Telecom News - סקר Symantec Mobility חושף כי הזריזים באימוץ ניידות נהנים מהיתרונות

סקר Symantec Mobility חושף כי הזריזים באימוץ ניידות נהנים מהיתרונות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר Symantec Mobility חושף כי הזריזים באימוץ ניידות נהנים מהיתרונות
סקר Symantec Mobility חושף כי הזריזים באימוץ ניידות נהנים מהיתרונות
מאת: Telecom News, 03/03/13, 18:00
סימנטק
 
על פי סקר State of Mobility 2013, שערכה חברת סימנטק (Symantec), עולה כי קיימים שני סוגים של ארגונים – "חדשניים" שכבר מאמצים ניידות (Mobility) ו"שמרניים" אשר מסרבים ליישם אותה. 84% מהארגונים החדשניים נעים קדימה עם ניידות, מונעים על ידי סיבות עסקיות, וכבר חווים יתרונות משמעותיים. ארגונים שמרניים מיישמים ניידות בקצב איטי יותר, במידה רבה בתגובה לדרישות משתמשים, עם פחות עלויות וגם פחות תועלת.
 
"מעט נושאים פוקדים את תשומת הלב של מחלקות ה-IT כמו ניידות," אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "ההבדלים בגישות ובתוצאות בין ארגונים אשר באמת מאמצים ניידות ואלו שמסרבים לאמץ אותה הם משמעותיים. ארגונים שנוקטים בגישה פרואקטיבית מרוויחים הרבה יותר מאלו אשר דוחים את ההתארגנות לנושא עד אשר הם מוצאים עצמם, בסופו של דבר, מנסים להדביק את המתחרים".
 
שתי הקבוצות תופסות את היתרונות והסיכונים של הניידות באופן שונה. מבין החדשניים, 66% טוענים כי היתרונות שווים את הסיכונים, בעוד 74% מבתי העסק בקבוצת השמרניים חושבים כי היתרונות אינם שווים את הסיכונים. נתונים אלו באים לידי ביטוי בקצב אימוץ הניידות, כש-50 אחוז  יותר עובדים משתמשים בסמארטפונים לפעילות עסקית בארגונים חדשניים מאשר בארגונים שמרניים. יותר ממחצית החדשניים (55%) גם תופסים שליטה על רכישת טלפונים עבור העובדים, לעומת 44% בקרב השמרניים.
 
כאשר הדבר מגיע לחדשניים, מעורבות החברה אינה מסתיימת ברכישת הטלפונים. לאותן חברות יש גם לרוב מדיניות מוסדרת בנוגע לניידות, ופי שניים מהן צפויות יותר להשתמש באמצעים טכנולוגיים גם כדי לאכוף מדיניות זאת (60% בקרב החדשניים לעומת 33% בקרב השמרניים).
 
עלויות ויתרונות
בעוד החדשניים מנצלים יותר את יתרונות הניידות, הם גם מוציאים יותר על עלויות הכרוכות בה. למעשה, בממוצע היו להם פי שניים יותר תקריות ניידות בשנה האחרונה, כמו מכשירים שאבדו ופריצות לנתונים, אשר הובילו להשלכות כמו קנסות רגולטוריות ואובדן הכנסות. עם זאת, החדשניים גם חווים יתרונות רבים נוספים, בשלושה תחומים מרכזיים:
  • גידול בפרודוקטיביות, במהירות העבודה ובגמישות.
  • שיפורים בערך המותג, בשביעות רצון הלקוחות ובתחרותיות באופן כללי.
  • עובדים מרוצים יותר, ושיפור בשיעורי גיוס ושימור העובדים.
וחשוב ביותר, החדשניים חווים כמעט 50% יותר צמיחת הכנסות מאשר השמרנים (44% לעומת 30%, בהתאמה). בהתחשב בכל אלו, עסקים תופסים את יתרונות הניידות כתוצאות חיוביות נטו.
 
הטמעת ניידות יעילה
תוצאות הסקר מאירות את ההשפעה החיובית שיכולה להיות לניידות עבור בתי עסק, בעזרת ההכנה הנכונה. כדי לסייע לארגונים להוציא את המיטב מפריסת הניידות שלהם, תוך צמצום הסיכונים, סימנטק מציעה את ההנחיות הבאים:
  • זה בסדר להיות זהירים בנוגע לניידות, אך לא להתנגד לה. התחילו לאמץ אותה – ארגונים צריכים לאמץ גישה פרואקטיבית ולתכנן בזהירות אסטרטגיה אפקטיבית לאימוץ ניידות.
  • התחילו את אימוץ הניידות עם היישומים בעלי יתרונות הפרודוקטיביות הגדולים ביותר לעובדים – אחת הדרכים הטובות ביותר לצאת לדרך עם ניידות היא לאמץ יישומי ניידות שתהיה להם השפעה מיידית על העסקים.
  • למדו מהחדשניים  - קבלו את היתרונות תוך צמצום הסיכונים – המפתח הוא להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בניידות, כמו אובדן מידע, ולעקוב אחרי הדוגמאות של החדשניים.
 
סקר State of Mobility Survey 2013 של סימנטק
הסקר נערך בקרב 3,236 עסקים ב-29 מדינות. המשיבים היו עובדים האחראים על המחשוב בארגון שלהם – בין אם אלו מנהלים בארגונים גדולים, או עובדים בעלי הכשרה טכנית מקרב עסקים קטנים או בינוניים. התשובות לסקר הגיעו מחברות בהן בין 5 עובדים לחברות בהן מעל 5,000.
 
לסקר המלא ניתן להיכנס לקישור כאן.

 
Bookmark and Share