Telecom News - דו"ח: 8 מתוך 10 ארגונים סבלו מפרצה אחת לפחות עקב מחסור במומחי אבטחה

דו"ח: 8 מתוך 10 ארגונים סבלו מפרצה אחת לפחות עקב מחסור במומחי אבטחה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> דו"ח: 8 מתוך 10 ארגונים סבלו מפרצה אחת לפחות עקב מחסור במומחי אבטחה
דו"ח: 8 מתוך 10 ארגונים סבלו מפרצה אחת לפחות עקב מחסור במומחי אבטחת סייבר
מאת: מערכת Telecom News, 26.5.22, 14:50CYBER FREE

הדו"ח חושף סיכונים הנובעים מהמחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים. איך מקדמים את מיומנויות אבטחת הסייבר ואיך מתמודדים עם אתגרי גיוס ושימור עובדים? הסקר נערך בקרב כ-1,200 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ואבטחת סייבר כולל בישראל, ממגוון תעשיות, כמו טכנולוגיה, ייצור, ושירותים פיננסיים.

פורטינט, שעוסקת בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, פרסמה את ממצאי הדו"ח בנושא המחסור במומחי אבטחת סייבר לשנת 2022, שמבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-1,200 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ואבטחת סייבר מ-29 מדינות, כולל ישראל, ארה"ב, צרפת, יפן, מקסיקו ועוד, ממגוון תעשיות, כמו טכנולוגיה (28%), ייצור (12%), שירותים פיננסיים (10%) ועוד.  

הדו"ח הגלובלי חושף, שהמחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים ממשיך להציב אתגרים רבים עבור ארגונים, כולל פרצות אבטחה הגורמות לאובדן כספי. כתוצאה מכך, המחסור בכוח אדם מיומן מהווה את הדאגה העיקרית עבור מנהלים בכירים והופך לנושא הנמצא בעדיפות גבוהה של הדירקטוריון.

בדו"ח מוצעות דרכים להתמודדות עם המחסור במומחים, למשל, באמצעות הדרכות והסמכות כדי להגביר את המודעות וחינוך העובדים לאבטחת סייבר.

להלן ממצאי הדוח:
ההשפעה הגלובלית הרחבה של המחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים        
לפי דו"ח Cyber Workforce ל-2021 של (ISC)2, כוח העבודה הגלובלי בתחום אבטחת הסייבר צריך לצמוח ב-65% כדי להגן ביעילות על הנכסים הקריטיים של ארגונים. בעוד שמספר המומחים הדרוש כדי למלא את הפער ירד מ-3.12 מיליון ל-2.72 מיליון בשנה האחרונה, עדיין מדובר במחסור משמעותי, שמשאיר את הארגונים פגיעים.

ממצאי הדו"ח של החברה חושפים סיכונים רבים הנובעים מהמחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים. לפי ממצאי הדו"ח, 8 מתוך 10 ארגונים, שהשתתפו בסקר, סבלו מפרצה אחת לפחות, שאותה ניתן לייחס למחסור במומחי אבטחת סייבר או לחוסר מודעות לנושא האבטחה. הסקר הראה גם, כי שבאופן גלובלי, 64% מהארגונים חוו פרצות, אשר גרמו לאובדן הכנסות, עלויות התאוששות ו/או קנסות.

בישראל, 47% ממקבלי ההחלטות מעידים, שהמחסור במומחים מיומנים מציב סיכונים נוספים עבור הארגון שלהם.

בהינתן העלויות הגוברות של פרצות, שמשפיעות על הרווח או התדמית של הארגון, אבטחת הסייבר הופכת לעדיפות ברמת הדירקטוריון. באופן גלובלי, 88% מהארגונים בעלי מועצת מנהלים דיווחו, שהדירקטוריון שלהם שואל שאלות באופן ספציפי בנוגע לאבטחת סייבר. בנוסף לכך, ב-76% מהארגונים, הדירקטוריון המליץ על הגדלת מספר עובדי ה-IT ואבטחת הסייבר. 
 
מקדמים את מיומנויות אבטחת הסייבר באמצעות הדרכות והסמכות 
הדו"ח מדגים, שהדרכות והסמכות משמשות כדרכים קריטיות באמצעותן ארגונים מחפשים להתמודד עם המחסור במיומנויות אבטחת סייבר. הדו"ח חשף, ש-95% ממקבלי ההחלטות מאמינים, שהסמכות המתמקדות בטכנולוגיה משפיעות באופן חיובי על התפקיד שלהם ועל הצוות שלהם, בעוד ש- 81% מהם מעדיפים לשכור עובדים בעלי הסמכות.

בנוסף לכך, 91% מהמשיבים מוכנים לשלם לעובד כדי שהוא יקבל הסמכות סייבר. אחת הסיבות המרכזיות לחשיבות הגבוהה שלההסמכות היא, שעובדים בעלי הסמכות נתפשים כבעלי ידע ומודעות רבים יותר בנושא של אבטחת סייבר.  
 
ההשפעה החיובית של הסמכות על עבודת מקבלי ההחלטות והצוותים:
פורטינט
 
בנוסף להערכה החיובית של ההסמכות, 87% מהארגונים הטמיעו תוכנית הדרכה כדי להגביר את המודעות לאבטחת סייבר. יחד עם זאת, 52% ממקבלי ההחלטות מאמינים, שהעובדים שלהם עדיין חסרים את הידע ההכרחי, מה שמעלה שאלות סביב היעילות של תוכניות ההדרכה הנוכחיות שלהם.

התמודדות עם אתגרי גיוס ושימור עובדים באמצעות התחייבויות לגיוון
גיוס ושימור העובדים המתאימים בתפקידי אבטחה קריטיים - החל ממומחי אבטחת ענן ועד לאנליסטים בצוות תפעול האבטחה (SOC) - מהווה אתגר משמעותי עבור ארגונים. בדו"ח נמצא, ש 60% ממקבלי ההחלטות מודים, שארגון שלהם מתקשה לגייס עובדים ו-52% מהם מתקשים לשמר טאלנטים בארגון. בישראל, 80% ממקבלי ההחלטות דיווחו על בעיות משמעותיות עם שימור טאלנטים בתחום אבטחת הסייבר.

לפי ממצאי הדו"ח, אתגרי הגיוס הבולטים הם סביב גיוס נשים, בוגרים טריים ואוכלוסיות מיעוט. באופן גלובלי, 7 מתוך 10 ממשיבי הסקר רואים בגיוס נשים ובוגרים את מכשול הגיוס הגדול ביותר ו-61% אמרו, שגיוס בני מיעוטים מאתגר עבורם.

ארגונים מחפשים כיום להרכיב צוותים מיומנים בעלי גיוון רב יותר, כאשר ל-89% מהארגונים הגלובליים יש יעדי גיוון מפורשים כחלק מאסטרטגיית הגיוס שלהם. עוד עולה מממצאי הדו"ח, של-75% מהארגונים יש מבנים ארגוניים מפורשים כדי להעסיק באופן ספציפי יותר נשים ו-59% מהארגונים הם בעלי אסטרטגיות במטרה להעסיק מיעוטים.

בנוסף לכך, 51% מהארגונים מבצעים מאמצים מוגדרים כדי להעסיק יותר יוצאי צבא.    
 
אילו אוכלוסיות הכי מאתגר לגייס?
פורטינט
 
סנדרה ויטלי, (בתמונה משמאל), סגנית נשיא בכירה, שיווק לקוחות, מודיעין איומים ותקשורת משפיענים בפורטינט: "לפי המחקר, המחסור במיומנויות הוא לא רקסנדרה ויטלי יחצ אתגר של מחסור בטאלנטים, אלא הוא משפיע בצורה חמורה על עסקים, מה שהופך אותו לדאגה מרכזית עבור ארגונים בכל רחבי העולם".  
 
 
 



 
 
Bookmark and Share