Telecom News - ה"צונמי" של ה- SoLoMo יהרוס את כל המודלים של עולם המדיה

ה"צונמי" של ה- SoLoMo יהרוס את כל המודלים של עולם המדיה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> ה"צונמי" של ה- SoLoMo יהרוס את כל המודלים של עולם המדיה
ג'רד ליאונרד, העתידן של עולם המדיה חוזה הרס מהיר של כל המודלים בעולם המדיה.
מאת: מערכת Telecom Nes, 09/03/13, 19:30Gerd Leonhard

העתידן השוויצי Gerd Leonhard, פרסם תחזית די שחורה לעולם המדיה (שכבר חלקים ממנה נהרסו, דוגמת שוק המוזיקה). לדבריו, אנו עומדים לפני גל "צונמי" של עולם המידע, שכולל את תופעת ה- SoLoMo = Social Local Mobile.

זו תופעה, שמתעצמת ביחד עם תופעות מקבילות דוגמת ה- Mind Bloggling (מונח חדש הדורש המצאת תרגום מתאים לעברית) והעברה חופשית של מידע ברחבי רשת האינטרנט. זאת, למרות כל הנסיונות הפתטיים של ארגוני זכויות היוצרים לעצור את הגל הזה.

למעשה, כל משתמש קצה הופך ל- Wikilikean ומפיץ מידע בלא כל שליטה ובלי יכולת ממשית להשתלט על זה. כל מערכות ה- B2B ו- B2C בעולם המדיה תהרסנה ותצטרכנה להתאים את עצמן למודלים החדשים, שרק כעת החלו בבנייתם.

בנוסף, טכנולוגיות מגע חדשות יוצרות חוויות חדשות למשתמשים, דוגמת: מציאות רבודה (AR), מחוות (Gestures), שליטה בקול, טכנולוגיות ננו, טכנולוגיות ביוניות, בינה מלאכותית ועוד. התוצאה: המידע מגיע בזמן אמת בערוצים מגוונים בו זמנית ומוצג בתצורות מרובות למשתמשי הקצה בכל מקום. הניסיון לחסום את זה נועד לכשלון. הלקוחות יזנחו מהר מאוד כל מה שלא בחינם או שלא מביא להם ערך מיידי.

לדברי העתידן, הוא חוזה כמה טרנדים מרכזיים בשוק המדיה ובשרשרת הערך של השוק:
1. מות ה- OffLine. מי שלא ברשת - לא קיים.
2. מעבר לחברה מקוונת ומקושרת כל הזמן על כל תצורת קישור. 
3. כל מה שארגוני וגופי ה- IT  יעשו, ייקבע בלעדית ע"י הצרכנים, לא ע"י אנשי ה- IT.
4. שיטות הקלט והפלט של מידע תשתננה עם GUI חדש, טבעי יותר למשתמשים. זיהוי דיבור וזיהוי מחוות יהפכו לחובה.
5. כל עולם ה- CRM יהפוך לחלק מהרשתות החברתיות והמודלים המסורתיים ייעלמו.
6. כלי ביג-דאטה יהיו בכל פינה ובכל תחום.
7. IoT = Internet of Things יהפוך למציאות. כ- 55 מיליארד מכשירים, חיישנים ומוצרים מכל סוג, יהיו מחוברים לרשת ב- 2015, פי כמה וכמה מכמות בני האדם שיהיו מחוברים ב- 2015 לרשת. 
 
מדיה מקיפת עולם
Bookmark and Share