Telecom News - אתגרי המעבר לענן של המגזר הפיננסי

אתגרי המעבר לענן של המגזר הפיננסי

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> אתגרי המעבר לענן של המגזר הפיננסי
אתגרי המעבר לענן של המגזר הפיננסי
מאת: ארז גל-חן, 24.3.22, 06:40ארז גל-חן יחצ צילום יניב קנטור

עבור ספקים מסורתיים בענף הפיננסיים, חלקם כאלה הקיימים עשרות שנים או אפילו מאות (ברמה הבינלאומית), השינוי לעיתים מנוגד למבנה ה-DNA שלהם.

בשנים האחרונות עבר המגזר הפיננסי לענן בקצב מואץ יותר ממגזרים אחרים, מה שהוביל ליצירת אתגרים חדשים לצד הזדמנויות חדשות. האתגרים העומדים בפני מגזר הפיננסים כוללים רגולציה קפדנית ודרישה לציות ארגוני פנימי. עם זאת, בארגונים אלה לא רוצים לוותר על המעבר לענן, שיכול לספק להם גמישות, מודרניזציה וחדשנות.

אם הארגונים במגזר זה ידעו כיצד לרתום את יתרונות הענן לטובתם, הזדמנויות אלו יוכלו להפוך לפוטנציאל עסקי. מצד שני, המעבר לענן הופך את המגזר הפיננסי למטרה עיקרית להתקפות סייבר בשל רגישות הנתונים בהם הוא מחזיק.

ב-2020 חלה עלייה עצומה בהפקת נתונים, תיעולם ויחד איתם גם באתגרי ניהול הנתונים ברחבי העולם. הצורך לעבוד מהבית הוביל למגבלות על תפעול ארגונים משירות לקוחות ועד אינטראקציה עם עובדים, אספקת מוצרים ועוד.

בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים מהווים אבני יסוד של כלכלות לאומיות והם חייבים לספק שירותים בזמינות גבוהה, גם בזמני משבר. כתוצאה מכך, בשנתיים האחרונות, ארגונים פיננסיים שאלו את עצמם:

האם הם מוכנים לעלייה בכמות הנתונים והאם הם מוגנים מפני מתקפות סייבר?
האם כל היישומים והמערכות שלהם מצייתים לרגולציה?
האם אסטרטגיית האבטחה שלהם ניתנת לגידול בעת צמיחה והתרחבות?

שותפי הענן של אותם הארגונים עמדו לרשותם ותמכו בהם במסע מוצלח לעבר אימוץ הענן.

במקרה של אימוץ הענן, המטרה החשובה ביותר היא היכולת לענות על דרישות הלקוחות בכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר. חשוב באותה המידה לחנך לקוחות ולחזק את ביטחונם בטכנולוגיות החדשות, לבנות מולם אמון ולהראות להם שהנתונים האישיים שלהם יהיו מוגנים, בכל מחיר.

תפיסה זו דורשת גישה טובה יותר לניהול המידע ולהגנה עליו, שליטה מוחלטת של הארגונים על הנתונים ופשטות, יעילות וגמישות תוך אבטחה ושמירה על רגולציה.

הבעיה היא, שעבור ספקים מסורתיים בענף הפיננסיים, חלקם כאלה הקיימים עשרות שנים או אפילו מאות (ברמה הבינלאומית), השינוי לעיתים מנוגד למבנה ה-DNA שלהם.
גם קובעי הרגולציה, שאליה מצייתים אותם ארגונים, לא תמיד ראו לנגד עיניהם התפתחויות טכנולוגיות, שתהיינה מסוגלות לשנות את המגזר כולו בשנים ספורות ומצריכות גמישות וארגון מחדש כדי לממשן.

הטכנולוגיה שינתה את הגישה שלנו כלקוחות של המוסדות הפיננסיים ואת הציפיות שלנו מהמוסדות האלה. לכן, אם מוסדות אלה לא יהיו מעודכנים הם עלולים לאבד לקוחות לטובת חברות פינטק חדשות יותר. מצד שני, יש יתרונות למוסדות פיננסיים ותיקים כמו משאבים, הון, מוניטין ומאגר לקוחות גדול.

חלק מהארגונים הקימו צוותים, מחלקות או ארגונים פנימיים משלהם כדי להשיג יכולות טכנולוגיות או לספק שירותים בענן. הם עושים זאת כדי להמשיך להחזיק ביתרון תחרותי בשוק, שיותר ויותר נשלט ע"י נתונים.

קרדיט צילום תמונה עליונה:יניב קנטור

מאת: ארז גל-חן, מרץ 2022.
CTO בנטאפ ישראל
ענן



 
 
Bookmark and Share