Telecom News - השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים
השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים ולמחשבים? הפעולות בנוסח השטאזי והשאלות שלא רוצים לענות לי עליהן, וגם איך המשטרה שילמה ל"מימד החמישי" בפטור ממכרז 4 מיליון ש"ח (תוכנן לשלם להם 50 מיליון ש"ח) על מערכת קוד פתוח חינמית מול מערכות בשלות של חברות אחרות שהיו באותה העת, ועל מערכת "הפיוז'ן סנטר", שרוני אלשיך תכנן לשדרגה באמצעות "המימד החמישי".

פרק חמישי בסדרה החושפת את סודות "המפלצת הבלתי חוקית", שנבנתה במשטרת ישראל בשנים 2013-2015 והחלה לעקב ולרגל אחריכם מרחוק, מחוץ לכל חוק, ושימשה (איך לא) גם לתפירת "תיקי האלפים" ואף למעקב אחרי קציני משטרה, שלא התאימו לנורמות, שיצר המפכ"ל דאז רוני אלשיך בתיאום מלא עם פרקליט המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן, בידיעתו של היועמ"ש עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט ובפיקוח קלוקל ולא קיים של עו"ד עמית מררי (המשנה ליועמ"ש) וועדת החוקה של הכנסת, שהיו אמורים לשמור עלינו, מפני זרועותיה של המפלצת הבלתי חוקית הזו.

הפרק החמישי כאן,  עוסק בדרכי ההלבנה של האזנות הסתר וכולל גם את השאלות הנוקבות ששלחתי למשטרת ישראל, למשרד לביטחון פנים, ליועמ"ש ולפרקליטות ולרשות לניירות ערך, לנוכח המצב המחריד שהתגלה, שמזכיר פעולות שנעשו במדינת ישראל הדמוקרטית בנוסח השטאזי בגרמניה המזרחית, את התשובות המתחמקות, ואת אי המענה לתיאור העובדות המזעזעות.

הממצא החדש העיקרי: המשטרה השתמשה בהרשאות של היועמ"ש שנקראות "בדיקה מקדימה" כדי להשתמש שלא כחוק ב"חוק נתוני תקשורת" כדי לשאוב מידע מתוך סמארטפונים. את הנושא הזה חשפתי כבר ב-2014 (אז טרם היה היקף כזה ענק של הפרות חוק של צמרת הפשע שעסקה בזה. על התפתחות המפלצת הנוראית הזו מ-2014 ועד היום יש כל הפרטים כאן), וזה אומת אך לאחרונה במכתבו של היועמ"ש אל המשטרה. 

בנוסף - חשיפות חדשות מזעזעות כולל על פרשת "המימד החמישי" ופרויקט "פיוז'ן סנטר", שהם נגזרת והמשך לפרשת הסיגינט.

כ"כ, עדכונים בתחתית הכתבה ביחס למכתבים נוספים שנשלחו לתגובה, ועדכונים נוספים. עדכון אחרון: 20.9.22.


כל המעורבים מסרבים להגיב לחשיפות - די ברור למה. חובה לעצור, לחקור ולהעמיד לדין את כל העבריינים, לכאורה, בפרשה מחרידה זו.

מאת: אבי וייס, 8.2.22, 13:20CYBER SMARTPHONE FREE

בנספח א' למטה יש תקצירים והפניות ל-4 הפרקים הקודמים. הם מומלצים לקריאה לפני הפרק הזה, הפרק החמישי, שכן לא נחזור כאן על הפרסום והחשיפות המדהימות הקודמות. ​

הפרק החמישי כאן, כולל את דרכי ההלבנה של הפריצות לטלפונים ואת כל השאלות הנוקבות, ששלחתי למשטרת ישראל, למשרד לביטחון פנים, ליועמ"ש ולפרקליטות ולרשות לניירות ערך, לנוכח המצב המחריד שהתגלה, שמזכיר פעולות, שנעשו במדינת ישראל הדמוקרטית בנוסח השטאזי. (השטאזי היה כינויה של המשטרה החשאית וגוף הריגול העיקרי של הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית. (גרמניה המזרחית). אחד מתפקידיה העיקריים היה ריגול על האוכלוסייה ופתיחת תיקים מודיעיניים על חיי ופעולות האזרחים), ואת אי המענה לתיאור העובדות המזעזעות. כ"כ, חשיפות חדשות לגבי "המימד החמישי".

בעקבות פרשת האזנות הסתר שלחתי ב-27.1.22 מכתב נוקב ליועמ"ש ולמשרד המשפטים, כדלקמן:
"הנדון: שאלות בעניין האזנות סתר ופעילות יחידת הסיגינט-סייבר במשטרת ישראל.
שלום רב,
שאלות העולות בעקבות מה שמכונה "פרשת פגסוס":

1. הסנגוריה הציבורית (מצ"ב עמדתם מ-21.2.21) טענה, שיש לבטל את הנחיית פרקליט המדינה ואת הפרק העוסק ב"חיפוש בהסכמה" בנוהל חטיבת החקירות של משטרת ישראל, היות והם סותרים את החוק, בכל הנוגע להסכמה לחיפוש בסמארטפון (או מחשב), שנתפס ע"י המשטרה - ללא צו.
 
עמדה זו אושרה לאחרונה ע"י בית המשפט העליון, במה שמכונה כעת "הלכת אוריך" - מצ"ב ההחלטה (תמצית ומסמך מלא, כפי שפורסמו ברבים ע"י בית המשפט העליון מ-11.1.22).
 
לכן השאלה: עד חקיקה בעניין זה כמבוקש בהחלטת ביהמ"ש העליון (ככל שתהיה), לאור פסיקת ביהמ"ש העליון הברורה והסופית, האם אכן הנחיית פרקליט המדינה והנחיית אגף החקירות של המשטרה בעניין "חיפוש בהסכמה" - אכן בוטלו, ואם לאו, למה לא בוטלו?
 
2. על פי חוק האזנות סתר סעיף 6ו' "המפקח הכללי של המשטרה יגיש, מדי חודש, דין וחשבון ליועץ המשפטי לממשלה על ההיתרים שניתנו...".
הגשת דיווח מפכ"ל

האם הוגשו דיווחים כאלה ע"י המפכ"ל ליועמ"ש, מידי חודש בעשור האחרון?
 
3. על פי חוק האזנות סתר סעיף 6ז' "שר המשטרה ימסור, מדי שנה, דין וחשבון לוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, שיכלול את מספר הבקשות שהוגשו ואת מספר ההיתרים שניתנו לפי פרק זה, בציון מספר האנשים, וכמות קווי הבזק ומתקני הבזק, אשר האזנה אליהם הותרה."
 
על פי הדו"ח המצ"ב, נכון ל-2019, הדו"ח הזה הוגש ע"י רח"ט הסיגינט-סייבר - תנ"צ דורון יאיר, ולא ע"י שר המשטרה (שר לביטחון פנים דהיום). מדוע?
אגב, היכן נמצא הדו"ח האחרון לשנת 2020?
 
4. כ"כ, על פי הדו"ח של תנ"צ דורון יאיר, מספר הבקשות ב-2019 קפץ ל- 3,834 מול 3,307 ב-2018 (כאן) וב-2020 זה נשאר גבוה: 3,692 (כאן, מגלובס).
 
שום דיון לא התקיים לגבי המספרים הללו, לא בכנסת ולא בשום מקום גלוי אחר.
 
הדיון האחרון בוועדת החוקה של הכנסת היה ב-2018 על דו"ח 2017. למה?
 
מה הסיבות לעלייה הזו בצווי האזנות סתר, בשנים האחרונות?
 
5. הדו"ח של תנ"צ דורון יאיר הוא רק על צווים לפי סעיף 6ז' לחוק האזנות סתר.

אין שום דיווח לוועדת החוקה של הכנסת לגבי האזנות סתר לפי חוק נתוני תקשורת.
 
חובת הדיווח בחוק הזה ("נתוני תקשורת") סעיף 14 פגה בתום 4 שנים מחקיקת החוק (2007) ומאז לא חודש ואין דיווח. מדוע?
 
6. כ"כ, על פי חוק נתוני תקשורת, סעיף 4 (ה) (1): "ראש אגף החקירות והמודיעין יגיש דין וחשבון ליועץ המשפטי לממשלה, אחת לשלושה חודשים, על היתרים שניתנו...".
ראש אגף המודיעין
 
האם הוגשו דיווחים כאלו ע"י ראש אח"מ במשטרה ליועמ"ש, מידי שלושה חודשים, בעשור האחרון?

הנוהל של פרקליט המדינה (עו"ד שי ניצן דאז) לגבי היישום של "חוק נתוני תקשורת" מאפשר למעשה "שאיבת נתונים עודפים" והסתרת התוצרים הללו מההגנה ומהנאשם, כמפורט בנוהל כאן ובתצלומים כאן מתחת:
נתוני תקשורת 1
נתוני תקשורת 2
 
בנוסף, הנוהל הזה צמצם את תחולת החוק רק לספקי תקשורת בעלי רישיון. כלומר: האינטרנט ואפליקציות אינטרנט הן מחוץ לחוק, כמופיע בתצלום הבא:
חוק נתוני תקשורת ספקי תקשורת

7. כ"כ, על פי חוק נתוני תקשורת, סעיף 7(ד): "השר לביטחון הפנים, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (בחוק זה – ועדת החוקה), יקבע הוראות לעניין אופן החזקתו ושמירתו של מידע במאגר נתוני זיהוי (תקשורת), אופן הבקרה על פעולות המבוצעות בו, מורשי גישה למידע הכלול בו והשימוש שייעשה בכל סוג של המידע המועבר אליו וממנו;"
 
פורסמו תקנות ע"י השר, בהתאם לסעיף זה בחוק, אבל לא ברור מי מפקח על מימוש התקנות הללו.
 
האם בוצע אי פעם פיקוח על מימוש התקנות הללו?
 
זאת, משום שבחוק כתוב: " שר המשפטים ממונה על ביצוע חוק זה".
 
