Telecom News - רשמים מתערוכת Cebit 2013

רשמים מתערוכת Cebit 2013

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> רשמים מתערוכת Cebit 2013
רשמים מתערוכת Cebit 2013
מיקי ברקאי 
סביט היא תערוכת התקשוב הגדולה בעולם, ומתקיימת אחת לשנה, בחודש מרץ הקפוא, בעיר הנובר בגרמניה. המימדים מרשימים בפני עצמם: גני תערוכה נרחבים, ביתנים בשטח של מיליון מ"ר, ומאות אלפי מבקרים. שפע התצוגות גדול כל כך, עד שאי אפשר לראות ולעכל את כולם, ולכן אביא רק כמה התרשמויות.

1. חברת SAP המפורסמת במערכת ה- ERP שלה, הכריזה על דור חדש בשם HANA, שמתבסס על חידושים טכנולוגיים בתחום המחשוב. במקום שכל טרנזקציה תשלח לזכרון מסתובב (דיסק קשיח), ורק אז תאושר, עושים שימוש בזכרון מהיר הצמוד ל- CPU, ובכך מקצרים זמני עיבוד ממאות מילישניות למילישניה או פחות. יש כבר יצרני ציוד, כגון דל, שמייצרים שרתים בארכיטקטורת חומרה מתאימה. כששאלתי את מומחה החברה מהי ההשפעה על המשתמש, נאמר לי, שפעולה כגון ניהול מלאי, שכיום מתנהלת לעיתים כמשימת OFFLINE בלילה, יכולה להיעשות לעיתים תכופות יותר, ובכך לשפר את המעקב ולחסוך מלאים. לא ברור לי מה קורה אם באמצע הפעולה יש הפסקת חשמל, והזכרון שבשימוש הוא נדיף.

2. מכון Frauenhofer בגרמניה ידוע כמי שפיתח את אלגוריתמי הדחיסה MP3, MPEG. המכון לא מפסיק להפתיע בחידושים נוספים, ביניהם נזכיר שניים: ספר נסרק למחשב, ואני קורא בו מעל גבי מסך מתאים. אני מנהל את הקריאה בתנועות ידיים (Gesture), לדפדוף קדימה ואחורה, קרוב והרחקה, סיבוב התמונה ועוד.

מחוות ידיים
 
3. שימוש אחר שמשך את העין הוא קשר מיוחד בין טלפון חכם לבין מסך מחשב. הטלפון "מסתכל" על המסך, בפועל מצלם אותו במצלמת הווידאו הפנימית. כאשר אני רוצה לשלוח תמונה אל המסך, אני עושה זאת באמצעות שרת בקשר WiFi, והשרת יודע היכן היה מופנה ה"מבט" של הטלפון, ובאותו מקום על המסך הוא שותל תמונה. ניתן כך לבנות פסיפס לפי רצוני.

קשר סלולר למסך מחשב  

4.  Audience Measurement הוא מונח בשיווק, ובמקרה שלנו אני עומד לפני מסך תצוגה, מצלמת וידאו מצלמת אותי. המערכת מזהה באחוזים גבוהים את מיני (זכר או נקבה), ואת גילי. היא גם יודעת כמה זמן התעכבתי לפני מסך התצוגה. אני רואה בזה הרחבת שיטת תשלום הידועה בפרסום לפי קליק - פה אפשר לזהות כמה התענינו בפרסומת מסוימת, וכמה זמן שהו מולה, ומהם המאפיינים שלהם. טכנולוגית ניתן להגיע עד כדי זיהוי אישי, אם כי לא ברור האם זה רצוי או חוקי.
 
מדידת נוכחות
 
5IBM הפגינה נוכחות מרשימה, עם זווית ישראלית. אמנון ריבק הדגים מדף מוצרים בסופרמרקט, בו אני מקבל מידע על המוצרים על ידי צילומם בטלפון חכם. המידע יכול לכלול מרכיבי תזונה, תכונות והגבלות דיאטטיות, ועוד.

יבמ
 
 6. Z Wave הוא תקן חדש ליישומי הבית החכם, שמטפל בשכבות 3 עד 7, מבוסס על תקשורת נתונים איטית לטווחים קצרים, ויש לו תקינה מסודרת. תצוגה של איגוד Z Wave, וכן של יצרני פתרונות, שכנעו אותי, שלאחר שנים רבות הנושא הגיע לבשלות טכנולוגית. עתה יש רק לצפות, שהשוק יאמץ פתרונות אלה, כגון שליטה במערכות הבית מתוך הטלפון החכם או מחשב הלוח.

7. Rittal היא יצרן גרמני גדול של "ברזלים" - כגון מסדים לחוות שרתים. הביתן הגדול והאטרקטיבי מעורר קצת קנאה - כיצד האירופאים אינם מזלזלים בנושא זה, מקדישים לו תשומת לב נאותה, ואף מוצאים פרנסתם בכבוד מכך.

8מחשוב לביש הוצג לראשונה בסביט לפני שנים מספר, בין היתר הציג חייל במדים ואפוד, לתוכם תפורים מכשיר קשר, מחשב משימה, צג ומקלדת. הפעם התצוגה היתה צנועה יותר, והודגם מכשור למדידת פרמטרי גוף כגון טמפרטורה ודופק, המשולבים בחולצת ספורט.

9מדפסות תלת מימד. מה שהיה עד כה חידוש טכנולוגי הפך למוצר מסחרי, וראיתי לפחות עשר מדפסות תלת מימד שונות. הן פועלות בשתי שיטות שונות - האחת מתחילה בגוש חומר וחורטת בתוכו כדי להציג את התוצאה הנדרשת, השניה מטפטפת חומר נוזלי שמתקשה מיד, וצורת הטפטוף קובעת את צורת המוצר הסופי. שימושים שהודגמו כללו יצירת אב טיפוס, או ביצוע שיניים תותבות.

מדפסות תלת ממד
 
 10.  כמו תמיד, שני ביתנים גדולים הוקדשו ליצרנים סיניים, בעיקר של רכיבי מחשב. יש עשרות שמייצרים מחשבי לוח, בכל גודל - החל ב- "5, וכלה ב- "12. הדוכנים מדגישים שוב, למי שעוד זקוק לתזכורת, את עוצמתה של סין כיצרנית ציוד.

הממד הסיני
 
11ניהול צי רכב הוא נושא ותיק, אך בכל זאת יש מספר חידושים, כגון אביזר קטן הכולל מקלט GPS ומשדר סלולרי הנתקע בשקע המצית במכונית, ומיד מדווח על מיקומה.

12Gaming  - משחקים הם גורם חשוב בפיתוח מעבדי מחשב מהירים, גרפיקה מתקדמת, ציוד היקפי, שליטה בתנועות (Gesture). בתערוכת סביט 2013 היו שני ביתנים עם עמדות משחק, שמשכו המוני בני נוער.

13ביתן ישראלי: הביתן קטן, כלל חמש חברות הזנק, ובכלל - הנוכחות הישראלית היתה מצומצמת הפעם, יתכן שבגלל שתערוכת MWC בברצלונה התקיימה שבוע לפני כן.
  
מיקי ברקאי, מרץ 2013
m@barkaicom.co.il
www.barkaicom.co.il
 
Bookmark and Share