Telecom News - 5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה אחריות לריגול בסמארטפונים

5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה אחריות לריגול בסמארטפונים

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> 5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה אחריות לריגול בסמארטפונים
5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה את האחריות בפרשת הריגול בסמארטפונים (פרק רביעי בסדרה)
מאת: אלי ציפורי ואבי ויס, 6.2.22, 10:30SPY FREE

ערעור ספינים מגוחכים ושקריים של הפרקליטות והמשטרה. הפרקליטות רוצה שמשפט "תיקי האלפים" ימשיך להתנהל כאילו לא קרה כלום. ברגע שתיפתח חקירה פלילית השמיים ייפלו על הפרקליטות ואי אפשר יהיה להמשיך את המשפט. כלומר, הפרקליטות עושה עכשיו את הכל כדי לטייח ולמזער את הפרשה.

הכתבה התפרסמה במקביל בבלוג של אלי ציפורי - כאן.

 
הפרקליטות עשתה בסוף השבוע מאמץ תקשורתי אדיר כדי לזרוק את האחריות על רעידת האדמה בפרשת פגסוס על המשטרה, בטענות מגוחכות ושקריות, שהחומרים נשארו רק בידי אנשי המודיעין ולא עברו בכלל לחוקרים ומכאן שלא הגיעו לפרקליטות.

הנה מיטב הספינים השקריים, ועוד תובנות מרעידת האדמה שצריכה וחייבת לשלוח את כל המעורבים לכלא, כולל עיתונאים שהיו שותפים לכך בידיעה מלאה.

הספין: "החומר נשאר אצל אנשי המודיעין ולא עבר לחקירות. לכן, הראיות בתיקים הושגו כדין".

כל מי שמכיר עבודת משטרה ויחידות מודיעין בצבא יודע, שזה דבר פשוט מגוחך. חומר מודיעיני לא יכול להישאר בידי אנשי המודיעין. אין חיה כזה ולא הייתה חיה כזו מאז ומעולם.

אי אפשר להפריד בין המודיען והחקירות - הרי אפילו ראש אח"מ (אגף חקירות ומודיעין) ממונה על החקירות והמודיעין גם יחד - והאחד קשור בשני.

יתר על כן, תוצרי מודיעין משמשים את החוקרים ולכל נחקר מכינים תיק מודיעין, כולל תוצרי פגסוס, אם היו כאלה והיו כאלה למכביר בתיקי נתניהו. אלה נמצאים במאגרים של המודיעין במשטרה ואי אפשר להפריד אותם מהחקירה כיוון שלקציני החקירות, לרוב, יש גישה לתוצרי המודיעין, בוודאי בתיקים כאלה רגישים כמו של ראש הממשלה.

העובדות, שהפרקליטים המלווים בתיק 4000, יהודית תירוש ואמיר טבנקין, צפו בחקירות אונליין, העבירו שאלות ותדרכו את החוקרים וגם ישבו בישיבות סטטוס עם בכירי המשטרה, מעידות על כך, שהם היו חשופים לכל חומרי המודיעין והיה עליהם לדעת שמדובר בחומרים, שהושגו בצורה לא חוקית.

אחת מהשתיים: או שידעו ועצמו עיניים, או שלא ידעו ולא שאלו, מתוקף היותם שומרי הסף. אינני יודעים מי מהאפשרויות יותר גרועות, שתיהן גרועות באותה מידה וצריכה להוביל לחקירה פלילית נגד השניים.

מה שהפרקליטות מנסה זה לא רק לזרוק את האחריות ממנה והלאה אלא רוצה שהמשפט ימשיך להתנהל כאילו לא קרה כלום. ברגע שתיפתח חקירה פלילית השמיים ייפלו על הפרקליטות ואי אפשר יהיה להמשיך את המשפט. כלומר, הפרקליטות עושה עכשיו את הכל כדי לטייח ולמזער את הפרשה.
 
הספין: "היה באג בתוכנה, יוזמה מקומית של כמה זוטרים".
טיעון של גורמים במשטרה. הטיעון הוא כזה מגוחך, שחבל להתייחס לכך. שימוש בכלי כה עוצמתי ואף אחד לא בדק, לא ידע, לא שמע על "באג"?

נו, באמת.
 
הספין: פרשת פגסוס היא לא פרשה של ריגול לא חוקי לצורך סחיטה תוך הפרת הנחיות בסיסיות של ביטחון שדה.
העובדה, שביחידת הסיגינט יושבים האקרים ללא בדיקות פוליגרף וביטחון שדה, ללא פיקוח ובקרה, והם יכולים לשאוב מכל אזרח במדינה את מסמכיו והמידע שיש לו במחשב, סמארטפון, טאבלט, בין השאר מידע אישי שמתאים לסחיטה - היא מטלטלת.

זה כולל, כמובן, ראש ממשלה, שר ביטחון, שר משפטים ודמויות בכירות נוספות וכיו"ב.

מי מבטיח לנו שהמידע נשאר במאגרי המשטרה ולא יוצא לגורמים חיצוניים,  שהחדירו את האמצעי הזה לעורק איסוף המודיעין המרכזי של אגף חקירות ומודיעין ולהב 433 (באמצעות חברות פרטיות)?

זה ריגול שפוגע בביטחון המדינה, של מידע שעלול ליפול לידיים עויינות. 
 
הספין: אהוד ברק ובני גנץ? - לא קשור
כן קשור. עד עכשיו לא ידוע לאן זלג המידע, ששאבה המימד החמישי בזמנו ממשטרת ישראל, כיוון שכל הגורמים המעורבים טייחו זאת.
הדו"ח של מבקר המדינה שפורסם ב-2019 ב"פרשת המימד החמישי" נמצא כאן, למתעניינים. 

אלא שלא רק בני גנץ התדפק על דלתות המשטרה, אלא גם חברות, שהיה מעורב בהן אהוד ברק. האחרון היה מעורב בכמה וכמה חברות, שעסקו בתחום כמו 'ריפורטי' (שהחליפה שמה לקרבין), טוקה, והוא חלק מבעלי מניות בדומה לזה של המימד החמישי (האוליגרך ויקטור וקסלברג שהסתבך בארה"ב).
 
בשנים האחרונות שמו של ברק נקשר עם חברה נוספת בתחום – פאראגון – שעל פי פרסומים המערכות שלה הוטמעו במשטרה.

ייתכן וסביר להניח שיש קשר ישיר בין היעלמות המידע של "הפיוז'ן סנטר" המודיעיני המשטרתי, בידיים של חברת "המימד החמישי", לבין "השתלת" 2 ראשי אגפים לשעבר בשב"כ ב"ועדת הטיוח של הפגסוס על שם עו"ד עמית מררי", לבין האזהרה שקיבל שר הביטחון דהיום בני גנץ, בדצמבר 2018, על כך שכביכול האיראנים פרצו לו לסמארטפון. ניתוח מעמיק של הסיפור המסריח ביותר הזה, של פריצה איראנית כביכול לסמארטפון של בני גנץמצויה כאן. על מיטב ידיעתנו והניתוחים המוצגים על ידנו, מדובר ב"עבודה עברית" ולא איראנית, במקרה של "הפריצה לסמארטפון" של בני גנץ
 
הספין: לא צריך חקירה פלילית שחייבת להיפתח וצריכה להתחיל מבראשית.
מי אסף את החומרים, מי אגר אותם, איך שיכפל אותם ומי הפעיל את האנשים שעסקו באיסוף המידע? זו לא עבודה, שיכולה לעשות המשטרה, זו עבודה שיכול לעשות השב"כ, ע"י אנשים נקיי כפיים ולא אנשים שהיו חלק מההפיכה השלטונית.
 
כל האקר והאקר ביחידת הסיגינט צריך לעבור במסגרת החקירה חיפוש בבית, בחשבון הבנק שלו, בנייד - כדי לאתר את כל תהליכי השיבוש, אם היו כאלה, שהם מבצעים (השמדת חומרים וטשטוש עקבות, בתיאום המפעילים שלהם במשטר ובפרקליטות).

כמובן שכל שרשרת הפיקוד למעלה, כולל הפרקליטים המלווים, צריכים להיחקר.

הבעיה: ככל שנמשך הזמן יש מרחב תמרון גדול לכל המעורבים בפרשה הפלילית לתאם עדויות ולשבש בחקירה.

רק השב"כ יוכל לחקור זאת כמו שצריך ולהעמיד לדין את הקושרים להפיכה שלטונית, כולל עיתונאים שהיו שותפים לכך באופן מלא.

אפילוג:
הפואנטה של "פרשת פגסוס" היא פחות משפטית והרבה יותר אבטחת מידע ופריצת מידע לאומית בתוספת חרפה לאומית. זו שערוריה משטרתית, פרקליטותית, מחתרתית ולאומית, בהיקף שלא היה מעולם בתולדות המדינה.

הנקודה מי אסף את החומרים, איך אגר, איך שיכפל, מי הפעיל אותו, מי ידע, מי אישר, מי אישר בדיעבד וכיו"ב: זו עבודה נטו לשב"כ, אבל לא ליוצאי השב"כ שהיו שותפים לקשר הפלת נתניהו. רק לאנשים ישרי כפיים ויש כאלה שם. תפקיד השב"כ למנוע ולחקור חתרנות והפיכה שלטונית. זה מה שקרה בפרשה המזעזעת הזו. 

שלא נדבר שגם הורידו את האבטחה לבני משפחת רוה"מ, בכוונה, בהיותם אטרקציה לארגוני טרור ובו זמנית מאפשרים מעקב יומיומי אחר תנועותיהם. 
הצעד הבא יהיה אולי "כיפה אדומה" ליאיר נתניהו, שאין לו כנראה מאבטח ויודעים כל תנועה שלו. הוא מעצבן אותם ומטריף את דעתם בפרסומים שלו. 

לסיכום: תפקיד השב"כ, על פי חוק, זה לאתר הפיכה שלטונית, וזה בדיוק מה שהיה לנו כאן - במה שמכנים בטעות "פרשת פגסוס". זה לא הכלי פגסוס שיש לחקור מה קרה לו ואיזה תקלות היו סביבו. יש לעצור, לחקור ולהעמיד לדין פלילי, את כל קושרי הקשר המחתרתי הזה, שהיו מעורבים בו ושיצרו במו ידיהם את מעשי החתרנות הללו, מעשים שנועדו להפיל ראש ממשלה נבחר, בכלים משפטיים מפוברקים ולא חוקיים. 
  
***********************
הכתבה של אלי ציפורי ואבי וייס תפירת תיק 4000: 6 גילויים המוכיחים שהשימוש בתוכנת הריגול היה בלתי חוקי  - כאן. (פרק ראשון בסדרה).
פרטים נוספים בפרק שני בסדרהתפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן.
הכתבה של אלי ציפורי ואבי וייסרעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול בלתי חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון - כאן. (פרק שלישי בסדרה).
הפרק החמישי
פורסם תחת הכותרת: השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים ולמחשבים? הפעולות בנוסח השטאזי והשאלות שלא רוצים לענות לי עליהן, איך המשטרה שילמה ל"מימד החמישי" בפטור ממכרז 4 מיליון ש"ח (תוכנן לשלם להם 50 מיליון ש"ח) על מערכת קוד פתוח חינמית מול מערכות בשלות של חברות אחרות שהיו באותה העת, ועל מערכת "הפיוז'ן סנטר", שרוני אלשייך תכנן לשדרגה באמצעות "המימד החמישי". -  כאן.
הפרק השישי פורסם תחת הכותרת: אי אפשר למכור לאיש שמערכת סיגינט של עשרות מיליוני ש"ח לשנה המופעלת ע"י מאות אנשים הפיקה רק חדירה אחת לשלמה פילבר במשך 8 שנות הפעלתה - כאן.
הפרק השביעי פורסם תחת הכותרת: חשיפת "השחיטה הגדולה" של המשטרה שהחלה להתבצע בפרקליטות המדינה - כאן.
הפרק השמיני פורסם תחת הכותרת: ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן.
הפרק התשיעי פורסם תחת הכותרת: השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן.

הפרק העשירי פורסם תחת הכותרת: חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשויות - כאן.


הכתבה: משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים פברואר 2022  - כאן.
הכתבה:
 משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים מרץ 2022 - כאן.

בסרטונים הקשורים לנושא זה ניתן לצפות בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות, ינואר 2022 - כאן.

בסרטונים 
הקשורים לנושא זה ניתן לצפות בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות, פברואר 2022 - כאן.
 
הסרת ההשחרות בצווי האזנת הסתר של המשטרה - מה נחשף בצווים? - לחץ כאן
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס