Telecom News - לשכת מנתחי מערכות מידע עוברת מהפך ופונה לצעירים

לשכת מנתחי מערכות מידע עוברת מהפך ופונה לצעירים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> לשכת מנתחי מערכות מידע עוברת מהפך ופונה לצעירים
ראשי "לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל" הקיימת כבר 45 שנה, החליטו לשנות כיוון, לשנות שם ולהתאים את הלשכה לרוח הזמן!
אילן לוין
מאת: אבי וייס
11.03.13, 00:10
 
בעקבות הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, שנערך בשנה שעברה (2012) בכפר המכבייה ר"ג, כתבתי אז, שאם הלשכה תמשיך בדרך בה היא הולכת, היא תסיים את חייה די מהר בבית האבות הסיעודי הקרוב. היה ברור, שיש צורך לשנות כיוון בלשכה הזו, שמאגדת את מקצועני עולם ההי-טק בישראל. ואכן, בכנס השנתי לשנת 2013, שהתקיים ביום 11/03/13 באולמי אווניו שליד נתב"ג, הוכרז על המהפך בלשכה. בהחלט התפתחות חשובה ומעודדת. הלשכה הגיעה אל המאה ה- 21 ויוצאת לדרך חדשה ומבטיחה, עם רוח צעירה (יחסית) ורעננה, עם כוחות צעירים, שמצטרפים ויצטרפו לשורותיה. 

אריה עמית, סגן נשיא בכיר נס טכנולוגיות ויו"ר הכנס: "ההתחדשות המהירה בעולם הטכנולוגי משפיעה גם עלינו ואנו מצויים היום בתנופת התחדשות. אנו בדרך לפסגות חדשות. כעת, 'השמיים הם הגבול' עבור הלשכה".

שי קוקוי, יו"ר הלשכה: "הלשכה קיימת כבר 45 שנה. אנו הגוף המקצועי המוביל בישראל בתחומי טכנולוגיית המידע והתקשוב. אנו הגוף המאשר את תכניות ההכשרה בתחום מערכות המידע בישראל, כולל באוניברסיטאות. בנוסף, אנו גם מסמיכים מומחים בתחום. אנו כעת בנקודת מפנה, הולכים עם כוח אדם צעיר, תוסס ושואף להישגים.

הצגנו תוכנית אסטרטגית חדשה ללשכה. נפתח את הלשכה בפני כל מקצועות טכנולוגיית המידע והתקשוב. הצבנו יעדים חדשים עד 2016, כדי למצב את עצמנו מחדש בשוק טכנולגיית המידע. אנו משנים את שם הלשכה ל: 'לשכת מנתחי מערכות מידע ומקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב בישראל'. החלפנו את מנהל הלשכה: דורית כהן פרשה, אילן לוין (בתמונה) הוא המנכ"ל החדש של הלשכה"

ד"ר יוסי בולס, יו"ר המועצה הציבורית של הלשכה: "אנו מלווים את פעילות הלשכה מקרוב. כעת, הלשכה עוברת תהליך של מיצוב, שדרוג והרחבה. כך גם המועצה הציבורית תשתדרג ותשתנה בקרוב מאוד".

מעט מדברי המרצים באירוע:

זוהר זיסאפל, יו"ר רד תקשורת: "חדשנות זה לעשות דבר שונה, אחר, בתחום חדש. חשוב שזה ישפיע על העולם, או לפחות יזכה לחשיפה שיווקית מתאימה. אין דרך להתחמק מעבודה קשה, אמונה בצדקת הדרך, לגייס מנהלים טובים והעיקר: שיווק נכון".

פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', נשיא הכנס: "יש קשר בין מה שקרה בתעשיית התעופה ולקורה בתעשיות טכנולוגיית המידע. כיום, ברור שטכנולוגיית המידע מכתיבה לאן תעשיית התעופה תתפתח, תעשייה בת 110 שנים. 

עד 2015, 70% מכלל הזמנות הטיסה תיעשנה במכשירים ניידים, באמצעות אפליקציות סלולריות. שדות התעופה יהפכו למולים שבהם ימכרו הכל. ב- 2015, כ- 90% מחברות התעופה תצענה Check-In בסלולר. שירות הלקוחות בתעופה ייעשה ב- 2015 ברובו ברשתות חברתיות נייחות וניידות".

סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל ישראל, יוון וקפריסין: "לאן אנו הולכים? להערכתנו, ב- 2015 כמעט כולם יהיו ניידים. 15 מיליארד מכשירים יהיו מחוברים לרשת לעומת כ- 1 מיליארד בני אדם מחוברים. היקף המידע שיעבור בשנה (ב- 2015) יהיה יותר מאלף אקסה-בתים. רוב הנתונים יהיו Un-Structured, נתונים לא מובנים, שצריך לדעת לטפל בהם. זה בדיוק כמו נפט גולמי שהוא חסר ערך, אם לא מזקקים אותו.

ממשק המשתמש העיקרי, המקלדת, לא השתנתה מהמאה שעברה (הכוונה למאה ה- 19, שאז היא נולדה במכונת הכתיבה). הממשק הזה ישתנה ויהפוך לטבעי, אינטואיטיבי ופשוט. המחשוב העתידי הוא 'מחשוב תפיסתי', שייתן חווית משתמש וממשקים חדשים למשתמש. מצלמה תלת-ממדית תהיה הבסיס ליישום הזה. היא תימצא בכל מחשב נייח, נייד, טאבלט או סמארטפון. שיטת הסיסמאות תשתנה ותעבור לזיהוי פנים. הדרך הטובה ביותר לשנות את העתיד זה להמציא אותו".

פרופ' קרין נהון, בית הספר למידע באוניברסיטת וושינגטון והאוניברסיטה העברית: "הרשתות החברותיות מאתגרות מוסדות, ארגונים וממשלות. לא רק במדינות שיש בהן תסיסה חברתית או מהפכות. זה מחייב את הארגונים והממשלות להגביר: שקיפות, אחריות והשתתפות.

אם מנסים להסתיר מידע מהציבור, הוא פורץ לבד החוצה. אי אפשר לחסום את זה בעידן הרשתות החברתיות. האינטרנט הפך את הכוח ללא שיוויוני. אינטרסים יכולים לקבל עיוות, בגלל התערבות שמטה את תשומת הלב הציבורית. 98% מהמשתמשים עושים שימוש ב- 4 מנועי חיפוש, כאשר גוגל תופסת 85%. חשוב להבין: מידע ויראלי נוצר ע"י אליטות של בלוגרים, לא ע"י הציבור הרחב. 'חוכמת ההמונים' עדיין אינה כזו. ההמונים לא נמצאים שם. הם בכלל לא פעילים באינטרנט". 
 
עליית השימוש בסלולר


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
Bookmark and Share