8. ב"חוק האזנות סתר" סעיף 11 "מכשירי האזנה", נאמר, שכלי ההאזנה יאשרו ע"י רוה"מ באישור "הוועדה המשותפת" שבכנסת.
מכשירי האזנת סתר
 
בעיון באתר הכנסת (מצ"ב צילום) עולה, שלא הייתה בשנים הרלוונטיות [בהן הוכנסו הכלים המתקדמים ליחידת הסיגינט-סייבר במשטרה] ועדה פעילה שכזו, והיא מנתה אז ח"כ בודד, שאול מופז, ואין כל זכר לדיונים כלשהם של הוועדה הזו בשנים הרלוונטיות.
 
השאלה: האם כל כלי האזנות הסתר של יחידת הסיגינט-סייבר של מ"י, לרבות אלו של Verint ו-NSO וגם כלים אחרים, אכן אושרו ע"י רוה"מ באישור "הוועדה המשותפת" והיכן האישורים הללו ומתי ניתנו (אם בכלל הוצאו)?
 
9. הדיווחים לכנסת על האזנות סתר לא כוללים דיווחים של אישורי פריצה לסמארטפונים (ומחשבים) לפי צווי חיפוש ותפיסה (סעיף 23א לפסד"פ) ולפי הלכת "חיפוש בהסכמה" (הלא חוקית, כאמור בסעיף 1 כאן מעל), שהייתה נהוגה במשך שנים ביחידות החוקרות.

האם יש נתונים על המקרים הללו (ומהם) והאם לא מן הדין, שהכנסת תקבל דיווח גם על חדירות לסמארטפונים (ומחשבים) לפי "פקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש)" ו"חיפוש בהסכמה"?הרטום 14 הר החוצבים
 
10. האם ההאזנות הלא חוקיות, לכאורה, שבוצעו על פי הדיווחים (שגם היועמ"ש התייחס אליהם, במכתבו למפכ"ל המצ"ב מ-20.1.22) ביחידת הסיגינט-סייבר המשטרתית, השוכנת בהר החוצבים בי-ם ("מתקן רד", בתמונה משמאל), לא בוצעו על פי פירוש לחוק, שהוציא היועמ"ש בהנחיה 4.42204, הנחיה, ששמה "בדיקה מקדימה" המצ"ב, כשבסעיף 14 בהנחיה זו, יש היתר לבצע פעולות רבות עוד בטרם בפתיחת תיק חקירה (כלומר: בשלב איסוף המודיעין והמידע), ובכלל זה איסוף מידע גם באמצעות "נתוני תקשורת" (סעיף 14 ח' בהנחיה) (ראה בתצלום)!
בדיקה מקדימה
 
11. בהמשך לסעיף 10 הקודם, האם אכן המשטרה נהגה להאזין ולשאוב מידע מסמארטפונים (ומחשבים), על פי "חוק נתוני תקשורת", כפי שמציין היועץ המשפטי למשטרה [תנ"צ עו"ד אלעזר כהנא] במכתבו המצ"ב מ-23.1.22, מכתב שלאחר שליחתו נטען על ידו, שזו רק טיוטה, בעוד שכל אחד יכול לראות בנו עיניו - שזה שקר גס, כי מדובר במכתב עם מספר רישום במערכת המסמכים המשטרתית וחתום בכתב ידו של תנ"צ עו"ד אלעזר כהנא, וזה גם תואם את מה שאמר במו פיו, בדיון בכנסת ב-2018 (מצ"ב פרוטוקול הדיון בכנסת, חלק מדבריו מודגש במסמך זה באדום. בתמצית: עו"ד תנ"צ כהנא מסר לוועדה, ששאיבת מידע מסמארטפון [ומחשב] לא כלולה ב"חוק האזנות סתר").  

12. עו"ד עמית מררי היא המטפלת על פי חוק מטעמו של היועמ"ש בפיקוח על המשטרה \ יחידת הסיגינט-סייבר, על פי 2 החוקים לעיל (האזנות סתר ונתוני תקשורת), מזה שנים. הכיצד היא זו שתבדוק את עצמה (לפי מסמך היועמ"ש למפכ"ל מ-20.1.22 המצ"ב)?

13. ממתין לתגובתכם."

שום מענה לא התקבל. גם לא יתקבל. די ברור למה. 

כך נחשפה על ידי "שיטת ההלבנה" של הפריצות ההמוניות לסמארטפונים של אזרחי ישראל, באישור פרקליט המדינה (הקודם) והיועמ"ש (הקודם), באמצעות שימוש פסול ולא חוקי ב"חוק נתוני תקשורת", ושימוש בהנחיית היועמ"ש המסתורית והמוזרה (בלשון המעטה) פרי בישול של פרקליט המדינה (לשעבר) בשם "בדיקה מקדימה", בשילוב הטעייה המונית וממוסדת של שופטי ישראל, במקום בו נחתמו צווים על ידם, לבקשת המשטרה. 

 
ב-27.1.22 שלחתי גם את המכתב הנ"ל למשטרת ישראל, ולמשרד לביטחון פנים (לשר), כאשר במכתב זה שונה רק סעיף 12 כדלקמן:
 
12. "תנ"צ דורון יאיר מונה לרח"ט הסיגינט-סייבר שברחוב הרטום 14 הר החוצבים בי-ם (יחידה המוסתיואב חסןרת בתוך אתר "רד"), ביום 31.12.18, והוא החליף את תנ"צ יואב חאסן [בתמונה משמאל בעת קבלת דרגת התנ"צ, בין השר דאז אהרונוביץ' למפכ"ל דאז דנינו] שמונה ב- 13.3.14.
שניהם הגיעו מקהילת המודיעין.

שום רקע או הכשרה בתחומי המשטרה או אכיפת חוק.

תפקידו האחרון של דורון יאיר היה מפקד מערך הדרכה למודיעין ולסייבר בשנים 2016-18.

השאלות הספציפיות לגביו:

א. מדוע המשטרה הסתירה את מינויו לתפקיד (כמו גם את מינוי קודמו)?
ב. אילו הכשרות משטרתיות עבר תנ"צ דורון יאיר, אם בכלל, מתי והיכן?
ג. על פי אילו חוקים ונהלים בוצעו כל ההאזנות הסתר ביחידת הסיגינט-סייבר בשלבי המודיעין (דהיינו: לפני פתיחת תיקי חקירה ביחידות החקירה למינן), מיום הקמת היחידה ועד היום?
ד. כמה שוטרים, קצינים, שוטרי ושוטרות שח"ם, בנות ובני שירות לאומי, מתנדבים, עובדים בלתי צמיתים, קבלני משנה וכיו"ב, פועלים ביחידת הסיגינט-סייבר, לרבות שלוחותיה?

13. ממתין לתגובתכם."

שום מענה לא התקבל. גם לא יתקבל. די ברור למה. 


בנוסף, ב-28.1.22 שלחתי את המכתב הבא למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון פנים (לשר):
"שלום רב,
בהמשך לשאלותיי הנ"ל, אודה להתייחסותכם לדיווח בטלוויזיה של הכתב אלון בן דודhttps://t.me/TelecomNewsIsrael/1947
בדיווח נטען, שמשטרת ישראל פועלת בתחום האזנות הסתר ביחידת הסיגינט-סייבר גם במערכת של חברת "פאראגון".
האם הדיווח הזה הוא המצאה של הכתב?."


שום מענה לא התקבל. גם לא יתקבל. די ברור למה. 

בינתיים, בחקירה עצמאית שביצעתי, התברר לי, שמערכת פאראגון (חברה שאהוד ברק נמנה בין בעליה), נכנסה לניסוי במשטרה ב-2021 ב"פטור ממכרז" - שערורייה בפני עצמה, שנמשיך לטפל בה בנפרד.

פירוט מלא וכרונולוגי על חלקו של אהוד ברק בכל שערוריות הסיגינט- סייבר - כאן


29.1.22: בנוסף שלחתי את המכתב הבא למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון פנים (לשר):
"בהמשך לשאלותיי כאן למטה, אודה למענה לשתי שאלות נוספות:תנ"צ בדימוס אלי אסייג, תמונה משטרתית
 
1. תנ"צ בגמלאות אלי אסייג [בתמונה משמאל, מהאתר של ד"ר פנחס יחזקאלי] פרש באפריל 2021. טרם חלפה שנה והוא עובד/עבד בחברת NSO. על פי הידוע לנו, שכרו אמור היה לעמוד על כ-80 אלף ש"ח לחודש. האם אין כאן הפרה של "חוק הצינון" מצדו. האם קיבל אישור לכך?
 
2. האם משטרת ישראל דיווחה לאינטרפול על השימוש בתכנות ריגול, שנועדו למטרות ברורות בעולם המודיעין הביטחוני, דוגמת NSO ודומותיה, לצרכים של מעקב וחדירה לסמארטפונים ומחשבים של אנשים פוליטיים, ציבוריים, עסקיים וגם לאלה של קציני משטרה (הקצינה מ.צ. מ"פרשת דנינו", רק לשם הדוגמה)?
 
שכן, ישראל, כחברה באינטרפול, חתומה על האמנה של האינטרפול, האוסרת שימוש בכלים כאלה לצרכים משטרתיים."

שום מענה לא התקבל. גם לא יתקבל. די ברור למה.


הערה: יש טענה, שאלי אסייג לא קשור ל-NSO. ברור שזה ספין. בהיעדר כל תגובה לאחר שהמתנתי ימים רבים מעבר לזמן סביר למענה, אין לי יכולת כרגע לאמת זאת או לשלול זאת בוודאות, אך על פי הידוע לי הוא עמד לקבל סכום נאה מאוד (כ-80 אלף ש"ח) תמונת עבודתו ב-NSO. 

עדכון 14.2.22: לאחר שלא התקבל מנענה למכתב הנ"ל לגבי אלי אסייג, שלחתי ב-12.2.22 את המכתב הבא למשטרת ישראל, למשרד לביטחון פנים ולחברת NSO כדלקמן:
שלום רב ושבוע טוב,
1. בהמשך לשאלה מס' 1 כאן לעיל, שטרם נענתה, נודע לי, שאכן תנ"צ בגימ. אלי אסייג עסק במתן ייעוץ ל-NSO, אם כי לטענתו - טרם נחתם עימו חוזה.
בנוסף, הוא הפסיק הייעוץ, עקב החשיפה.
2. אם אכן זה המצב לאשורו, אבקש לשאול:
א. מה בדעת מ"י לנקוט בעינינו?
ב. מה יקרה עם התשלומים ו\או הטבות \ שווה כסף, שקיבל עד כה מהחברה?
3. ממתין להתייחסותכם.

