Telecom News - סקר פלאפון/yes/בזק בינלאומי 2021: שימושים בסלולר ברשתות חברתיות ו-TV

סקר פלאפון/yes/בזק בינלאומי 2021: שימושים בסלולר ברשתות חברתיות ו-TV

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר פלאפון/yes/בזק בינלאומי 2021: שימושים בסלולר ברשתות חברתיות ו-TV
מחקר 2021 של פלאפון, yes ובזק בינלאומי על אופי השימושים בתחומי הסלולר, הרשתות החברתיות והטלוויזיה
מאת: מערכת Telecom News, 27.12.21, 08:11SMARTPHONE FREE

האם אנו עדיין מדברים הרבה בטלפון למרות שחזרנו להיפגש פנים אל פנים? אילו רשתות חברתיות נפוצות? האם אנו ממתינים לשידור הסדרה האהובה ב-LIVE? מה קרה לגלישה הביתית? מה הייתה סדרת הסמארטפונים הנמכרת ביותר?
 
המחקר לסיכום 2021 באמצעות נתוני 3 החברות, מביא תובנות על התנהגות הישראלים בשגרת קורונה.
 
עיקרי הדו"ח:
  • שיחות בסלולר - למרות החזרה לפגישות פנים מול פנים, הישראלים עדיין מדברים יותר בסלולר לעומת תקופת טרום הקורונה עם עלייה של כ-5%.
  • טלוויזיה - ירידה בצפייה בטלוויזיה ב-LIVE, עלייה בצפייה הנדחית ובשירותי ה-VOD וה-catch up.
  • גלישה - שוברים שיאים בגלישה הביתית והסלולרית, וגם גולשים הרבה יותר מהר.
  • רשתות חברתיות - הטיקטוק ממשיכה לצמוח, פייסבוק וטוויטר עם עלייה מתונה במספר המשתמשים והשימוש באפליקציית הזום בירידה.
שיחות בסלולר - עדיין מדברים יותר מתקופת טרום הקורונה אבל לא בחגים:
פטפטנים אבל פחות - לאחר שב 2020 הישראלים דיברו הרבה יותר בסלולר (עלייה שנתית ממוצעת של כ-11%) הם חזרו ב-2021 לרמות מעט נמוכות יותר - ירידה של 6% בהיקפי השיחות בייחס ל-2020. בשורה התחתונה עדיין מדברים יותר לעומת תקופת טרום הקורונה בכ-5%.
 
מדברים יותר בסגר- בינואר 2021, בימי ההסגר השלישי, גם דיברו יותר (11% יותר לעומת תחילת 2020) וזה היה החודש שבו הישראלים דיברו הכי הרבה בטלפון הסלולרי.

מאחלים חג שמח בווטסאפ - דווקא ספטמבר, שבו נחגגו  חגי תשרי, היה החודש שאופיין בירידה המשמעותית יותר בהיקפי השיחות של הישראלים (15% מתחת לנורמה השנתית).
 
צופים המון בטלוויזיה אבל בעיקר מתי שנוח:
צופים אבל פחות ב-LIVE - לאחר ההיצמדות למסך ב-2020 ולשידורים החיים מסביב לשעון, ב-2021 הייתה הרבה פחות צפייה לינארית LIVE - ירידה של כ-20%! בצפייה בערוצים ב-Live  לצד המשך התחזקות הצפייה בכלי ה-On demand השונים (VOD, הקלטות, catch up, start over וכו).
 
אוהבים את המסך הגדול - למרות העלייה בצפייה בסדרות וסרטים באמצעות המובייל (סלולר וטאבלטים) - הטלוויזיה ממשיכה להיות מרכז הבית עם 8 שעות צפייה בממוצע למשק בית במצטבר.
 
צמודים למסכים בסגר - בסגר בינואר 2021 הייתה צפייה ב-17% יותר זמן בטלוויזיה.
 
בורחים מהבית עם היציאה מהגל השלישי – מגמת ירידה של כשעה בצפייה ברמה היומית במהלך פברואר עד מאי 2021.
 
