Telecom News - כהונת ראש רמו"ט - עו"ד יורם הכהן לא תוארך

כהונת ראש רמו"ט - עו"ד יורם הכהן לא תוארך

דף הבית >> מינויים >> כהונת ראש רמו"ט - עו"ד יורם הכהן לא תוארך
בג"ץ ​החליט לדחות את העתירה שביקשה לחייב את הממשלה להשאיר את עו"ד יורם הכהן בתפקיד ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט), למשך שישה חודשים, או עד למינוי מחליף קבוע.
מאת: מערכת Telecom News, 23.03.13, 23:00עו"ד יורם הכהן

בבג"ץ המצוי כאן, החליטו בסוף השבוע האחרון שופטי בג"ץ כנגד דעת היועמ"ש, שלא היה צריך להמתין עד אחרי הבחירות עם תהליך בחירת ראש רמו"ט, המפקח, בין היתר, על כל מאגרי המידע הממוחשבים בישראל. בכל מקרה, כעת הבחירות תמו ואין כל מניעה לכנס את ועדת המינויים ולמנות ראש רמו"ט חדש. 

כזכור, כהונת עו"ד יורם הכהן (בתמונה) תמה ב- 31.12.12 מבלי שאפשר היה למצות את ההליכים למינוי מחליף. זאת, מפני שהנחיית היועץ המשפטי לממשלה חייבה הקפאת הליכי איתור מחליף בתקופת בחירות. לאחר שבועות, שהמשרה נותרה בלתי מאוישת, האריכה לבסוף ועדת החריגים הממשלתית את הכהונה עד ל- 6.4.2013 בלבד. כעת נדרשת הממשלה להחליט מה לעשות, לאור פסיקת הבג"ץ. אפשר שימונה ממלא מקום עד בחירת המחליף, או שתוארך כהונת עו"ד יורם הכהן עד שיימצא מחליף.

כך או כך, גם לדברי הבג"ץ, מדובר בתופעה לא בריאה בממשל הישראלי, שתפקיד כה חשוב של רגולטור במשרד המשפטים תלוי ועומד ללא הכרעות. "הפתרון שנבחר, או אולי התהווה יותר משנבחר, לאחר סירובה של ועדת החריגים להאריך את כהונתו של ראש הרשות, ולפיו נותרה משרת ראש הרשות בלתי מאוישת – לא היה במתחם הסבירות. תוצאה זו אינה מתחייבת. לא ניתן היה להשאיר בלתי מאוישת, גם בתקופת בחירות, משרה שיש לנושאה תפקידים סטטוטוריים. הותרת משרת ראש הרשות בלתי מאוישת הייתה בגדר פגיעה בציבור, וצריך היה גם בתקופת בחירות למצוא פתרון אחר", כך לדברי המשנה לנשיא, מרים נאור
בג"ץ



 
 
Bookmark and Share