שום מענה לא התקבל עד כה. מעניין אם אלי אסייג "יאבד את זכרונו", כמו עדים רבים מקרב קציני המשטרה הבכירים, כשיגיע להעיד בבית המשפט המחוזי בי-ם. 

30.1.22: שלחתי גם ליו"ר רשות לניירות ערך את המכתב הבא עם שאלות לגבי האזנות סתר עבור הרשות לני"ע:
"שלום רב ושבוע טוב.
1. מידי שנה בד"כ בחודש אפריל, ועדת החוקה של הכנסת מקבלת על פי "חוק האזנות סתר" דו"ח כדוגמת המצ"ב (דו"ח סיכום האזנות סתר של יחידת הסיגינט-סייבר של מ"י), ועל פי הנתונים שפורסמו ב"גלובס" כאן, עולה שכמות הבקשות לצווי האזנות סתר של הרשות לניירות ערך לפי חוק האזנות סתר" היתה כדלהלן:
2015 – 5 בקשות לשנה.
2016 – 14.
2017 – 8.
2018 – 8.
2019 – 3.
2020 – 7.

2. סביר להניח שהקפיצה הענקית ב-2016 מקורה בחקירת "תיק בזק".

3. השאלות:
א. בנוסף לצווי האזנות סתר, כמה בקשות הועברו ובוצעו ביחידת הסיגינט-סייבר של מ"י, בקשות לשימוש ב- "מחקרי תקשורת" - על פי "חוק מחקרי תקשורת", שבוצעו ע"י או עבור רשות ניירות הערך בשנים 2016-2018 (כולל)?

ב. כמה צווי חיפוש ותפיסה הוצאו (על פי חוק מעצר וחיפוש וחוקים נוספים דוגמת חוק ניירות ערך), לגבי תפיסה והוצאת מידע פיזי מסמארטפונים וממחשבים (לרבות מחלקי מחשבים דוגמת דיסק קשיח), לבקשת רשות ניירות ערך בשנים 2016-2018 (כולל)?

ג. בכמה מקרים הייתה תפיסה והוצאת מידע מסמארטפונים ו\או מחשבים (כולל חלקי מחשבים דוגמת דיסק קשיח) בשיטת "חיפוש בהסכמה" (שיטה שנשללה אך לאחרונה ב"הלכת אוריך" המצ"ב), מקרים שבוצעו ע"י רשות ניירות ערך, בשנים 2016-2018 (כולל)?

ד. בכמה מצווי האזנות סתר ו\או "מחקרי תקשורת" ו\או צווי חיפש ותפיסה, בוצע שימוש בכלים חודרניים מרחוק וללא ידיעת בעלי המכשיר (עבור הרשות לניירות ערך, ע"י יחידת הסיגינט-סייבר של מ"י, או שהרשות ביצעה בכלים שלה עצמה), להוצאת \ שליפת \ העתקת תכולת הסמארטפון ו\או המחשב (או חלק מהמידע שקיים בסמארטפון \ מחשב), בשנים 2016-2018 (כולל)?

4. אודה להתייחסותכם."

עדכון: ב-.9.2.22 קיבלתי את המענה הבא בדרך לגריסה במשרדי הרשות לני"ע. גם הרשות לני"ע למדה מהמשטרה להתחמק ולמשוך את הנושא חודשים ארוכים:


"אבי שלום,
פנייתך המצ''ב מתאריך 30/01/2022, הועברה אל פניות הציבור ברשות ניירות ערך (להלן: "הרשות"), אולם פנייתך ובקשתך הינה בקשה בהתאם לחוק חופש המידע, ולכן הנך מוזמן להעבירה בהתאם לנוהל המתאים אל הגורמים האמונים על הנושא ברשות. בקשתך צריכה להיות ברורה ומפורטת ככל האפשר על מנת שיקל לבדוק אותה ולטפל בה. לנוחיותך קישור כאן לנוהל של בקשה לפי חוק חופש המידע. כהערה, תשומת ליבך לחובות סודיות וחיסיון שונות החלות על רשות ניירות ערך בהתאם לדין.
בברכה,
עו"ד גלית כהן
הממונה על פניות הציבור".

לשם השלמת התמונה: פרסום בדה-מרקר (כאן, הקובץ כאן מ-8.2.22) ע"י גור מגידו, של כתבה בעניין השימוש במערכת פגסוס של הסיגינט המשטרתי ע"י רשות ניירות ערך. הכתבה פורסמה תחת הכותרת: "רשות ני"ע החזיקה בתכתובות בין הנדלר לפילבר שבועות לפני חקירתו - על פי צו. ב"כלכליסט" נטען אתמול בין היתר כי רשות ניירות ערך היתה מעורבת בשימוש בתוכנת פגסוס ללא צווים, במסגרת חקירת התכתבויות בין מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר למנכ"לית בזק לשעבר ■ ואולם המדינה מצדה טוענת כי לא היה כלל שימוש ברוגלות בתיק בזק-yes - והעוסקים במלאכה מניחים כי הפרסום, בכל הנוגע לפילבר, שגוי." יצויין שהמידע הזה הושג בלי צו חוקי, או בצו בלתי חוקי, והפרסום ב"כלכליסט" היה נכון, למרות שקרי המשטרה, הפרקליטות, המפכ"ל לשעבר והיועמ"ש לשעבר, בנושא חמור זה.   

5.2.22: בנוסף, שלחתי את השאלות הבאות למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון פנים כדלקמן:
"שלום רב,
בהמשך לשאלותיי כאן למעלה, אודה להתייחסות לפסקה הבאה ולשאלות שיש בסופה:
חטיבת הסיגינט-סייבר בשת"פ חטיבת המודיעין באח"מ ויחידת הסייבר בלהב 433, העסיקה האקרים כדי לבצע עבודת סיגינט (כלומר פריצה ושאיבת מידע מרחוק) בפרשות שונות, כנראה גם בפרשה, שבה מעורב ח"כ ביטן, ייתכן שגם ב"תיקי האלפים". העניין הזה נחשף כמה פעמים: כאן ב"כלכליסט", כאן ב-JDN, ועוד.כך עובדת מערכת הריגול הזו אצלכם בסמארטפונים - כאן

לא כולם בצמרת אגף חקירות ומודיעין במטה הארצי בירושלים של משטרת ישראל הסכימו לשיטה הנלוזה והבלתי חוקית הזו, במיוחד כשההאקרים הללו לא עברו בדיקות פוליגרף, כדי לוודא, שהם אינם "מרגלים" או "שתולים" של ארגוני פשיעה. 

המתנגדים הראשיים לגישה הזו (של העסקת האקרים ב"מיקור חוץ" - Outsourcing לצרכי סיגינט) וששילמו בחייהם ובתפקידם, עקב התנגדותם לפשעים הללו:סימה ימין מאתר יזכור לחללי מערכות ישראל

א. סנ"צ (קיבלה דרגת נצ"מ לאחר מותה) סימה ימין, (בתמונה משמאל, מאתר יזכור לחללי מערכות ישראל) שנפטרה כתוצאה ישירה מהמצב (נפטרה ממחלה אוטו-אימונית, שהתפרצה כנראה בעקבות מה שעברה במלחמתה מול המפקדים שלה באח"מ), כמפורט: כאן במאקו, כאן ב"וואלה!", כאן ב-YNET.

כתבה נוספת וחריפה ביותר אודותיה ואודות ההתנהלות בתוך אגף החקירות והמודיעין במשטרה יש כאן (מקלמן ליבסקינד) ב"מעריב". 
  
ב. תנ"צ בדימוס גיא ניר, שאפשר לכתוב עליו ספר עלילתי רחב היקף. מומלץ לצפות בסרטון כאן, בהופעתו המרשימה האחרונה במדים, בפני ועדת הפנים של הכנסת ב-12.11.18. הוא תמך במאבקה של סימה ימין וניהל מאבק חריף משל עצמו, במיוחד כנגד ראש אח"מ דאז, ניצב בדימוס מני יצחקי. עוד פרטים אודות מאבקיו נגד השחיתות הפנימית באח"מ: כאן ב"מעריב", וכאן ב"ישראל היום". 

הערה: הנושא הקרוי תנ"צ גיא ניר העסיק לא מעט את נת"ם \ הנציב דוד רוזן ולהלן החלטותיו השונות בתלונות המרכזיות שהוגשו לו: תלונת עו"ד משה סעדה ועו"ד פיני פישלר - כאן, תלונת עו"ד יעקב בורובסקי - כאן, תלונת דובי שרצר - כאן, סיכום תמציתי של הנציב דוד רוזן לתלונה של גיא ניר שהוגשה לו - כאן

לכן, נשאלת כאן השאלה הנוקבת ביותר: כמה תפיסות מידע מהסמארטפונים והמחשבים, שנעשו בשיטת "האקרים ב"מיקור חוץ" לצרכי סיגינט" היו במשטרת ישראל (באישור או בידיעת בכירי המשטרה והפרקליטות) מידי שנה?
כמה מהמקרים הללו ביקשו צווי האזנת סתר בדיעבד כדי ל"הלבין" את האזנות הסתר הללו?"

שום מענה לא התקבל. גם לא יתקבל. די ברור למה.