נצמדים מול המסך ולחדשות במבצע "שומר החומות" - עם תחילת מבצע שומר החומות עלתה מיד שוב הצפייה בטלוויזיה לשיא - במיוחד משדרי האקטואליה, שנצפו ברמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2020 עם פרוץ מגפת הקורונה- 35% מהצפייה הוקדשה למשדרי החדשות והאקטואליה - כמעט 3 שעות ביום.
 
עדיין מכורים (יחסית) לאקטואליה, הספורט (והאולימפיאדה) חוזר ובגדול -  צפייה רבה יותר בספורט מאשר ב-2020 עם עלייה יחסית של כ-30% ב-2021), עדיין צופים יותר באקטואליה וחדשות מאשר בימים שקדמו לקורונה (כ- 20% מסך הצפייה ב-2021 מוקדש לאקטואליה וחדשות לעומת כ-14% בימים שקדמו לקורונה) וממשיכים לצפות הרבה בסרטים, סדרות וכו' כדי לברוח קצת מהעדכונים היום-יומיים.
 
גולשים הרבה יותר ומהר יותר:
עובדים יותר מהבית? עלייה משמעותית בגלישה הביתית - עלייה שנתית ממוצעת של כ-18% בהיקפי התעבורה בגלישה הביתית, זאת בהמשך לעלייה של 23% ב-2020.
 
שיאי הגלישה הביתית נמדדו בתחילת השנה בינואר-פברואר סביב הגל והסגר השלישי - היקפי התעבורה בינואר-פברואר 2021 היו גדולים בכ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020 (רגע לפני הקורונה).

נשברו שיאי התעבורה בגלישה סלולרית - שיאי התעבורה נשברו מידי חודש וב-2021 נמשכה מגמת העלייה בצריכה ב-DATA הסלולרית: עלייה שנתית ממוצעת של 22% בגלישה הסלולרית ב-2021 מול 2020.

מעדיפים לרכוש דור 5 - השנה היא שנת שיא בהצטיידות במכשירי דור 5 חדשים ובמיוחד מכשירי הפרימיום - סדרת המכשירים הנמכרת ביותר השנה בפלאפון הייתה האייפון 12 ולאחריה סדרת מכשירי הסמסונג 21S, גם ההשקה של האייפון 13 לקראת סוף השנה הייתה חזקה במיוחד.  

הרשתות החברתיות – טיקטוק ממשיכה לצמוח, זום עם פחות שימוש:
פייסבוק גדל אבל לאט - "פייסבוק" ממשיכה להיות מדורת השבט בעולם הרשתות החברתיות והיא הגדולה והיציבה ביותר אבל עם עלייה סולידית של 7% בלבד בהיקף מספר המשתמשים בהשוואה לשנה החולפת.
 
טיקטוק מזנק, הטוויטר יציב - לאחר שטיקטוק וטוויטר "הוכתרו" בשנה שעברה כאלופות שנת הקורונה, השנה אפליקציה אחת המשיכה לגדול בקצב מדהים - טיקטוק עם עלייה שנתית של יותר מ 50% במספר המשתמשים והיא מתחזקת ככל שהשנה מתקדמת.
 
הטוויטר,שצמח ב-32% במספר המשתמשים ב 2020 רשם השנה עלייה צנועה של 3% בלבד . שיא השימוש באפליקציה היה סביב מאי ויוני, ייתכן עקב השיח הער, שנוצר במהלך מבצע "שומר החומות".
 
ווטסאפ נשארה האפליקציה הפופולרית ביותר להתכתבות - היקפי השימוש בוואטסאפ נותרו השנה דומים ל 2020.
 
הטלגרם ממשיך לצמוח - גידול של כ-30% השנה, חודש השיא היה באוקטובר.
 
אחרי העלייה המהירה של ZOOM  חלה ירידה בהיקפי השימוש - המלכה הבלתי מעורערת של 2020 עם עלייה של עשרות אלפי אחוזים במספר שיחות הווידאו, ומספר המשתמשים, זכתה השנה להיקפי שימוש נמוכים יותר עם ירידה ממוצעת של כ-17% בהיקף המשתמשים היומי. שיאי השימוש בש-2021 היו בינואר-פברואר סביב הגל והסגר השלישי ומאז מגמת הירידה נמשכה לאורך השנה: היקפי השימוש בתחילת 2021 היו פי 3 מהיקף השימוש בחודשים האחרונים של השנה.
 



 
 
Bookmark and Share