Telecom News - המכביה ה-21 מציגה: 21 הסטארטאפים והחברות הכי שווים בעולם הספורט

המכביה ה-21 מציגה: 21 הסטארטאפים והחברות הכי שווים בעולם הספורט

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> המכביה ה-21 מציגה: 21 הסטארטאפים והחברות הכי שווים בעולם הספורט
המכביה ה-21 מציגה: 21 הסטארטאפים והחברות הכי שווים בעולם הספורט
מאת: מערכת Telecom News, 20.7.22, 10:05ספ]ורט
 
פירוט הפיתוחים פורצי דרך בתחומי רפואת ספורט, שיפור ביצועים, שידור ומדיה, סטטיסטיקה, אוהדים ומרצ׳נדייס ועוד, של 21 החברות שהשתתפו בספורטק - תערוכה חווייתית של הסטארטאפים הישראלים המובילים את פיתוח הדור הבא של האלופים בעולם הספורט.
 
לא רק תחרויות ספורט: המכביה ה-21 קיימה אתמול את אירוע הספורטק - תערוכה חווייתית של הסטארטאפים הישראלים המובילים את פיתוח הדור הבא של האלופים בעולם הספורט. האירוע התקיים בוולודרום הלאומי על שם סילבן אדמס, שמשמש כמתקן אימונים ותחרויות אולימפי לאופני מסלול במרכז הספורט הלאומי, בהדר יוסף בתל אביב.
 
המפגש כלל היכרות עם חברות ומיזמים בתחילת דרכם, שמסייעים לכל אחד ואחת לעסוק בספורט בדרך הטובה ביותר  ואיפשר מפגש בלתי אמצעי עם סצנת הספורט-טק הישראלית. במתחם לקחו חלק  גם חברות טכנולוגיה ישראליות, שמובילות בתעשייה העולמית וייצגו פיתוחים פורצי דרך בתחומים השונים, ביניהם רפואת ספורט, שיפור ביצועים, שידור ומדיה, סטטיסטיקה, אוהדים ומרצ׳נדייס ועוד.
 
הספורטק במכביה הוא תחילתה של יוזמה חדשה של מכבי תנועה עולמית בשיתוף מכבי ישראל, שתחבר את הספורטק הישראלי לעולם באמצעות הקהילה הרחבה של מכבי בכל העולם. בימים אלה החל מהלך לחיזוק הקשר בין הספורטק הישראלי לבין אגודות הספורט והספורטאים כמי שעוסקים כל השנה בקידום הספורט ההישגי ורואים חשיבות גדולה בשילוב טכנולוגיות בתהליכי הפיתוח של הספורטאים.

פרופילי החברות שהשתתפו באירוע:
MindFly הוא פתרון אוטומטי מקצה לקצה המאפשר לאוהדי ספורט לצפות בתכני וידאו מנקודת מבטו של השחקן בגוף ראשון. מצלמת גוף זעירה, שהיא חלק מחולצת קומפרשן, שנלבשת ע"י השחקן במהלך אירועי ספורט השונים, מתעדת את נקודת המבט של השחקן. התוכן עולה לענן ודרך שימוש ב AI  התוכן מבויים ונערך לסרטוני וידאו באיכות גבוהה (קליפים), שמותאמים לכל פלטפורמת סושיאל כמו אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב.

X-trodes הוא סטארטאפ ישראלי בתחום הביו-קונברג'נס, (Bio-Convergence), שפיתח טכנולוגיה חדשנית לניטור ואנליזה של סיגנלים פיזיולוגיים בסביבה ביתית ובפעילות יומיומית. הפתרון של X-trodes נולד מתוך חזון לאפשר ניטור פיזיולוגי מרחוק 24/7 באופן עצמאי בבית, מחוץ למרפאות ובתי החולים, בהם נהוג לבצע בדיקות מסוג זה. בשונה מהאופן, שבו מתבצעות בדיקות אלו היום, המוצר החדשני יאפשר לבצע ניטור אלחוטי, בעזרת אלקטרודות יבשות, ללא צורך בג'ל ודבקים רפואיים עבור הצמדתן לגוף הנבדק.
 
Corsight AI היא פלטפורמה עוצמתית לזיהוי פנים בקהל, שמזהה אנשים במצבים בהן טכנולוגיות אחרות נכשלות. אנו מספקים פתרונות זיהוי פנים לתנאים המאתגרים ביותר כדי להעצים את בטיחותם של ארגונים תוך שמירה על פרטיותם של אחרים. Corsight AI עובדת עם לקוחות ארגוניים וסוכנויות ממשלתיות במגוון תעשיות כולל תעופה, אכיפת חוק, קמעונאות, ספורט, בידור ועוד. Corsight AI מוכוונת ליצירת טכנולוגיית זיהוי הפנים המובילה בתעשייה בדגש על מהירות, דיוק ופרטיות. הטכנולוגיה מופעלת ע"י Autonomous AI, והיא מערכת הבינה המלאכותית המתקדמת ביותר שפותחה ע"י חוקרי בינה מלאכותית מובילים ומגובה ע"י יותר מ-250 פטנטים. 