פרשת "המימד החמישי" ומערכת "פיוז'ן סנטר":


5.2.22: שלחתי גם את השאלות הבאות למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון פנים כדלקמן:
"שלום רב,
בהמשך לשאלותיי כאן למטה, אודה להתייחסות לשאלות הבאות:
1. מדוע המשטרה לא בדקה חלופות להקמת "מערך הפיוז'ן סנטר" מול הצעת "המימד החמישי" והוציאה "פטור ממכרז", בזמן שיש עוד חברות בשוק המקומי והעולמי עם יכולות כאלו?
2. באופן ספציפי אני מתייחס לחברת ורינט, כיום קוגניט, שהיו לה באותה עת פתרונות עובדים והיא הייתה כנראה מעוניינת להתחרות בהצעה של "המימד החמישי", אבל זה לא ניתן לה, בתואנות שווא שקריות?
3. האם הדחייה של פניות אפשריות של קוגניט בעניין "פרויקט הפיוז'ן סנטר" מקורם בקשר העסקי שהיה בין "הממד החמישי" ל-NSO (החברות היו שותפות מאחורי הקלעים ותכננו באותה עת להתמזג), ולקשר של NSO לבכירים במשטרה באותה עת?
4. האם גם חברת פאראגון קיבלה ממנ"ט נגישות לבסיסי מידע משטרתיים (כמו המימד החמישי)?"

6.2.22: התקבלה תגובת המשטרה (כנראה מתייחסת לכל הפניות, זה לא ברור): "בהמשך לפנייתך, להלן התייחסותנו.
ממשטרת ישראל נמסר:
בהתאם לפרסום החלטת היועמ"ש בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות לכל בדיקה שתידרש ע"י הצוות שמונה, מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך."

תגובת המשרד לביטחון פנים (בשם השר): "בשאלות אלו יש לפנות לדוברות משטרת ישראל בלבד". 

כלומר: אין שום תשובה. כלום. 

לא ברור מי אישר למשטרה לשדרג את יכולות ה"פיוז'ן סנטר" של המשטרה, ליכולות שיש רק לארגוני ביון ענקיים בעולם (ובישראל) ולגופי משטרה וביון במדינות טוטליטריות, במטרה לאסוף מידע על כל אדם, כדי שישמש לסחיטה עתידית.

יודגש שהמפכ"ל דאז רוני אלשיך דיבר כאן בגלוי בזמן אמת, על "היתוך מידע" (fusion, פרויקט "פיוז'ן סנטר", שתוכנן לעבור שדרוג בעזרת "המימד החמישי", שותפה של NSO) ועל "מהפכת הסיגינט-סייבר" שהגיעה מהרמה הארצית לרמת המחוזות.

הם היו בטוחים שהכל ניתן להסתיר ב"תעודות חיסיון", ב"צווי איסור פרסום" והחלטות שיפוטיות על "דלתיים סגורות" ו"חיסיון" בהליך המשפטי. 

הדו"ח של מבקר המדינה שפורסם ב-2019 ב"פרשת המימד החמישי" נמצא כאן, למתעניינים. 


בינתיים, במחקר עצמאי שעשיתי התברר לי, שהמרמה של "המימד החמישי" גדולה יותר ממה שפורסם עד כה. מדובר בהונאת מבקר המדינה ומשרד הבט"פ, כאילו שאין ל"מימד החמישי" מתחרים עם פתרונות זמינים ואם לא די בכך, מומחים עצמאיים, שבדקו את המערכת של "המימד החמישי" מצאו, שלא רק שאין ולא הייתה לחברה הזו שום טכנולוגייה ייחודית. לדברי המומחים, היא בסך הכל לקחה אוסף של תוכנות קוד פתוח עם קוד דבק, שהם הדביקו, כדי לחבר ביחד את תוכנות הקוד הפתוח, שאספו מכל הבא ליד.

כלומר, המשטרה שילמה כ- 4 מיליון ש"ח (תוכנן לשלם להם כ- 50 מיליון ש"ח), על מערכת קוד פתוח חינמית. פשוט חרפה שלא תיאמן.רוני אלשיך ויקיפדיה

מול זה, רק לשם הדוגמה, המערכת של פלנטיר טכנולוגיות (מובילה עולמית בתחומה), או זו של קוגניט, או זו של חברת האם שלה - ורינט, או של נייס, או זו של אתנה, ועוד. אלו מערכות רציניות, שהיו די בשלות באותה עת, ובאותה עת ואף קודם לכן, לפלנטיר טכנולוגיות כבר היו לקוחות רציניים, למערכת שלה. שלא לדבר על מתחרות שלא בדיוק ברמה הזו, דוגמת Candiru (כיום סאייטו טק). ויש עוד. 

רק לשם ההדגמה, למערכות רציניות שהיו בזמנו (בעת שנבחנה ההצעה של "המימד החמישי") בשלות לצרכים משטרתיים: המערכת של אתנה (חברת הזנק בזמנו, מקבוצת ח. מר ושבתאי שביט בין בעליה), מערכת שהותקנה במשטרת בריטניה, במטרה להילחם בהונאות, לא למטרות סחיטה של אזרחים ופגיעה בפרטיות של חפים מכל פשע, כמפורט בהרחבה כאן

המפכ"ל דאז רוני אלשיך (בתמונה משמאל מוויקיפדיה), התעקש לא להקשיב למומחים בתחום, שטענו ש"המימד החמישי" זה "ישראבלוף", וכפה על כולם לתת "פטור ממכרז" מפוברק, רק ל"מימד החמישי"

כלומר: מדובר כאן בהונאה ענקית ומחרידה במימדיה, (שנמצאת כעת בחקירה של הרשות לתחרות עפ"י החלטת היועמ"ש, והחקירה טרם הסתיימה), שעמדו בראשה הרבה בכירים ובראשם בני גנץ (בתמונה משמאל מוויקיפדיה).בני גנץ מוויקיפדיה 

אמיר לוי פרסם ב"מידה" (כאן) מאמר נוקב בנושא (כותרת בלבד): "השקרים, המיליונים והטיוח: עשרה חורים בפרשת 'המימד החמישי'. מצג השווא והפטור ממכרז, פגישת גנץ ואלשיך, הגישה למידע רגיש והסחבת של מנדלבליט בפתיחת חקירה: התהיות שהציבור חייב לקבל עליהן תשובות."

לוח הזמנים של ההונאה ופריצת מאגרי המידע המשטרתיים ע"י "המימד החמישי":
29/08/2016 נקבע דיון מקדים בלו"ז המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך לדיון "מקדים מימד חמישי", בהשתתפות ר' מנ"ט וצוותו, ר' אג"ת וצוותו בלשכ"מ ת"א (דיון מקדים עם בכירי "המימד החמישי" עליו כתב מבקר המדינה, שמדובר במהלך פסול ופלילי).

30/08/16 יו"ר דירקטוריון החברה (בני גנץ) ומנכ"ל החברה (דורון כהן) מגיעים למפגש עם מפכ"ל וצוותו, מדברים על דרך התקשרות – "פטור ממכרז" מבצעי (על מפגש פסול ופלילי זה החורג מחוק המכרזים, הרחיב מבקר המדינה בדו"ח מפורט שלו).

10/2016 אישור מפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, בניגוד לדעת אנשי המקצוע, לפיילוט בסך כ-4 מיליון ₪ תשלום לחברה, הוצאת "פטור מבצעי" (בוועדת מכרזים מפוברקת) בטענה מומצאת של: "חשיפת דרכי פעולה שיטות עבודה וחשש לפגיעה אפשרית בפעילות מבצעית של מ"י".
כדי לממש את הבלוף, מתקיימים מגעים ישירים בין בני גנץ לרנ"צ רוני אלשיך, בניגוד לחוק. 

כל זאת, בלי שהחברה וכלל המעורבים בה, לרבות משקיעים, בעלי מניות, ספונסרים ויועצים מקרב בכירי המשטרה, המוסד (דוגמת רם בן ברק, נשיא החברה) וכיו"ב, עברו סינון יחב"מ כנדרש, ולא מולאו סעיפי החוק (לגבי מאגרי מידע) ונוהלי יחב"מ לגבי מתן הכשר וסיווג בטחוני לטובת התקשרות של מ"י, בסוגיות מסווגות ובקישור למאגרי מידע מסווגים, עם גורמי חוץ (דוגמת: היעדר רקע פלילי/בטחוני/ניגוד עניינים, קיומם של לקוחות נוספים מהממסד הביטחוני, איתנות כספית ועוד).
סיפור הקשרים של תנ"צ גדי סיסו עם החברה "מטוטא היטב מתחת לשטיח".

21/03/2017 דיון לקידום ה"פיוז'ן סנטר" בחטיבת המודיעין, בראשות ניצב מני יצחקי ר' אח"מ ובהשתתפות ר' מנ"ט ניצב שי קופרמן, שמציין כי "המימד החמישי" הוא כלי בסיסי הנדרש לעבודת ה"פיוז'ן סנטר" (זאת על אף שאמצעי זה טרם הבשיל בפועל, לא קיים אלא במצגת ובשקרים של כל ראשי החברה, יועציה ובעליה ולמעשה מעולם לא הבשיל, מעשית ומבצעית).

06/2017 מתבצע "פיילוט מימד חמישי" בעלות 1.5 מיליון ₪ במ"י (גורמי מקצוע ממנ"ט התנגדו למהלך לחיבור ישיר למאגרי המשטרה מטעמי החוק ומטעמי בטחון מידע ובנו עבור הפיילוט מאגר אלטרנטיבי, אך המבוסס על נתוני אמת של המשטרה, שיש לבדוק האם דווח כנדרש לרשם מאגרי המידע, כנראה שלא).

09/07/2017 במסגרת ישיבת רמ"חים בראשות רח"ט מודיעין תנ"צ קובי זריהן, הוא מנחה להתחבר ל"מימד החמישי" לטובת "הפיוז'ן סנטר". 
זאת, ללא כל  סיום ומילוי נהלי יחב"מ לגבי מתן הכשר וסיווג בטחוני, לתחום כה רגיש ומסווג. 

10/07/2017 דיון בראשות רח"ט מודיעין תנ"צ קובי זריהן, מנחה לקבל תוצאות "פיילוט מימד חמישי" על מנת להחליט על הצעדים הבאים בתחום.

