Telecom News - דו"ח 2022: טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים בישראל

דו"ח 2022: טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים בישראל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> דו"ח 2022: טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים בישראל
דו"ח 2022: טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 24.5.22, 17:46TRANSFORMATION FREE

הסקר נערך בקרב 650 מקבלי החלטות בתחום ה-IT בארגונים המעסיקים 1,000 עובדים ומעלה במדינות שונות וגם בישראל. מה דיווחו בארץ לגבי תחזית ההשקעה בטרנספורמציה הדיגיטלית ויתרונותיה? מה ההשלכות של פרויקטים שנכשלו והלקחים שנלמדו?
 
קאוצ'בייס, ספקית של בסיסי נתונים מודרניים עבור יישומים ארגוניים, פרסמה את תוצאות הסקר השנתי שלה בנושא טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים. הסקר הגלובלי נערך ע"י חברת המחקר Vanson Bourne בקרב 650 מקבלי החלטות בתחום ה-IT בארגונים המעסיקים 1,000 עובדים ומעלה בארה"ב, אנגליה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, טורקיה וישראל

הסקר מצא, שלמרות האתגרים של השנתיים האחרונות, ארגונים חוו התקדמות משמעותית בזכות הטרנספורמציה הדיגיטלית. 79% מהארגונים השיגו שיפורים משמעותיים, טרנספורמטיביים או אפילו מהפכניים בחוויית משתמש הקצה באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית, לעומת 73% ב-2019 ו-72% ב-2020. ממצאי הדו"ח מראים, שגם התחזית לשנים הבאות היא אופטימית - בממוצע, ארגונים מתכננים להגדיל את ההשקעה שלהם בטרנספורמציה דיגיטלית ב-46% במהלך 12 החודשים הבאים, כאשר בישראל ההשקעה צפויה לעלות ב-47%.
 
תחזית ההשקעה בטרנספורמציה דיגיטלית – בכל אחת מהמדינות שנסקרו ונתון עולמי:
גרף
 
לפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית יש יתרונות רבים. למשל, מעל ל-40% ממנהלי ה-IT בישראל, שהשתתפו בסקר, מדווחים, כי שהפרויקטים הביאו לעלייה בפרודוקטיביות העובדים. אחרים דיווחו על הליכי עבודה יעילים יותר (כמעט 40%) ועל יכולת טובה יותר להגיע ללקוחות וביותר ערוצים (כמעט 40%).  
 
יתרונות עבור ארגונים בעקבות ביצוע פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית ב-12 החודשים האחרונים:
גרף
 
יחד עם זאת, האתגרים עדיין קיימים והארגונים צריכים להיות מודעים אליהם. 81% מהארגונים העידו על פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית שנכשלו, סבלו מעיכובים או הוקטנו בהיקפם בשנה האחרונה, בעלות ממוצעת של 4.12 מיליון דולרים. בישראל, העלות הממוצעת לפרויקטים שנכשלו היא 3.89 מיליון דולר לארגון.

כ"כ, 82% מהמשיבים ציינו, שנמנעו מעיסוק בפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית, שרצו ליישם, עקב גורמים כמו מחסור במשאבים או כספים (26%), מחסור במיומנויות הדרושות לאספקת הפרויקט (24%) או המורכבות הכרוכה בהטמעת טכנולוגיות (23%).

ההשלכות של פרויקטים כושלים עלולות להסתכם לא רק בבזבוז כספים. 55% מהארגונים, שסבלו מבעיות בפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית, נאלצו לדחות את היעדים האסטרטגיים שלהם ב-3 חודשים או יותר או לאפס אותם לחלוטין. בישראל, הנסקרים דיווחו, שקרוב ל-60% מהיעדים האסטרטגיים שלהם נדחו לתקופה העולה על 3 חודשים.

השלכות פוטנציאליות נוספות של אי עמידה בקצב, שזוהו ע"י המשיבים, כוללות אובדן צוות בעל ערך למתחרים חדשניים יותר - בין אם ב-IT (41%) או בתחומים אחרים של העסק (40%). בנוסף, 31% מהמשיבים הודו ,שהם נאבקים להשיג מימון או לעבור הנפקה מוצלחת; ו-26% ציינו את ההשלכות של סגירת העסק או השתלטות של המתחרים על העסק.

בישראל ההשלכה הכי נפוצה היא איבוד עובדים למקומות עבודה חדשניים יותר (כמעט 50%), אחריה היא הקושי בהבטחת סבב השקעות מוצלח (מעל ל-40%) ואיבוד רלוונטיות בשוק (40%) (ראה גרף).

ההשלכות של פרויקטים כושלים בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית ב-12 החודשים האחרונים:
גרף

הלקחים שנלמדו
לשנתיים האחרונות הייתה השפעה מהפכנית על צוותי ה-IT. 95% מהמשיבים הטמיעו או חקרו הזדמנויות של טרנספורמציה דיגיטלית, שלא היו מציאותיות בסוף 2019 - החל מעבודה היברידית (קרוב ל-47%), מעבר לענן (46%), החלפת טכנולוגיה ותהליכים ישנים (42%), שינוי אופן הפעולה של העסק (36%) ויצירת הצעות עסקיות חדשות (35%).

ממצאים נוספים כללו:
99% מהארגונים הפיקו לקחים מהמגפה:
כולל החשיבות של תמיכה בעבודה מרחוק ובעבודה היברידית (45%); הצורך בהשקעה ומחקר מתמשכים בטכנולוגיות של טרנספורמציה דיגיטלית (41%); וכיצד לערב בצורה טובה יותר את העסק הרחב באסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית (34%).
יחד עם זאת, בעוד שמשתתפי הסקר ברחבי העולם העידו, שלאופן התגובה למגפת הקורונה יש השלכות ארוכות טווח בנוגע לגישה של ארגונים ל-IT (40% בממוצע), בישראל לא התרשמו מהמגפה באותה הצורה ורק 10% מהמשיבים סבורים, שיש למגפה השלכות לטווח הארוך.
 
האם לתגובה למגפת הקורונה יש השלכות ארוכות טווח:
גרף
 
סדרי העדיפויות של ההשקעות השתנו בהשוואה ל-2019:
בעוד שהאבטחה עדיין נמצאת בראש סדר העדיפויות של ארגונים והעבודה ההיברידית קיבלה דחיפה משמעותית, אזי המודרניזציה של הטכנולוגיה הקיימת בארגונים (טכנולוגיות מסורתיות) כבר לא נמצאת בעדיפות, ואילו האימוץ של טכנולוגיות חדשות גדל, מה שאומר, שארגונים מכירים בכך, שהם זקוקים לכלים חדשים לחלוטין כדי להתמודד עם העתיד ולא לשדרג את הפתרונות הקיימים.

דרכי העבודה השתנו:
88% מהמשיבים אמרו, שיעדי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם השתנו מהותית במהלך השנתיים האחרונות; 95% האיצו את אסטרטגיות המודרניזציה של היישומים שלהם; 90% שינו את הדרך שבה הם מתקצבים את הטרנספורמציה הדיגיטלית; ו-93% אמרו, שפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית במהלך השנתיים האחרונות מייצגים שינויים קבועים באופן, שבו העסק שלהם פועל.

לסיכום: חברות ישראליות לוקחות יותר סיכונים מאשר חברות אחרות בעולם, שהן יותר שמרניות, בכל הנוגע לטרנספורמציה דיגיטלית.

התמקדות במשתמשי הקצה:
88% מהמשיבים, אמרו שהפרויקטים שלהם בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית הונעו יותר משינויים בהתנהגות המשתמשים מאשר יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.

ליאור תגור, (בתמונה משמאל, צילום: אלון רון), מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל: "קיימת התקדמות ברורה בשאיפות הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים במהלך 12ליאור תגר, יחצ צילום אלון רון החודשים האחרונים ויש עוד עתיד מזהיר לפנינו. באופן אידיאלי, אנו נתחיל לראות ארגונים המיישמים פרויקטים ורעיונות, שקודם לכן לא נחשבו אפשריים. כדי שזה יהפוך למציאות, ארגונים צריכים להפיק לקחים מהשנתיים האחרונות ולהתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם או שחלק גדול מההשקעה העתידית שלהם עלול להתבזבז.

כדי להצליח, צוותי ה-IT זקוקים לתמיכה מהעסק כולו, הקצאת משאבים ואת המיומנויות והטכנולוגיה הנכונות. החל מאימוץ הענן ועד לניצול מיטבי של נתונים עם תשתיות תומכות מתאימות. ארגונים, שיכולים לעשות שימוש בטכנולוגיות חדשות, יהיו במקום הטוב ביותר כדי להצליח".     

הדו"ח המלא -  כאן.  
 
 



 
 
Bookmark and Share