Telecom News - מה עושים עם הספאם של הקנאביס המגיע לסמארטפון?

מה עושים עם הספאם של הקנאביס המגיע לסמארטפון?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מה עושים עם הספאם של הקנאביס המגיע לסמארטפון?
מה עושים עם הספאם של הקנאביס המגיע לסמארטפון?
מאת: מערכת Telecom News, 18.5.22, 10:55CYBER FREE

כולנו מקבלים הודעות שמנסות למכור לנו קנאביס, כיצד ניתן להתמודד עם המטרד?

עדכונים בתחתית הכתבה.


בחודשים האחרונים כולנו חווים הצפה של הודעות לסמארטפונים שלנו שמנסות למכור לנו קנאביס. מדובר בתופעה, שמטרידה לא מעט אנשים, שעל הסמארטפון שלהם משתלטות הודעות, שאין להם עניין בהן.
 
אחת הסיבות ,שהופכות את ההודעות הללו ליותר מסתם מטרד, זה שהן מופצות בכמויות כה גדולות כך, שהן אינן פוסחות על ילדים ובני נוער.

מי ששולח את ההודעות הללו למעשה מצליח לשים את ידו על מאגר דאטה גדול מאוד של מספרי הטלפון שלנו ועושה בהם שימוש למטרותיו האישיות.
 
הדרכים להשיג את המידע שלנו לא מאוד מאתגרות: החל מדליפות מידע ועד ניצול קורבנות, שלוחצים על קישורים זדוניים ומאפשרים גישה לאנשי הקשר במכשיר שלהם, בהם אנחנו נמצאים.
 
 
דוגמה להודעות הספאם:
ESET
 
האם אפשר לחסום את ההודעות?
 
בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מסבירים, שבאופן כללי לא ניתן לחסום את ההודעות הללו. ניתן למחוק אותן. 
 
אך משהו שכן ראוי לחדד, זו ההמלצה לא להקליק על הקישורים הנמצאים בהודעות שמקבלים משום שלא יכולים לדעת האם הם זדוניים או מה יקרה לאחר הקלקה עליהם.
 
בחלק ממכשירי האנדרואיד ישנה אפשרות לחסום הודעות, שכוללות מילים בהתאמה אישית. כך, שאפשר לנסות לחסום מילים כמו "סמים" ו"קנאביס".
 
עושים זאת כך:
נכנסים לאפליקציית ההודעות ובוחרים בהגדרות.
 
בוחרים בחסימת הודעות (Block Messages)
 
ואז חסימת משפטים (Block Phrases)
 
מזינים את כל המילים והמשפטים, שמגיעים באופן עקבי ושרוצים לחסום.
 
ב-iOS המצב קצת יותר מורכב: לא ניתן לבחור מילים לחסימה, אבל אם יש איש קשר או מספר, ששולח הודעות באופן עקבי, ניתן לחסום אותו ע"י בחירה באיש או במספר, ובחלון שנפתח גוללים מטה עד שמופיעה אפשרות "חסום מתקשר זה".

עדכון 26.5.22: בדיקת המשרד התקשורת העלתה, שמתוך כמיליארד מסרונים, שנשלחים מידי חודש בישראל, מסרונים רבים מהווים מטרד לציבור ובחלקם אף משמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי. שר התקשורת הנדל הודיע על כוונתו לצאת לשימוע בנוגע למסרוני פישינג (סמישינג) ומסרוני הצעות לרכישת קנאביס, כדי להביא ליצירת מנגנונים, שיקשו על גורמים עוינים ומטרידים לשלוח את המסרונים הללו, ובכך לצמצם את התופעה.

עדכון 6.7.22: רפורמת מסרוני הקנאביס יוצאת לדרך למיגורם. משרד התקשורת מתכוון לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים, שיקשו על גורמים עויינים ומטרידים להפיץ מסרונים:

על רקע פניות רבות שהתקבלו בנושא, משרד התקשורת פרסם היום שימוע כדי להביא לצמצום משמעותי של התופעה המטרידה. האסדרה החדשה מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים, שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים (אימות חזק מראש), יגבילו שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי ויסייעו בזיהוי גורמים עוינים ומטרידים.
 
במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים, שמשתמש במערכות הפצת מסרונים, יחויב לעבור אימות חזק ואמין ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי בה יימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו. בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי, שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב.
כ"כ, חברות הסלולר לא תאפשרו את הפצת המסרונים באמצעות הנייד למנויי פריפייד בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלה יקלו על המשטרה להגיע לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה.
 
בנוסף, שוקל המשרד לקבוע מגבלות על המסרונים, שמקורם בחו"ל. כך, שמסרונים אלה לא יוכלו להגיע עם כותרת המתחזה למספר ישראלי או עם שדה מזהה, שהוא טקסטואלי כך שלא ניתן יהיה לזהותם.
 
האסדרה מציעה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך לאזן בין חופש הביטוי של השולח אל מול ההגנה על האזרחים מתופעה זו.
 


 
 



 
 
Bookmark and Share