19/07/2017 דיון בין ר' אח"מ ניצב מני יצחקי לרח"ט מודיעין תנ"צ זריהן תחת הכותרת: "האם ואיך התחברנו ל"מימד החמישי", שמועסקת ע"י מנ"ט", ומדגיש, ש"הפיילוט יהיה אצלנו בפיוז'ן". יש לבחון ביסודיות את הדיון הזה, היות והוא ציין, שהספקית "מועסקת על ידי מנ"ט", בגלל שידע על ניגוד העניינים בין סגנו תנ"צ גדי סיסו (לימים מחליפו בתפקיד), לבין העסקת החברה, שבבעלות ובניהול מקורב אליו.

כידוע, ניצב גדי סיסו חתם על הסדר ניגוד עניינים רק בתחילת שנת 2017, חודשים לאחר המגעים וההתקשרות עם החברה. כך, רק  ב-2017, שנים אחרי שלבי הניסויים וההטמעה של הפגסוס מחברת NSO בסיגינט-סייבר, החברה השותפה העסקית של "המימד החמישי" (החברות תיכננו להתמזג), ואחרי ש"עסקת המימד החמישי" נסגרה סופית עם צמרת המשטרה ויצאה לפיילוט מעשי, הוא הסכים לחתום על הסדר ניגוד עניינים, באיחור רב - כאן, במסמך שבו הוא מדווח שהוא מחובר אישית ל"מימד החמישי"....

09/2017 לאור הפיילוט 'המוצלח' (בפועל כישלון קולוסאלי, כאמור בדו"ח המבקר), המפכ"ל רנ"צ רוני אלשייך, בניגוד מוחלט לדעת אנשי המקצוע, שטענו בפניו, שמדובר בהונאה, מורה (בתיאם עם ראש אח"מ ורח"ט מודיעין), על המשך משא ומתן עם החברה (לאור מגעיו הישירים והפסולים עם ראשי החברה ובראשם בני גנץ) לגבי המגה פרויקט "פיוז'ן סנטר", בעלות של כ-50 מיליון ₪ ועולה כאן האפשרות של שימוש בשיטת G2G לשם הוזלה של העלויות. 

10/2017 מתקיים דיון רוחבי במשטרה ובמשרד לבט"פ לגבי הקניין הרוחני תמורת הנחה במחיר. איש לא מוטרד בדיון מחפיר זה - מבעיות יחב"מ, הונאה וגניבת מידע (שזה המצב האמיתי של הפרויקט). 

12/11/17 השר לבט"פ גלעד ארדן מורה לבדוק את הפטור ממכרז ואת נתוני החברה, לאור שמועות ומידע שהגיע לשולחנו.
 
הבדיקה המעשית הנכונה, למעשה, מתחילה במשרד לבט"פ רק ב- 03/2018 ורק ב-05/2018 מוגשת בקשת הפטור ממכרז למשרד האוצר ל"מגה פרויקט" עם "המימד החמישי", בקשה, שנדחית ע"י האוצר, למרות שב-11.1.18 המדען הראשי במשרד הבט"פ קובע בדו"ח שלו, שהחברה נוסדה ב-2014 ועד יום בדיקתו היא עדיין בשלבי פיתוח וטרם יש לה לקוחות של ממש, מצג שונה לחלוטין מהמצג של החברה בפני המפכ"ל וצמרת המשטרה כבר מ-2016. כלומר: מדובר בהונאה ברורה וגלויה לעין כל מזה כשנתיים, בניצוחם של רנ"צ רוני אלשיך ובני גנץ

הערה חשובה: ייתכן וסביר להניח שיש קשר ישיר בין היעלמות המידע של "הפיוז'ן סנטר" המודיעיני המשטרתי, בידיים של חברת "המימד החמישי", לבין "השתלת" 2 ראשי אגפים לשעבר בשב"כ ב"ועדת הטיוח של הפגסוס על שם עו"ד עמית מררי", לבין האזהרה שקיבל שר הביטחון דהיום בני גנץ, בדצמבר 2018, על כך שכביכול האיראנים פרצו לו לסמארטפון. ניתוח מעמיק של הסיפור המסריח ביותר הזה, של פריצה איראנית כביכול לסמארטפון של בני גנץ, מצויה כאן.

על פי מיטב ידיעתנו והניתוחים המוצגים על ידנו, מדובר ב"עבודה עברית" ולא איראנית, במקרה של "הפריצה לסמארטפון" של בני גנץ

המטרה של האזהרה שקיבל בני גנץ מהשב"כ הייתה פשוטה: הפסק את הקשר של "המימד החמישי" (ושותפתה חברת NSO) עם אויבות ישראל ובראשן קטאר.  
 
לסיכום
במצב החוקי הקיים, כל שימוש בתוכנות מעקב כמו פגסוס לשאיבת מידע בסתר ע"י המשטרה - אינו חוקי.

אין שום מסלול בחוק המסמיך את המשטרה לחדור לנייד באופן סמוי ולשאוב מרחוק את המידע שבו. אין שום חוק המסמיך שוטרים להוציא תכנים ומידע על האזרחים מהאינטרנט (תמונות, מיילים, ווטסאפ וכד') מענני ענקיות הטכנולוגיה. ואם אין חוק, בוודאי שאין שום צו שיאפשר אותו.

קו ההגנה המשטרתי ושל היועמ"ש בכלי התקשורת של: "הכל לפי צווי בית משפט", הוא שקר מוחלט וזריית חול בעיני הציבור, כדי להגן על העבריינים, לכאורה, שעודדו, גיבו ונתנו, לכאורה, את ידם לפשעים הללו.

מקומם כנחקרים וחשודים בעבירות חמורות - בלהב 433, או במח"ש או ביחידת החקירות של השב"כ (בהתאם למעמדו של כל חשוד, אם הוא בשירות או כבר בפנסיה), ואם יימצא שהם אכן מעורבים בפשעים הללו, יש להעמידם לדין פלילי ולדרוש (אם יורשעו) מאסר מכסימלי (5 שנים מאסר על פי חוק האזנות סתר, 5 שנות מאסר על פי חוק המחשבים ושנתיים עד 3 שנות מאסר, לפי חוק נתוני תקשורת) בתוספת עבירות נוספות, כולל "הפרת אמונים", ברמת חומרה יתרה. 

עדכון 8.2.22, 22:50: שלחתי גם את המכתב הבא לנציבות שירות המדינה בזו הלשון:

שלום רב,
בהמשך לפנייתי משטרת ישראל (שאלה מס' 1), אבקש לשאול את נש"מ:
א. האם ידעתם על הקפיצה של תנ"צ אלי אסייג, מלהב 433 היישר לחברה (NSO), שהייתה הספק המרכזי של תוצרי מודיעין - מה שעמד בבסיס עבודתו בלה"ב 433 - במשך שנים.
ב. האם קיבל אישור לקפיצה הזו, קפיצה הרומזת ששכרו אותו אולי לצרכים לא לגיטימיים (דוגמת "שאיבת מידע" וקשרים מהמשטרה, בזכות קשריו האישיים הטריים).
ג. אם לא קיבל אישור ממכם, מה בדעתכם לנקוט במקרה חמור (לכאורה) זה?
ממתין להתייחסותכם.

9.2.22: התקבלה תשובה מנציבות שירות המדינה: "משטרת ישראל אינה בתחומי האחריות של נציבות שירות המדינה".

9.2.22שלחתי את המכתב הבא ל"רשות לתחרות":
"1. אינני יודע מי מהרשות לתחרות עסוק ועוסק בעניין חקירת פרשת "המימד החמישי". לכן המייל נשלח לכמה כתובות במקביל, בתקווה שיגיע ליעדו.
2. אבקש את תשומת לבכם לממצאים שמצאתי לגבי פרשת "המימד החמישי", אגב עיסוק בפרשה אחרת: פגסוס, והגעתי למידע מטריד ביותר.
3. המידע החדש (לפחות עבורי) נמצא בכתבה בלינק כאן במיוחד בחלק התחתון שבה:
https://bit.ly/BlackBadSpy
4. לידיעתכם ולכל טיפול שתמצאו לנכון."

טרם התקבל כל מענה.

(ראה עדכון 13.4.22)

16.2.22: הוגשו תלונות על חשד, לכאורה, על עבירות על כמה חוקים, כעולה מתגובת הפרקליטות בעניין "פגסוס": 1) לנציב תלונות הציבור על שופטים, כנגד נשיא בית משפט מחוזי, שחתם על 3 צווים לא חוקיים (לכאורה), 2) למח"ש, כנגד תנ"צ יואב תלם ותנ"צ קובי זריהן, על חשד במעורבות בקנוניה ענקית, שכללה מספר רב של עבירות, לכאורה, על חוקי מדינת ישראל. 

21.2.22: שלחתי היום את המכתב הבא למשרד המשפטים:
שלום רב,
1. אודה לקבל התייחסות האם אי פעם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עו"ד עמית מררי, במסגרת אחריותה לתחום צווי האזנת הסתר (כנגזרת לאחריות שר המשפטים והיועמ"ש), כאמור בחוק האזנת סתר ובחוק נתוני תקשורת, ביקרה את אלו שהיא ממונה על פי חוק לפקח עליהם והם מדווחים לה (למעשה ליועמ"ש) מידי חודש, מידי תלת חודשי ודיווח שנתי, ובכלל זה ביקור במקומות הבאים, הממונים, המחליטים, המבצעים והמדווחים על האזנות הסתר במ"י, הנושאים עליהם היא אמורה לפקח באפן אישי, במסגרת אחריותה זו, ובכלל זה:
א. יחידת הסיגינט-סייבר שהמטה שלה נמצא ברחוב הרטום 14, הר החוצבים, ירושלים.
ב. חטיבת המודיעין באח"ם, במטה הארצי של משטרת ישראל, שייח-ג'ראח 1, ירושלים.
ג. מטה להב 433 - פארק אופק אזוה"ת הצפוני, פסח לב 1, לוד.
ד. מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל, המרפא 5, הר החוצבים, ירושלים.
2. במידה ועו"ד עמית מררי אכן ביקרה אי פעם במקומות הללו, במסגרת תפקידה כמשנה ליועמ"ש וכממונה על הטיפול המקצועי מטעמו של היועמ"ש בתחום האזנות הסתר, אשמח לדעת מתי פעם אחרונה ביקרה ובאיזה מתקן מהמתקנים הללו זה היה ולאיזו מטרה.
3. ממתין להתייחסותך בהתאם.

