Telecom News - שימוע משרד התקשורת לגבי תכניות העשרה לצעירים בפריפריה בתקשורת

שימוע משרד התקשורת לגבי תכניות העשרה לצעירים בפריפריה בתקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> שימוע משרד התקשורת לגבי תכניות העשרה לצעירים בפריפריה בתקשורת
שימוע של משרד התקשורת לגבי תכניות העשרה לצעירים בפריפריה להשתלבות בתקשורת ושידורים
מאת: מערכת Telecom News, 13.3.22, 17:40STUDIO CAMERA FREE

התמיכה תהיה עבור תכניות העשרה בתחומים: הפקה, עריכה, בימוי, תסריטאות, תחקירנות וליהוק כמו גם כתיבה ועריכה עיתונאית. התמיכה תעודד השקעה ביצירה ישראלית מקורית. מבוטלים המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התקשורת למוסדות ציבור המקיימים שידורים קהילתיים.
 
אחרי יותר מעשור, משרד התקשורת מבקש לבטל את מודל התמיכות הקיים והציג היום מודל חדש לקידום תכניות העשרה לצעירים בתחומי התקשורת, בעיקר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל.

שוק השידורים עבר בשנים האחרונות מהפכות משמעותיות בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות ושינויים בהרגלי הצפייה של הציבור הישראלי. נוכח התפתחויות אלו, נראה, שיעילותם של המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התקשורת למוסדות ציבור המקיימים שידורים קהילתיים, פחתה ואלה אינם מקדמים באופן המיטבי, לעת הזו, את האינטרסים הציבוריים הרלוונטיים עליהם אמון המשרד.

על רקע זאת, הודיע שר התקשורת על כוונתו לבטל את מבחני התמיכה לחלוקת כספי תמיכות למוסדות ציבור המקיימים שידורים קהילתיים בשידורי הטלוויזיה בכבלים ובלוויין ולקבוע מבחנים חדשים למתן כספי תמיכות לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה, לפיהם יופנו תקציבים לפרויקטים ייחודיים, שיעשירו ויקדמו את תחום התקשורת והשידורים הישראלי העתידי.

המודל החדש יעניק תקצוב של עד 150,000 ₪ לטובת כל תכנית העשרה לנוער בתחומי התקשורת והמדיה בכלל והיצירה המקומית הישראלית בפרט, שתפעיל רשות מקומית בהתאם למבחני התמיכה החדשים.

במסגרת המודל החדש יתמוך המשרד ברשויות מקומיות בפריפריה, שיעודדו צעירים להשתלב בתחום התקשורת והמדיה ע"י קידום יוזמות ותכניות העשרה שונות בתוך הרשויות, מתוך הבנה, שברשויות המקומיות קיימים הידע והכלים הנדרשים לפיתוח יוזמות ותכניות, כאמור, בהתאם לאופי הרשות, מאפייני תושביה וכן הצרכים המקומיים הייחודים לכל רשות.

פיתוח וקידום של תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה, יאפשרו, בין היתר, לחשוף צעירים למקצועות התקשורת השונים, לחזק את תחושת המסוגלות של הצעירים באמצעות התנסות מעשית ולעודד צעירים מרקעים חברתיים ומגוונים להשתלבות בתחום. באופן זה, יינתן ביטוי למגוון התרבותי והחברתי הישראלי גם בתחום התקשורת.
 
התמיכה תהיה עבור תכניות העשרה בתחומים: הפקה, עריכה, בימוי, תסריטאות, תחקירנות וליהוק כמו גם כתיבה ועריכה עיתונאית. התמיכה תעודד השקעה ביצירה ישראלית מקורית. לצד אלה, התמיכה תעודד תכניות העשרה שנועדו להקנות כלים ומיומנויות לשימוש בפלטפורמות ויישומים דיגיטליים לרבות רשתות חברתיות וכן הקניית כלים לצריכה ביקורתית של תקשורת על כל סוגיה.
 
בהתאם למבחנים החדשים למתן כספי תמיכות של משרד התקשורת לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה, ועדת התמיכות של המשרד תבחן ותעניק תמיכות על בסיס הקריטריונים הבאים:

תכניות חדשניות, עשירות ומגוונות המוסיפות ידע חדש;
תכניות מעשיות הכוללות מתן כלים שיובילו לניסיון מעשי בתחום התקשורת;
מוסדות חינוך וארגונים לרבות חברות הפקה וגופי שידור, שייצרו תכנית העשרה לנוער בפריפריה, באזורי עדיפות לאומית וממעמד סוציו אקונומי נמוך.
 
מפורסמים בזאת המבחנים החדשים למתן כספי תמיכות של משרד התקשורת לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה וכן מסמך ביטול המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התקשורת למוסדות ציבור המקיימים שידורים קהילתיים.

מסמכי השימוע לגבי שינוי מודל התמיכות של משרד התקשורת - כאן.
 
ניתן להעביר הערות לשימוע עד ליום ראשון 3.4.22.



 
 
Bookmark and Share