נופר היא קבוצת אנרגיה גלובלית ומובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, שמנצלת את רוח היזמות והטכנולוגיות החדשות בתחום כדי לסייע לעולם להגיע ליעד 0 פליטות עד 2050.  נופר יוזמת, מקימה ומתפעלת פרויקטים סולאריים, פרוייקטי אגירת אנרגיה וטעינת חשמלית בשבע מדינות ברחבי העולם באמצעות 150 מהעובדים המקצועיים והאיכותיים בתחום. נופר הוקמה ע״י היזם עופר ינאי ומאז 2020 היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסת ת״א.

קלמיגו יוצרת קטגוריה חדשה של פתרונות טכנולוגים למצבים רפואיים כגון חרדה, מתח, כאב, הפרעות קשב וריכוז ומצבים נוספים שאין להם מענה לא תרופתי ,שהוא מידי ואפקטיבי. עד לקלמיגו, הפתרונות למצבים מסוג זה היו תרופות מרשם, שהן אפקטיביות אך בעלות תופעות לוואי קשות, או פתרונות אלטרנטיביים, כמו מדיטציה, שאינם אפקטיביים ברגע האמת וישנו קושי גדול לשלבם בחיי היומיום. קלמיגו מגשרת על הפער הזה במתן פתרון טכנולוגי, שהוא גם מידי ואפקטיבי כמו תרופות וגם קל לשימוש בכל מקום בכל זמן וללא תופעות לוואי.

יופי טכנולוג'יס הוקמה ע"י יזמים מנוסים ומבוססת על סיפור אישי שכתוצאה ממנו פותחה מערכת פורצת דרך המשלבת חומרה ותוכנה, שמנטרת בזמן אמת פרמטרים בזיעה, מנתחת אותם ולומדת מתוך כך על תקינות המערכת הלבבית ומתריעה בעוד מועד על סתימות בעורקים הכליליים. למערכת של החברה שימושים בעולם הבריאות הדיגיטלית והכושר הגופני. החברה בסיוע הרשות לחדשנות מתעתדת להוציא מוצר ראשון המיועד לשוק הספורטק לקראת סוף 2022, ובהמשך, לכשתאושר המערכת ע"י ה-FDA, תוצא המערכת גם לשוק הרפואי. החברה פונה לשוק ה-POCT, שמאז מגפת הקורונה צומח בקצב מסחרר וצפוי להגיע לשווי של 50 ביליון דולרים בשנים הקרובות.

SONICBONE פיתחה את מכשיר ה BAUSport - המבוסס על טכנולוגית אולטרסאונד חדשנית ופורצת דרך, שנועדה למקסם ולשפר את הביצועים של ספורטאים צעירים. המכשיר מנבא גם את הגובה הסופי שלהם ומשמש ככלי מרכזי למאמנים ולעוסקים בספורט המקצועי, לזיהוי, בחירה ופיתוח של כישרונות צעירים, לקביעת הגיל הביולוגי, להתאמת תוכניות אימון אישיות ומניעת פציעות של הספורטאים הצעירים. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את מועדוני העילית של הספורט והכדורגל המקצועני באירופה, כגון:Barca, Hoffenheim, Dortmund ועוד. 

Snappers עונה על צורך חדש והכרחי מצד חברות החדשות והתקשורת בכל העולם -העלאת כתבות מהשטח בזמן אמת, בכל רגע ומכל מקום באיכות שידור גבוהה וללא ניתוקים. Snappers מאפשרת לכלי תקשורת לסקר כל אירוע ברחבי העולם בזמן אמת, מבלי לצאת מהמשרד, ע"י הפיכת קהל המשתמשים שלהם לכתבי שטח. גופי המדיה יכולים לאתר גיאוגרפית את מיקום המשתמשים ולשלוח לאלה הנמצאים בקרבת אירוע חדשותי, הודעת ״פוש״, שתאפשר להם לקבל סיקור וידאו בזמן אמת ובאיכות שידור גבוהה וכל זאת בעזרת המכשיר הנייד בלבד. בין לקוחות החברה ניתן למנות את WarnerMedia, CNN, NBA-TV, TV Azteca, Ynet ועוד.

בהתבסס על ראייה ממוחשבת, סנסי בונה את המח של התנועה כדי להניע אנשים לאורך חיים פעיל ובריא. היא מפתחת מתודולוגיה ייחודית: ״See.Know.Guide״ המסוגלת לנתח כל תנועה פיזית של בן אדם כדי לספק הדרכה בזמן אמת ותוכניות מותאמות אישית. באמצעות עבודה על מכשיר הקצה (egde computing), סנסי מגינה על נתוני המשתמשים ויוצרת מוצרים המתאימים לכל מכשיר נייד. היישומים הראשונים מבוססים על טכנולוגיית הליבה שלה והן האפליקציות "Sency Health" ו-"WODProof". מבריאות ועד כושר, סנסי עוזרת ל-450,000 אנשים ברחבי העולם להשיג את המטרות הפיזיות שלהם ובדרך להמשיך לעזור לעוד מיליונים נוספים.

טכנולוגית הכדורסל של RSPCT ממחשבת את הסל. כך, שהוא עוקב אחר זריקות ברזולוציה גבוהה ומספק משוב מידי לדיוק הזריקה. כך הופכים כל סל, מאולמות מובילים ועד חצרות אחוריות ומגרשים ציבוריים, לפלטפורמת טכנולוגיה ונתונים, שיוצרת מעורבות והכנסות למשתמשים ובעלי עניין. מוצרי הליבה הם כלי פיתוח והערכת הקליעה עבור מקצוענים בכל הרמות, וכלי ליצירת מעורבות והשתתפות לחובבנים. הם מוכחים, מייצרים ערך וסקיילבילים. מעבר לכך, יש פעילות עם מוצרים נוספים סביב מדיה ומשחקים ותוספות טכנולוגיות אחרות.

פליירמייקר מציגה חיישנים מבוססי בינה מלאכותית המנטרים ביצועי ספורטאים, שהופכים כל נעל אימון לנעל חכמה, באמצעות איסוף נתונים ישירות ממקור התנועה, כף הרגל. פתרון הדאטה הייחודי של פליירמייקר ממקסם את הביצועים והיכולות של כל אתלט ואתלטית בכל גיל ורמה.

פיקסלוט היא חברת הפקות הספורט הגדולה בעולם המשדרת אלפי משחקים ביום מרחבי העולם בעזרת בינה מלאכותית וללא צוות במגרש. החברה מספקת פתרונות להפקה אוטומטית של שידורי ספורט ומעניקה חלופות ברות-השגה לשידורי הווידאו המסורתיים, לאירועי ספורט. החברה, שנוסדה ב- 2013, מספקת מערכות צילום המוצבות במגרש ובעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת מספקות לצופים באופן אוטומטי חוויית צפייה הכוללת שידור חי, תקצירים אוטומטיים, פרשנות מרחוק/מקומית, לוח תוצאות, סטטיסטיקות מתקדמות, גרפיקה מקצועית ופרסומות. כל זאת באיכות HD  וללא מפעילים אנושיים במגרש או באולפן.

נובוס מפתחת מסגרת אימון דיגיטלית המלווה גיימרים חובבנים מכל העולם בתהליך גדילה אישית ומקצועית. הפלטפורמה מנתחת את החוזקות והחולשות של כל גיימר ויוצרת תוכניות אימון מותאמות אישית לפי המטרות והיכולות שלו. בעזרת מאמנים מובילים בתחום נובוס מייצרת מתודולוגיות אימון מתקדמות מותאמת לצרכי הגיימרים ומשפרת את ביצועיהם משמעותית.

לוגליג היא חברת ספורט, שמספקת מערכות ניהול משולבות אפליקציה לאיגודים ומועדוני ספורט וכן לאירועי ספורט. החברה רואה לנגד עיניה מטרה להעצים את חוויית ההשתתפות של הספורטאים, ובמקביל לקרב את הקהילה אל ענפי הספורט השונים. המערכת תומכת ב- 30 ענפי ספורט ומשתדלת להעניק פתרון מקצה לקצה, שכולל מערכת רישום (סליקה), מערכות ניהול ליגות וטורנירים, ניהול סטטיסטיקות, מערכת ניהול שופטים כולל שכר, מערכת התראות ודיוור, יומן ואירועים ומעל הכל אפליקציה העוטפת את כלל המידע ומנגישה אותו לאוהדים ולספורטאים.

i-BrainTech מייצרת מערכת לאימון מוחי לספורטאים - משחק מחשב הנשלט אך ורק ע"י פעילות המוח! הטכנולוגיה החדשנית מסייעת לספורטאים מקצועיים לשפר ביצועים ולשחקנים פצועים בשימור יכולת וחזרה מהירה יותר לפעילות ברמה גבוהה. המשחק החכם הוא תולדה +של שנות מחקר ארוכות במדעי המוח ופותח ביחד עם ספורטאים בכירים. המערכות של i-BrainTech לאימון שחקני כדורגל משולבות כיום בתוכנית האימונים של קבוצות ברמה הגבוהה ביותר, בכמה מהליגות הבכירות בעולם, כמו הPremier League וה-MLS.

Griiip הופכת רכבי מירוץ לחכמים ומחוברים ומשתמשת בנתונים, שנאספים בזמן אמת, כדי ליצור חוויות מרתקות ומערבות לצופים, נהגים ולגיימרים. נוצר חיבור דיגיטלי ישיר בין ליגות/סדרות המירוצים והמשתמשים שלהן, ובאמצעות זאת מייצרים עבורן מנועי הכנסה חדשים והזדמנויות מונטיזציה. מגובים ע"י משקיעים אסטרטגיים כמו יצרנית מכוניות הספורט פורשה, התחיל הסטארטאפ לעבוד ב-2021 עם לקוחות ראשונים דוגמת ליגת המירוצים האירופית הבכירה DTM. כיום כבר השיקו מספר מוצרים מבוססי נתונים - החל מגרפיקת טלוויזיה דינמית ועד לכלים אנליטיים ואפליקציות למובייל, ובקרוב יושקו גם יישומיים כגון משחקי free-to-play, Fantasy והימורי ספורט בלייב.

CamHera מספקת שירות וידאו באיכות גבוהה אוטומטית לספורטאי ומפיקה קטעי וידיאו סוחפים יוצאי דופן, שישתפו במדיה החברתית ובמטאוורס וישמשו כ-NFT. פונקציונליות שנייה היא חילוץ נתוני ביצועים בזמן אמת ומשוב מידי לשחקן ולמאמן.

BlazePod היא חברת ספורט-טק ישראלית, שהוקמה ב-2015 ע"י היזם יניב שניידרמן, המכהן גם כמנכ"ל. החברה פיתחה פלטפורמה חדשנית לאימונים פיזיים-קוגניטיביים, המאפשרים לספורטאים ומתאמנים לשפר את ביצועיהם, להגיב מהר יותר ויעיל יותר. הפלטפורמה מורכבת מפודים מאותתים, הנשלטים ע"י אפליקציה אינטראקטיבית הניתנת להתאמה אישית מלאה לכל יישומי הספורט, הכושר או הטיפול. ייעודו המקורי של  הפתרון היה לפתח משחק אינטראקטיבי לילדים כדי להוציא אותם מהמסכים. מהר מאוד היה ברור, שהפוטנציאל האדיר, שטמון בפתרון, יכול להפוך אותו לפלטפורמה עם ערך רב בעולם הספורט המקצועני.

חברת AR 51 היא מובילה בתחום הטכנולוגיות ליצירה של תוכן תלת מימדי ושידורי ספורט בתלת מימד למטאוורס. החברה הוקמה ע״י יזמים מנוסים ומומחים באינטילגנציה מלאכותית וראייה ממוחשבת, שפיתחו טכנולוגיות עמוקות מתקדמות וייחודיות ללכידת תנועה, שמופעלות על קבוצה גדולה של שחקנים בשטחים גדולים ללא צורך בשימוש בעזרים נוספים מלבד המצלמות. החברה משווקת מערכת לכידת תנועה פורצת דרך נטולת חיישנים לתעשיית האנימציה והבידור ועתידה להציג חידושים בתחום הצפייה בשידורי ספורט ובידור בתלת מימד למציאות רבודה.

תמיר כפיר וחברת TK נחשבים למובילים בעולם במדרסים בהתאמה אישית. שנים של ניסיון מקצועי, טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת, איסוף וניתוח דאטה, מיצבו אותם כפורצי דרך ומובילים בתחום. חברת TK מפתחת מוצרים וטכנולוגיה, שתורמים ליציבה נכונה, שיפור ביצועים, מניעה וטיפול בפציעות וכאבים, לפעילות ספורטיבית ולפעילות יום יומית. הם עובדים לאורך השנים עם צמרת הספורט העולמי ומחזיקה בזיכיון בלעדי ועולמי של ה-NBA לשיווק ומכירות המוצרים.

חברת Track160 פיתחה פתרון ייחודי, מוגן בפטנט, שמשלב טכנולוגיות וידאו, אנליטיקה ואוטומציה, ומייצר וידאו ואנליטיקות כדורגל באיכות המאושרת ע"י FIFA ובעלות נגישה. כל המידע העמוק המתקבל, שכולל גם ביצועים פרסונליים וקבוצתיים לאורך זמן ותקצירי משחק, מונגש דרך ממשק וובי למאמנים ואפליקציית מובייל לשחקנים והורים. Track160 מביאה את הכלים של הליגות הגבוהות בעולם למועדוני הנוער, לאקדמיות, ובתי הספר.
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share