עדכון 27.2.22: התקבלה תגובת משרד המשפטים לגבי הביקורים של עו"ד מררי במתקני משטרת ישראל (כן ביקרה, כלומר כיום ב"צוות מררי" היא בודקת את עצמה ואת טיב הפיקוח שלה על צווי האזנת הסתר של מ"י...). תגובת משרד המשפטים - כאן.  

כלומר: היא כן ביקרה במתקנים הנ"ל וגם הציגו לה שם מצגות (כולל מצגת ספציפית על יכולות הסייבר-סיגינט בכלל והפגסוס בפרט). 

עדכון 2.3.22:
א. נשלחו שאלות נוקבות למשרד המשפטים, למשטרת ישראל ולשב"כ, בנושא של הפעלת יחידת הסיגינט-סייבר של משטרת ישראל בשב"כ, כפי שנחשף ע"י רביב דרוקר. סדרת השאלות נמצאת - כאן.

ב. בהמשך לסעיף 6 לעיל (חוק נתוני תקשורת), נשלחה סדרת שאלות נוקבות לשר לבט"פ, לשר המשפטים, לפרקליטות ולמשטרת ישראל, בעניין הנחיית פרקליט המדינה בתחום "קבלת נתוני תקשורת". הפנייה המלאה - כאן, למתעניינים, הנספח לשאלות - כאןעדכון 6.3.22: התקבלה תשובה מאוד מעורפלת, מתחמקת ומתחכמת ממשרד המשפטים, לסדרת השאלות ששאלתי. תגובת משרד המשפטים - כאן

ג. בהתייחס לשאלות בסעיף ב' כאן מעל, התקבלה תגובת דובר השר לבט"פ: "השאלות הללו מתייחסות למשרד המשפטים ולמשטרה. אין כאן שאלה כלפי המשרד" [המשרד לבט"פ]. כלומר: התנערות מוחלטת מהנושא מצד השר לבט"פ.

עדכון 5.3.22: בעקבות פרסום על אפשרות סגירת התיק בעניין "המימד החמישי" שלחתי פנייה נוקבת ביותר לצמרת הפרקליטות. הפנייה המלאה - כאן

עדכון 6.3.22אלי ציפורי פרסם בלוג שלו: תיראו מופתעים! הפרקליטות סוגרת את תיק 'המימד החמישי' אחרי שנתיים של מריחת החקירה. למי שכבר שכח, אני מביא את השתלשלות העניינים בפרשת השחיתות החמורה בה מעורבים המפכ"ל לשעבר ושר הביטחון בהווה - כאן.

עדכון 11.3.22: שלחתי מכתב לשר לביטחון פנים, למשרד המשפטים ולפרקליטות כדלקמן:
"הנדון: דרישה לבטל ההסכם העסקה ולהעמיד לדין פלילי ומשמעתי, את עו"ד אהוד הלוי.
שלום רב,
1. במסגרת הדיונים ב"תיקי האלפים" בבית המשפט המחוזי בי-ם, הודיעה הממונה על התביעה והמשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי לבית המשפט, שהממונה על החסיונות במשרד הבט"פ, עו"ד אהוד הלוי (שהושתל לתפקיד הזה ע"י מי שהיה הממונה עליו שנים לא מעטות בשב"כ, המפכ"ל דאז רוני אלשיך), חתם על תעודות חיסיון המצ"ב (רק לשם הדוגמה, מדובר באלפי מסמכים כאלה, שהוא חתם עליהם בצורה כזו, בקלות דעת והפקרות משפטית מוחלטת, בשנים האחרונות, מתוך מטרה להגן על הבוס שלו וחברו הטוב: רוני אלשיך), בלי לראות את החומר שנדרש בגינו חיסיון.
2. כלומר: הוא חתם על החסיונות וקבע, שהם חסויים בניגוד לחוקי מדינת ישראל (ובכלל זה: פקודת הראיות ו-חוק סדר הדין הפלילי), בלי לדעת על מה הוא חותם ולכן הטיעונים, שכתובים מעל לחתימתו, מדוע יש לחסות את המסמכים הללו (כמופיע בסיפא של תעודת חיסיון כזו), הוא המצאה שקרית המצוצה מקצה אצבע שלו.
לא היה לו צל של מושג מה מבין הטיעונים, ששרבט במסמך, הוא הטיעון הנכון והמתאים לחיסיון עליו חתם (או: "לסכן שלומם של בני אדם", או: "לפגוע בשיתוף הפעולה של הציבור עם המשטרה", או: "לחשוף שיטות עבודה ודרכי פעולה של המשטרה ולפגוע ביעילות פעולותיה").
3. בנוסף, בית המשפט המחוזי קבע (מצ"ב), שחלק מהחסיונות, שחתם בקלות דעת וללא כל ידיעת תוכנם, יגולו להגנה, כי הם לא עונים על שום קריטריון הדורש הסתרתם מההגנה, על פי החוקים הנ"ל.
4. לאור העובדה, שעל עו"ד אהוד הלוי חלים החוקים הנוגעים לעובדי מדינה, במילוי תפקידו כממונה על החסיונות [סעיף 45 (ד) (3) על תת סעיפיו בפקודת הראיות), מן הדין להשעותו לאתר מתפקידו ולחקור אותו במשטרה בגין חשד לשיבוש מהלכי משפט, העלמת ראיות, הפרת אמונים ועוד שלל עבירות פליליות ומשמעתיות, שביצע במסגרת תפקידו.
5. במקביל, הגיעה העת להחזיר את הסמכות הזו של חתימה על חסיונות לשר לבט"פ, כמקובל וכקיים בחוק, בכל משרד הממשלה האחרים.
אין כל סיבה מדוע במשרד הבט"פ, תחום החסיונות לא יטופל ע"י אנשי המקצוע הבכירים במשרד הבט"פ, ששוקלים את הבקשות לחסיונות בצורה מקצועית ומגישים אותם לחתימת השר, כפי שזה נעשה מזה שנים רבות, בכל משרדי הממשלה האחרים, כולל במשרד רוה"מ (הממונה על השב"כ, המוסד וגופים חשאיים נוספים רגישים, רגישים לחסיונות לא פחות מהמשטרה).
6. ממתין להתייחסותכם, לאור חומרת המצב בתחום החסיונות, במשרד לבט"פ."

ביום 12.3.22 נשלח עדכון לתלונה - כאן.

טרם התקבלה תגובה. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם.

כך, השב"כ (ראה גם כאן) פועל שנים ועד היום בשת"פ מלא עם המשטרה בתחום "האזנות הסתר" ובנושאים חשאיים רבים, וגם מעורב בתחום החסיונות, באמצעות יוצא השב"כ וחברו של רנ"צ בדימוס רוני אלשיך, מראשי השב"כ לשעבר. 

עדכון 23.3.22זיו קריסטל פרסם בפוסטה כתבה תחת הכותרת: רפ"ק צ' והתיק שנקבר אחרי חמש שנים. דוד רוזן, קובי שבתאי, עמית איסמן - כולם צידדו בהחזרת הקצינה למסלול שירות פעיל וטיוח בירור הפרשה שנקברה עם פרישתו של גיא ניר מהמשטרה - כאן.

עדכון 13.4.22: קיבלתי שיחה מאוד מרתקת ומפתיעה מהרשות לתחרות \ יחידת החקירות, בעקבות פנייתי אליהם וחומרים נוספים, שהעברתי לפרקליטות ולהם לפני כמה חודשים (חלק מרכזי מופיע בכתבה כאן בלינק מאמצע הכתבה תחת הכותרת האדומה: "פרשת "המימד החמישי" ומערכת "פיוז'ן סנטר""), ונמסר לי על ידי המתקשר מהרשות, שעקב פנייתי, החקירה לא הסתיימה והם ממשיכים אותה ברצינות, גם על סמך מה שמסרתי. פרטים נוספים כמובן סרב למסור, אבל זה היה מאוד מעודד, שהקשיבו ומתייחסים למידע שחשפתי... 

עדכון 16.4.22: העיתונאי יואב יצחק מ-News1 פרסם כאן (מפיו של עו"ד פיני פישלר) דיווח (כותרת בלבד): "פרשת המימד החמישי: הפרקליטות מכחישה דיווח של מרדכי גילת בחקירת פרשת המימד החמישי.
גילת דיווח: פרקליטות מחוז ירושלים נוטה לסגור את תיק החקירה בפרשת המימד החמישי. פרקליטות המדינה מסרה, בתגובתה לתלונתו של עו"ד פישלר: החקירה טרם הסתיימה... אין כל בסיס לידיעה שפרסם העיתונאי גילת. על-פי דוח מבקר המדינה, בפרשה מעורבים בני גנץ ורוני אלשיך."

עדכון 1.5.22: האזרח טל רימר שפנה לקבל מידע מהרשות לתחרות אודות חקירת "פרשת המימד החמישי" קיבל מענה שהחקירה טרם הסתיימה. המענה - כאן

עדכון 5.5.22: נחשף שרנ"צ בגימ. רוני אלשיך הצטרף במועד לא ידוע כ"שותף כללי" לקרן AWZ. נשלחה סדרת שאלות לקרן זו, שאלות שטרם נענו - כאן

9.5.22: נשלחו שאלות ל-INSS לגבי ניצב בגמלאות מני יצחקי המועסק שם - כאן. השאלות לא נענו. די ברור למה. 

עדכון 11.5.22: נציבות התלונות על שופטים דחתה (כצפוי, ובמסמך מסווג כסודי) את כל תלונותיי המתועדות כנגד השופטים שהשתתפו בחגיגת "צווי האזנת סתר שמובילים להפעלת כלים חודרניים דוגמת הפגסוס", בנימוקים מרתקים, המצויים במכתב הנציבות - כאןעדכון 8.8.22: נשיאת בתי המשפט לשלום מחוז מרכז, השופטת עינת רון, החליטה לפתע לפרוש מתפקידה - כאן. יצוין שאך לאחרונה הוגשה ע"י אבי וייס תלונה חריפה בעניינה, לנציבות תלונות הציבור על שופטים, תלונה שנדחתה מנימוקים פורמליים (מבלי להכחיש או לסתור את נכונות התלונה) - כאן

עדכון 8.6.22: איתמר לוין פרסם ב-News1 כתבה תחת הכותרת: חקירה בארה"ב: גנרל פעל בקטאר למען המימד החמישי. ניו-יורק טיימס: חקירה פדרלית נגד הגנרל בדימוס ג'ון אלן, לשעבר מפקד נאט"ו באפגניסטן וכיום נשיא מכון ברוקינגס, בחשד שניהל שדלנות לטובת ממשלת קטאר בלא להירשם כחוק וניסה לשבש את החקירה  המסמכים מגלים שהוא ניסה לתווך בעסקה בת 72 מיליון דולר בין החברה בראשה עמד גנץ לבין ממשלת קטאר - כאן.

עדכון 22.6.22: אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

המסמך המלא מבית המשפט הפדרלי המחוזי מארה"ב - כאן.

עדכון 23.6.22: אלי ציפורי
פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: החקירה של פרשת 'המימד החמישי', בראשות בני גנץ (שר הביטחון) ורם בן ברק (ח"כ), נמרחת. בינתיים מתגלה כי החברה הנ"ל ניסתה, בתיווך של גנרל אמריקני בדימוס, לעשות עסקים עם מדינת אויב. אותו גנרל נמצא כעת תחת חקירה של הFB-I - כאן.

עדכון 27.6.22: נשלחה שאלה נוקבת למשרד הביטחון \ אפ"י בנוגע לפרשת "קטארגייט" - כאן.

בינתיים תשובה לא נתקבלה. סביר להניח שלא היה אישור אפ"י ל"קטארגייט". 

עדכון 29.6.22: תגובת משטרת ישראל לשאלותיי בנושאי פעילות המודיעין של מ"י הגיעה באיחור - כאן.

עדכון 3.7.22: התקבלה (כצפוי) תגובה מתחמקת מאפ"י בנוגע ל"קטארגייט", המפנה אותי לדובר משרד הביטחון, שלא ענה עד רגע זה - כאן

עדכון 5.7.22: כן התקבלה תגובת משרד הביטחון בשם אפ"י בעניין "המימד החמישי" \ "קטארגייט". התשובה הברורה של משרד הביטחון נמצאת כאן

בעקבות תגובת משרד הביטחון נשלחה פניה לשר וחה"כ בני גנץ וחה"כ רם בן ברק, עם העתקים לצמרת הפרקליטות ולצמרת רשות התחרות (החוקרת את "פרשת המימד החמישי"), פניה שלא נענתה הנמצאת כאן

המסמכים החדשים הקשורים להתפתחות החדשה הזו נמצאים כאן.

עדכון 6.7.22: נשלחה תלונה חריפה ליועמ"שית לפתוח בחקירה בשת"פ ה-FBI בפרשת "קטארגייט". הפנייה נמצאת כאן.
מסמך הפנייה על נספחיו נמצא כאן. אישור קבלה - כאן


עדכון 17.7.22: נשלחו שאלות חדשות לצמרת המשטרה, משרד המשפטים ורשות התחרות (החוקרת את התיק הזה משום מה), לגבי קבלת ההחלטות במשטרה לגבי הפטור ממכרז ל"מימד החמישי". הפנייה נמצאת כאן

עדכון 19.7.22: נשלחה שאילתה דחופה לצמרת המשטרה ולידיעת משרד המשפטים והרשות לתחרות על הפרישה המפתיעה של ניצב שי קופרמן ותנ"צ דורון יאיר רח"ט סיגינט-סייבר ועל הכוונה להצניח לתפקידים הללו מועמדים מבחוץ, למשל מ-8200. השאילתה כאן

חיש מהר התקבלה התשובה המתחמקת של המשטרה - כאן.
מביש שהמשטרה ממשיכה לשקר ולטייח את המציאות.
​זו בדיוק הבעיה ותזכורת לכתבה: "אין תקומה למשטרה ולפרקליטות ללא עקירת "תרבות השקר והטיוח" מתוכן!"

עדכון 21.7.22: פורסם כאן ברדיו "גלי ישראל" (כותרת בלבד): "חשיפה של יעקב ברדוגו ב"רבע לחמש": "האמירויות היו מוכנים לממן את הסייבר ההתקפי ומשרד הביטחון מנע את זה". מזעזע.

עדכון 25.7.22: בהמשך לפנייתי ליועמ"שית (ראה לעיל מ-6.7.22) התקבלה תגובת היועמ"שית לפיו היא מעביר את תלונתי לפרקליט המדינה. התגובה - כאן.

עדכון 2.8.22: תנ"צ קובי זריהן, רח"ט מודיעין ומי שנושא באחריות אישית לחלק ניכר משערוריות המודיעין, תפירת תיקים והסייבר במשטרה, נמלט מתפקידו ממש לפני פרסום דו"ח מררי המסכם. לכן, אבי וייס שלח לצמרת המשטרה, המשרד לבט"פ, ולידיעת משרד המשפטים את השאלות הנוקבות הבאות - כאן
חיש מהר הגיעה תגובת המשטרה: כרגיל מתחמקת ולא לעניין - כאן
החליף אותו בתפקיד רח"ט מודיעין - נצ"מ דרור אסרף, שהועלה לדרגת תנ"צ.
מבין 6 הבכירים מהמשטרה שאבי וייס המליץ להשעותם (https://bit.ly/PoliceSpies), כבר 3 הלכו במהירות - לבד, ממש לפני פרסום דו"ח מררי, ברור כשמש למה: ניצב שי קופרמן, אגף הטכנולוגיה והתקשוב (לשעבר ראש מנ"ט), תנ"צ דורון יאיר, רח"ט סיגינט-סייבר, תנ"צ קובי זריהן, רח"ט מודיעין באח"ם (אגף חקירות ומודיעין). ה-3 האחרים כנראה בדרך.

עדכון 21.8.22: פורסם כאן ב"גלובס" ע"י אסף גלעד (כותרת בלבד): "NSO מפטרת 100 עובדים; שלו חוליו פורש מתפקיד המנכ"ל.
ב-NSO יצאו לסבב פיטורים של כ-100 עובדים לרוחב כלל מחלקות החברה, כך שבתום המהלך תעמוד מצבת העובדים של החברה על 650 עובדים • במקביל, שלו חוליו, אחד משלושת מייסדי החברה, יעזוב את תפקידו כדי לאתר רוכש ולהתמקד בשכנוע הממשל האמריקאי להוציא את שמה של החברה מהרשימה השחורה של משרד המסחר."

עדכון 22.8.22: נעשתה פנייה דחופה ליועמ"שית, לשר המשפטים ולצמרת הרשות לתחרות, עקב תרגיל של השר בני גנץ שמנסה "להלבין" את "קטארגייט" - כאן

עדכון 29.8.22: התלונה של אבי וייס בעניין "קטארגייט" מיום 6.7.22 (עוד לפני התרגיל הטרי של בני גנץ בשינוי התקנות כדי לנסות "לטהר" את עצמו ואת רם בן ברק), הועברה מהיועמ"שית לפרקליט המדינה (עו"ד עמית איסמן) וממנו ללשכת המשנה לפרקליט המדינה (זה עו"ד מומי למברגר, מומחה עולמי מוביל למגרסות וטיח). ההחלטה של לשכת פרקליט המדינה - כאן

עדכון 12.9.22: ניצחון חלקי אבל חשוב ביותר בעניין "קטארגייט": היועץ המשפטי של משרד הביטחון מדווח כי הוחלט שאת התקנות שהציע השר בני גנץ, משרד הביטחון יגיש לכנסת רק בכנסת הבאה ולא בכנסת הנוכחית. זאת בתשובה לעו"ד זהבה גור שפעלה במתואם ובמקביל לאבי וייס. תשובת היועמ"ש של משרד הביטחון נמצאת בפוסט של זהבה גור כאן ובצילום כאן

עדכון 20.9.22: פרשת AWZ ורנ"צ (בדימ.) רוני אלשיך שמנהל את חממת X-Seed ממשיכה להיות מסתורית, ראה עדכון מ-5.5.22, וכעת יש התפתחות חדשה בישראל הקשורה גם למשרד הביטחון \ מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) המפורטת כאן. השאלות הנוקבות טרם נענו. די ברור למה. 

עדכון 22.9.22: פורסם ע"י לירן לוי ב-YNET כאן (כותרת בלבד): "חקירת פרשת המימד החמישי הסתיימה, התיק הועבר להכרעת הפרקליטות.
פרסום ראשון: הרשות לתחרות סיימה את חקירתה בפרשה שבמרכזה חשד להצגת מצגי שווא למשטרה. כ-15 מעורבים נחקרו, בהם גיא כספי, ממייסדי חברת התוכנה ומיוזמי מינויו של גנץ ליו"ר "המימד החמישי"."
עו"ד פישלר מסר: "זו פרשה הנגררת תקופה ארוכה מאוד. מקום שבו סיימה הרשות לתחרות את החקירה - בשלה העת לקבל החלטות בפרקליטות. צר לי ששמות כלל החשודים חסויים מידיעת הציבור. נזכיר כי קמה חובה לדעת מה כולל ומה מכיל הקניין הרוחני, שנמסר על ידי המשטרה לחברה, בידי מי הוא מצוי והאם נמצא מחוץ לגבולות המדינה והיכן בדיוק. אני מקווה שהפרשה לא תיקבר 'קבורת חמור'".

עדכון 4.10.22: פורסם ע"י דניאל דולב, "שומרים", באתר Mako כאן (כותרת בלבד): המסלול העוקף שמאפשר למשטרה לחטט לחשודים בענן.
מידע מטלפונים של חשודים נשמר על שרתי ענן בחו"ל הרחק מתחום השיפוט המדינה וצווי החיפוש שלה. מה עשו במשטרת ישראל? חיפשו בכל זאת, ובגיבוי משרד המשפטים כפי שחושף שומרים. למרות החשש מפגיעה ביחסי החוץ, ישראל יצרה 'מסלול עוקף' שכלל אישור פרטני של היועמ"ש לכל חיפוש." 
הכתבה המלאה נמצאת כאן, למתעניינים, אם ירדה מהאינטרנט. 

עדכון 18.10.22: המשטרה השיבה במהירות יחסית לפניות אבי וייס בעניין "המימד החמישי", בתגובה מתחמקת לחלוטין - כאן

עדכון 8.11.22: תומר גנון מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "המשטרה מודה: השתמשנו בפגסוס בתיק הצוללות תוך חריגה מצווים.
הודאה זאת מתווספת לשלוש פרשות נוספות – תיק 4000, טלגראס, והחקירה בעיריית חדרה - שבהן הודתה המשטרה שעשתה שימוש בתוכנה של NSO תוך חריגה מצווים, ושאבה אנשי קשר, הודעות פתקים ומידע נוסף – בניגוד לסמכות."

עדכון 12.11.21: פורסם ב-YNET כאן (כותרת בלבד): "לפני הסנקציות האמריקניות על NSO: כך דחף ה-FBI לשימוש בפגסוס.
בבולשת הפדרלית כבר הודו שרכשו את שירותי החברה הישראלית, אבל רק לצרכי מחקר וניסוי, אך בניו יורק טיימס נחשף: בארגון שרטטו תוכניות לפריסת הרוגלה בחקירות ואף השאירו פתח לשימוש עתידי בכלים דומים. ראש ה-FBI תדרך חברי קונגרס: "רכשנו את התוכנה כדי להבין איך ה'רעים' ישתמשו בה"."

תשומת לב לשני דוחות מקצועיים של חברת מטא (חברת האם של מיקרוסופט) לגבי חברות "סייבר התקפי" (שמפעילות רוגלות) ישראליות ושפועלות גם בישראל: דו"ח 2021 חושף את קוגניט (Cognyte), Cobwebs Technologies, Black Cube, Bluehawk CI וחברות נוספות - כאן, דו"ח 2022 חושף גם את החברות הישראליות: Candiru ,CyberGlobes ,Quadream - כאן

עדכון 14.11.22: תומר גנון מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "תביעה ראשונה נגד המשטרה על התקנת רוגלה.
בת זוגו של ראש עיריית חדרה המושעה, מורן שגב, תובעת חצי מיליון שקל מהמדינה על השתלת רוגלה בטלפון הנייד שלה."

מתברר שלא רק "פגסוס" שתלו לו (לראש העיר המושעה מחדרה) ולבת זוגו בסמארטפונים, גם השתילו לו בחשאי "מערכת הקלטה נפחית" במשרדו. פשוט אוסף של עבירות של המשטרה, שפעלה כאן "בשיטת השטאזילנד" בגיבוי וחיפוי הפרקליטות. מצ"ב 2 החלטות כבוד השופט שלמה בנג'ו מבית משפט השלום בחיפה, הדוחה גילוי וחשיפת הראיות הללו, המוסתרות תחת "תעודות חיסיון" (מה שביקש עו"ד חדד מבית המשפט): כאן וכאן.

עדכון 29.12.22: פורם כאן בגלובס (כותרת בלבד): "דרישה בארה"ב: לבדוק את השימוש בחברת הסייבר של אהוד ברק ומפקד 8200 לשעבר.
חברת הסייבר ההתקפי שהקים מפקד 8200 לשעבר והמשקיע המרכזי בה הוא אהוד ברק נמצאת בעיצומה של סערה ציבורית בארצות הברית • לאחר פרסום לפיו מנהל הסמים האמריקאי עושה שימוש בכלי של החברה, חברי ועדת המודיעין בקונגרס דורשים תשובות בנוגע לשימוש בה נגד אזרחים אמריקאים."

עדכון 21.12.22: התקבלה תשובה מלשכת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (עו"ד מומי למברגר) בנוגע לתלונתי בפרשת "קטארגייט" והתגובה מפנה אותי להתלונן במשטרה. התגובה במלואה - כאן

עדכון 14.3.23: ח"כ דוד אמסלם (גם שר בממשלה) הגיש באופן פרטי כח"כ "הצעת חוק הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת המימד החמישי" - כאן.

עדכון 4.4.23אבישי גרינצייג צייץ כאן: "#ברייקינג: פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לסגור את תיק המימד החמישי."
ב-"14 עכשיו" פורסם כאן (כותרת בלבד): "בפרקליטות מאשרים: פרקליט המדינה איסמן החליט על סגירת תיק המימד החמישי.
פרקליט המדינה עמית איסמן אימץ את המלצת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ופרקליטות מחוז ירושלים, והחליט לסגור את תיק החקירה בפרשת "המימד החמישי", שבראשה עמד יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ."

למי ששכח, אני לא, בני גנץ, בהיותו גם שר משפטים, קידם את עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה (למרות כל החומרים השליליים שהיו בתיק האישי שלו). הקידום הזה כעת השתלם, כשאותו עו"ד עמית איסמן סגר בחוסר סמכות ובאוסף שקרים והבלים את "תיק המימד החמישי", שבו בכלל לא חקרו את "פרשת המימד החמישי" הנכונה (כמפורט כאן)!! 

עדכון 18.6.23גרף 2016-2022 סך צווי האזנת סתר לפי חוק נתוני תקשורת - כאן.

נספח א':
פרקי הסדרה הקודמים:

הפרק הראשון
 בסדרה פורסם תחת הכותרת: "תפירת תיק 4000: 6 גילויים המוכיחים שהשימוש בתוכנת הריגול היה בלתי חוקי", מאמר, שבא כהשלמה ל-2 פרסומים קודמים של אלי ציפורי בבלוג שלו בנושא זה:
1. "החשיפה אודות תוכנת הריגול NSO מסעירה את השיח הציבורי משני צידי המפה הפוליטית, במיוחד אחרי הגילוי של יואב יצחק, שהתוכנה שימשה גם לריגול אחרי נתניהו ומקורביו והייתה כלי בתפירת התיקים נגדו. בואו נעשה סדר."
2. חלק מכתבה ובה "הכתובת לפרשת NSO זה ראש המערכת". 

הפרק השני בסדרה פורסם תחת הכותרת: "תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם". 

הפרק השני הנ"ל בסדרה, עסק בהיקף הלא ידוע של פעילות יחידת הסיגינט סייבר במשטרת ישראל (פעילות המשרתת כמות עצומה של יחידות), פעילות בה עוסקים אלפי אנשים סביב השעון, כדי לעקב אחריכם ולשאוב ממכם כל פיסת מידע, גם בלי שתרגישו, מידע רגיש, שיוכל לשמש את החוקרים כנגדכם, ברגע המתאים.

בפרק שני הנ"ל בסדרה, חשפתי את סודות "המפלצת הבלתי חוקית", שנבנתה במשטרת ישראל בשנים 2013-2015 והחלה לעקב אחריכם מרחוק, מחוץ לכל חוק, ושימשה (איך לא) גם לתפירת "תיקי האלפים" ואף למעקב אחרי קציני משטרה, שלא התאימו לנורמות, שיצר המפכ"ל דאז רוני אלשיך בתיאום מלא עם פרקליטעו"ד עמית מררי המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן, בידיעתו של היועמ"ש עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט ובפיקוח קלוקל ולא קיים של עו"ד עמית מררי (המשנה ליועמ"ש, בתמונה משמאל) וועדת החוקה של הכנסת, שהיו אמורים לשמור עלינו, מפני זרועותיה של המפלצת הבלתי חוקית הזו.
כך, תרבות השקר והטיוח השתלטו בעשור האחרון גם על הפרקליטות וגם על המשטרה, שהוכפפה בשנים הללו סופית לפרקליטות, ללא בסיס חוקי. 

בפרק השני הנ"ל, נחשפה המציאות: מה היקף הבעיה של האזנות סתר ושאיבת מידע מהסמארטפונים והמחשבים שלכם ע"י המשטרה? מה היקף הצווים, שמוצאים בישראל כנגדכם על פי "חוק האזנות סתר"? האם יש קשר בין היקף צווי האזנות סתר לבין "תיקי האלפים"? מה חסר בנתונים של המשטרה הנמסרים לכנסת, בדבר היקף הצווים להאזנות סתר? מי נהנה\משתמש בכל המידע הנאגר במאגרי המידע הלא חוקיים והלא רשומים של חטיבת המודיעין וביחידות הסיגינט-סייבר של המשטרה? זאת ועוד. למעשה, המשטרה והיועמ"ש הודו ביום 1.2.22 בחריגות מהחוק, בהיקף שלא נחשף עדיין

הפרק השלישי פורסם תחת הכותרת: רעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול בלתי חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון - כאן.

הפרק הרביעי פורסם תחת הכותרת5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה את האחריות בפרשת הריגול בסמארטפונים -כאן.

הפרק השישי פורסם תחת הכותרת: אי אפשר למכור לאיש שמערכת סיגינט של עשרות מיליוני ש"ח לשנה המופעלת ע"י מאות אנשים הפיקה רק חדירה אחת לשלמה פילבר במשך 8 שנות הפעלתה - כאן.
 
הפרק השביעי פורסם תחת הכותרת: חשיפת "השחיטה הגדולה" של המשטרה שהחלה להתבצע בפרקליטות המדינה - כאן.

הפרק השמיני פורסם תחת הכותרת: ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן.

הפרק התשיעי פורסם תחת הכותרת: השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן.


הפרק העשירי פורסם תחת הכותרת: חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשויות - כאן.


הכתבה: משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים פברואר 2022  - כאן.
הכתבה:
 משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים מרץ 2022 - כאן.

בסרטונים הקשורים לנושא ניתן לצפות בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות  - פברואר 2022 - כאן.

הסרטונים והמצגות של חודש מרץ 2022 -
 כאן.


 
פרשת המימד החמישי: אבי וייס חושף חשד לניגוד עניינים חמור של בני גנץ - לחץ כאן
הסרת ההשחרות בצווי האזנת הסתר של המשטרה - מה נחשף בצווים? - לחץ כאן
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים