Telecom News - סקר חדש של אינטל ישראל חושף – תלמידות מעדיפות לעשות בגרות מוגברת במדעים מדויקים מאשר במדעי הרוח והחברה

סקר חדש של אינטל ישראל חושף – תלמידות מעדיפות לעשות בגרות מוגברת במדעים מדויקים מאשר במדעי הרוח והחברה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> סקר חדש של אינטל ישראל חושף – תלמידות מעדיפות לעשות בגרות מוגברת במדעים מדויקים מאשר במדעי הרוח והחברה
לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8 למרץ:

סקר חדש של אינטל ישראל חושף – תלמידות מעדיפות לעשות בגרות מוגברת במדעים מדויקים מאשר במדעי הרוח והחברה
מאת: מערכת Telecom News, 07/03/13, 17:30
 
נערות בישראל מעדיפות לימודי מדעים מדויקים על מדעי החברה. ההיי-טק הישראלי מורכב היום ברובו מסקטור הגברי, אבל סקר חדש של חברת אינטל ישראל מגלה שיותר בנות מעדיפות כיום לעשות בגרות מוגברת  במדעים מדויקים.
 
מה מעדיפות בנות ללמוד בתיכונים: מדע וטכנולוגיה או ספרות, היסטוריה ואומנות? סקר חדש שערכה חברת אינטל ישראל (Intel) בשיתוף חברת Focus Marketing לרגל יום האישה הבינלאומי, חושף כי יותר בנות מתכננות ללמוד 5 יחידות במדעים המדויקים מאשר במדעי החברה והרוח.
 
תוצאות הסקר מגלות כי 44% מתלמידות התיכון שנשאלו במחקר ציינו כי הן מתכננות ללמוד 5 יחידות במדעים מדויקים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה), לעומת 15% שציינו את מקצוע מדעי החברה ו- 17% את מדעי הרוח.
 
עם זאת, לא הכל אופטימי. שכן יותר בנים מתכננים ללמוד 5 יחידות במדעים מדויקים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה) מאשר בנות (61% מהבנים ורק 44% מהבנות).
 
אינטל וחברת חברת Focus Marketing ערכו את המחקר בספטמבר 2012 בקרב 404 בני נוער (205 בנות ו 199 בנים), ומצאו גם כי כאשר עוסקים בבגרות מוגברת במדעים מדויקים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה) מרבית התלמידות שנשאלו מאמינות כי הלימודים קשים מאד אבל כי עם מאמץ רב ניתן להצליח בהם (62%).
 
למרות זאת, נמצא הבדל מהותי בין התלמידים והתלמידות ביחס לתחום העיסוק הרצוי בעתיד 45% מהבנים היו רוצים לעסוק בתחומים הקשורים במדעים מדויקים, הנדסה ומדעי המחשב בעוד שהבנות העדיפו את תחומי האומנות והאדריכלות ועיצוב ורק 12% הביעו הערכה שיעסקו בתחומי המדעים מדויקים, הנדסה ומדעי המחשב.
 
מהסקר עולה עוד כי 35% מהבנים תופסים את התחומים הקשורים במדעים מדויקים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה), הנדסה ומדעי המחשב כתחומים הנחשבים ביותר, הרבה יותר מכל תחום אחר (כולל רפואה, משפטים ועסקים), בעוד אצל הבנות תחומים אלה תפסו את המקום השני לאחר רפואה והרבה מעל כל תחום אחר.
 
הממצא האחרון הוא שרוב בני הנוער חושבים שלימוד מקצועות המדעים המדויקים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה) יתרמו לקריירה שלהם בעתיד – 59% מהבנות ו 66% מהבנים.
 
תמי מצלאוי, מנהלת קשרי קהילה ומובילה את תחום תכניות חינוך לקידום בנות ונשים ללימודי מדעים באינטל אמרה: "נכון להיום רק 6% ממסיימי הבגרויות עושים בגרות מדעית איכותית, ורק שליש ממספר נמוך זה – כלומר 2% בלבד – הן בנות. בנות יכולות לתת תרומה אדירה למקצועות המדע והטכנולוגיה אך הן חוששות להיכנס למסלול זה בתיכון ובאקדמיה".
 
"אינטל עושה מאמצים רבים לקבל לשורותיה נשים", ממשיכה מצלאוי. "נכון להיום כ-20% מעובדי אינטל הן נשים וכן כשליש מההנהלה הבכירה שלנו, כך שאין ספק שהנשים מקודמות באינטל מעל לשיעורן בחברה".
 
 מצלאוי מספרת כי על מנת לפתח את הכישרונות הדרושים לאינטל לעמוד בחזית הטכנולוגיה החברה מקיימת תכניות בקהילה ובאקדמיה לפיתוח תחום המדע והטכנולוגיה עם דגש על נשים בתחום. "התחלנו לפני כשנתיים בתכניות ייחודיות לבנות. למשל, בירושלים אנו מקיימים כבר שנה שנייה תכנית סיורים מיוחדת לבנות סמינר חרדיות, ובחיפה אנו תומכים בפרויקטים שונים, כמו 'מובילות לטכניון' להעשרת בנות בכיוון לימודי טכנולוגיה והנדסה".
 
מצלאוי מסכמת ואומרת כי בחברה מתכננים דגשים מיוחדים לקידום נשים ללימודי מדע טכנולוגיה, גם כחלק מהפרויקט החינוכי הגדול של אינטל עם משרד החינוך - "אנחנו  המחר" - הפועל ב-30 בתי ספר. "אם נרצה שמסיימי בגרות איכותית יהיו 14% מהתלמידים ולא רק6% נצטרך הרבה יותר בנות בתחום זה".  
 
מתוך הסקר:
 
כשאתה חושב על הלימודים שלך בבית הספר בשנה זו או בשנים הקרובות, מהם שלושת המקצועות בהם אתה מתכננן להיבחן לבגרות 5 יחידות?
  מין
בנים (A) בנות (B)
סה"כ   199 205
  100% 100%
  מדעי מדוייקים – מתמטיקה, פיזיקה, כימיה B< 40% 27%
מדעי החברה – סוציולוגיה, פסיכולוגיה 3% A< 8%
מדעי הרוח – ספרות, הסטוריה, אומנות 4% 6%
מדעי החיים - ביולוגיה 4% 6%
לשון 4% 4%
תנ"ך 6% 5%
אנגלית 31% 36%
לא מתכוון לעשות בגרות 5 יחידות באף מקצוע 9% 7%
  
כשאתה חושב על המקצוע שלך בעתיד, באיזה תחום היית רוצה לעסוק?
  מין
בנים (A) בנות (B)
סה"כ   199 205
  100% 100%
  חקלאות 1% 1%
תקשורת – עיתונאות, טלוויזיה 4% 6%
חינוך והוראה 3% 3%
אומנות – ספרות, תיאטרון, מוזיקה, מחול 7% A< 18%
מדעי החברה  – כלכלה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה 3% A< 11%
מקצועות עזר רפואיים – פיזיותרפיה, רוקחות, סיעוד 2% 2%
רפואה 8% 8%
מדעי הטבע – ביולוגיה, ביוכימיה, גאולוגיה 3% 4%
תחום עסקים ומדעי הניהול - ניהול, חשבונאות, שיווק 10% 7%
משפטים 1% A< 6%
מדעי מדוייקים – מתמטיקה, פיזיקה, כימיה;מהנדס אלקטרוניקה, מכונות, חשמל ;מדעי המחשב B< 45% 12%
אדריכלות ועיצוב 4% A< 15%
הנדסאי/טכנאי ; חשמלאי ; רתך, חרט 5% 2%
אחר, פרט: 4% 5%
 
 
Bookmark and Share