בתי העסק המקוונים המשיכו להשקיע רבות בבינה מלאכותית, כאשר 81% מהם דיווחו, שב-2021 תקציב ה-AI שלהם גדל. מלבד איתור אנומליות עסקיות, סוחרים מקוונים משתמשים ב-AI כדי להגדיל את המכירות ברוטו. קרוב לשליש מהמשיבים אמרו, שלדעתם בינה מלאכותית יכולה להניב גידול של 40% בהכנסות. 

עסקים הרחיבו את השימוש שלהם ב-AI לניטור עסקי כדי להגדיל את ההכנסות באופן יזום. במקום לעקוב פסיבית אחר זמינות הרשת, עסקים משתמשים ב-AI לשיפור חוויית הלקוח והגדלת המכירות עם אנליטיקה משופרת של פעולות השיווק. על פי הסקר, אלה הם התחומים שעסקים מקצים להם תקציבי AI מוגדלים כדי לשפר את התוצאות בשורה התחתונה:
  • איתור הונאות - 81%
  • שיפור שימור הלקוחות - 55%
  • בניית קמפיינים ממוקדים (טרגוט) - 22%
  • יצירת תמחור דינמי - 20%
  • זיהוי השבתות בשרתים - 19%
  • אוטומציה של השיווק (marketing automation) - 19%
  • יכולת לצפות מגמות מכירות באזורים גיאוגרפיים שונים -  18%
דויד דריי, (בתמונה משמאל, צילום: ינאי רובחה), מנכ"ל ומייסד אנודות: "רמת אי-הוודאות בחגי סוף השנה של 2021 גבוהה במיוחד ומדאיגה קמעונאים וצרכנים, החלדויד דריי יחצ צילום: ינאי רובחה משיבושים בשרשרת האספקה, שכבר עכשיו פוגעים במלאי, דרך וריאנטים של נגיף הקורונה ועד לתחזיות כלכליות לא ברורות. עם זאת, לפי התחזיות, צרכנים וסוחרים נרגשים מאוד מחגי סוף השנה. כדי לשמור על רמת ההתלהבות ולממש את היתרונות הכלכליים שבה, בתי עסק זקוקים לבינה מלאכותית, שתיצור עבורם חוויית קניה מושלמת. בכל מצב אחר, הצרכנים פשוט יעברו לענקי הקמעונאות המקוונים וירכשו שם.

בתחילת הדרך, עסקים השתמשו בבינה מלאכותית כדי לאתר אנומליות בתחומים מבודדים (silos) כדי לחשוף בעיות הנסתרות מהעין העלולות להוביל להפסד הכנסות או חוויית לקוח גרועה. אך הסקר מראה, שעסקים, שמחפשים דרכים להגדיל את ההכנסות בתקופה קריטית ותחרותית כגון חגי סוף השנה, פונים לכלי בינה מלאכותית גם כדי לצמצם את תחלופת הלקוחות ולנצל הזדמנויות להגדלת ההכנסות נוספות".
 
 



 
 
Bookmark and Share