Telecom News - האם יועז הנדל וחברת הדואר מטעים את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת?

האם יועז הנדל וחברת הדואר מטעים את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת?

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> האם יועז הנדל וחברת הדואר מטעים את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת?
האם יועז הנדל וחברת הדואר מטעים את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת?
מאת: אבי וייס, 5.11.21, 19:22POST FREE

מוצע, שחברי הכנסת יתעלמו מהספינים של שר התקשורת יועז הנדל ושל חברת הדואר, ובמסגרת הדיון בוועדת הכלכלה, יתרכזו בשאלות לגבי הפגיעה בציבור כתוצאה ממהלכי יועז הנדל.

מחר (6.11.21) יתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנוגע לשירותי חברת הדואר.

בין הנושאים שיידונו בישיבת וועדת הכלכלה: תיקון חוק הדואר והטלת קנסות וריביות על תשלום חשבונות בשל עיכובים בקבלת דברי דואר.

מסקירת החומרים, שהוגשו לוועדה, עולה תיאום בין שר התקשורת, יועז הנדל, לבין הנהלת חברת הדואר ישראל, שעלול להטעות את חברי הכנסת, ב-2 הנושאים הנ"ל.

תיקון חוק הדואר
קוראינו ודאי זוכרים, שבסדרת כתבות חשפנו כיצד יועז הנדל מדבר גבוהה גבוהה נגד חברת הדואר, אולם בפועל מעניק לה הטבות מפליגות, שנשענות על המלצות "ועדת רוזן", לרבות: ביטול פיקוח על תעריפי החברה, אישור לסגירה מסיבית של סניפי דואר, איסור על מתחרים להיכנס פיסית למרכזי החלוקה, אישור לחברה לעסוק בהדפסת דברי דואר וכו'.

כל הטוב הנ"ל, שיועז הנדל מרעיף על חברת הדואר באמצעות החקיקה, לא מנע מהחברה להניח בפני חברי הכנסת נייר, שבו היא טוענת בפניהם, שפעולת השר לתיקון חוק הדואר דווקא פוגעת בחברת הדואר.

מאחר שאין ספק לאיש בענף, שתיקון חוק הדואר, שמובל ע"י יועז הנדל, מקל מאוד עם חברת הדואר על חשבון הציבור ועל חשבון המתחרים בענף הדואר. העובדה, שחברת הדואר מדווחת לחברי הכנסת, שפעילות הנדל דווקא פוגעת בחברה, נראית כמו פעולה מתואמת עם השר, שנועדה "להרחיק את האש" מהנדל ולחסוך ממנו את הצורך להשיב לחברי הכנסת, מדוע הוא מקדם פגיעה בציבור ובמתחרים בענף הדואר.

הטלת קנסות וריביות על תשלום חשבונות בשל עיכובים בקבלת דברי דואר.
מרכז המחקר והמידע של הכנסת הכין עבור חברי הכנסת לבקשת חבר הכנסת איימן עודה, נייר בנושא הטלת קנסות וריביות על תשלום חשבונות בשל עיכובים בקבלת דברי דואר הנשלחים כדואר כמותי.

חברת דואר ישראל ומינהל הדואר במשרד התקשורת השיבו על הפנייה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בדבר קבלת נתונים סטטיסטיים על מועדי משלוחי דואר כמותי ועל הרישיון שניתן.

שני הגופים לא מנהלים סטטיסטיקה בנושא זה ולא היו להם נתונים על מועדי משלוחי דואר כמותי ואם המשלוח עומד בזמן המשלוח, שהוגדר ברישיון.

מחברת דואר ישראל נמסר, שכ-90% מדברי הדואר הם לא דואר מנוטר ואין חיווי על שליחתם ומסירתם. כל יום נשלחים כ-5.1 מיליון דברי דואר, ולכן אין אפשרות לבחון באופן סטטיסטי את מועדי העברת דברי הדואר.

ואולם, החברה עורכת בדיקות תפעוליות במקטעים שונים של המשלוח (איסוף, מיון ומסירה), באמצעות מכתבי ניסיון ודגימות דואר אמיתי, אך אין תקפות סטטיסטית לבדיקות אלו. כ"כ, מבדיקות תפעוליות עדכניות עולה, שהחברה עומדת בכללי הרישיון למסירת דואר.

ועל כך נאמר, ש"חצי אמת גרועה לעיתים משקר". שכן, כפי שקוראינו ודאי זוכרים, רישיון חברת הדואר מטיל על החברה חובה להתקין מערכת לניתור (מעקב) אחר דברי דואר, אלא שחברת הדואר לא עומדת בהוראה, ושר התקשורת יועז הנדל מאשר פעם אחר פעם לדחות את מועד תחילת חובת המעקב של החברה אחרי הדואר, וכל זאת על חשבון הציבור.

העובדה, שמשרד התקשורת וחברת הדואר מודיעים כעת לחברי הכנסת, כי דברי דואר רבים אינם מנוטרים ולכן אין מידע לגבי הטיפול בהם, מבלי לעדכן את חברי הכנסת איך הגענו למצב הזה, יש בה כדי להטעות את חברי הכנסת.

סיכום
מוצע, שחברי הכנסת יתעלמו מהספינים של שר התקשורת יועז הנדל ושל חברת הדואר, ובמסגרת הדיון בוועדת הכלכלה מחר, יתרכזו בשאלות לגבי הפגיעה בציבור כתוצאה ממהלכי יועז הנדל.

נייר חברת הדואר לוועדה - כאן.

מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת - כאן.

נספח א':
רשימת כתבות קודמות מהשנה החולפת, בנוגע לתהליכי הפיקוח והאכיפה על חברת הדואר, מצד צמרת משרד התקשורת, וגם בהתייחס להפרטת חברת הדואר וליישום מסקנות "ועדת רוזן", בכל הנוגע לשירותי חברת הדואר לציבור הרחב:
עדכון 7.12.21: רפאלה גויכמן פרסמה כאן ב"דה-מרקר" (כותרת בלבד): "משרד התקשורת פועל להפרטה של 100% מחברת דואר ישראל.
שר התקשורת יועז הנדל הבהיר כי משרדו מתדיין עם משרד האוצר על הפרטה מלאה של דואר ישראל, ולא בהפרטת חמישית החברה בכל שלב ■ בוועדת הכלכלה עלו טענות על השירות ומצבה הפיננסי של החברה ■ מנכ"ל הדואר: הרגולציה הכבדה על החברה מקשה עליה להתחרות בשוק הדואר."



 
 
Bookmark and Share