Telecom News - קפיצת מדרגה בספרייה הלאומית הדיגיטלית

קפיצת מדרגה בספרייה הלאומית הדיגיטלית

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> קפיצת מדרגה בספרייה הלאומית הדיגיטלית
קפיצת מדרגה בספרייה הלאומית הדיגיטלית
מאת: חיים חביב, 24.03.13, 16:00אלון שטרסמן
 
יבמ ואמת ברמור השלימו הטמעת תשתית אחסון מתקדמת בספרייה הלאומית של מדינת ישראל.

יבמ ואמת ברמור התקינו בספרייה הלאומית בירושלים מערך אחסון חדש, אשר ישמש תשתית לפרויקט הספרייה הלאומית הדיגיטאלית של מדינת ישראל. במכרז שנערך גברה הצעת אמת ברמור עם מערכות אחסון של יבמ על הצעות החברות  EMC, NetApp ואחרים.

הספרייה הדיגיטאלית תכלול תכנים שנצברו במהלך 120 השנים האחרונות, לרבות ספרים, כתבי יד, כתבי עת, מפות, תמונות, ארכיונים והקלטות אודיו וידיאו. המרת תכנים אלו לפורמט דיגיטאלי תנגיש אותם לקהילה המדעית ולציבור הרחב, ותאפשר לצפות ולהשתמש באוסף באמצעות האינטרנט.

היקף השלב הראשון של הפרויקט מוערך בכמיליון שקלים. בספריה הלאומית ציינו לשבח את מהירות ההקמה, היישום, ושילוב המערכות; מרגע חתימת החוזה ועד להפעלה המלאה של המערך חלפו חודש וחצי בלבד.

במסגרת העסקה, רכשה הספרייה הלאומית מיבמ שתי מערכות אחסון מדגם V7000 בנפח 100 טרה-בייט כל אחת. המערכות הותקנו  באתר הראשי של הספרייה ובאתר הגיבוי שלה. מערך האחסון מנוהלת באמצעות ממשק הניהול של  ה-V7000 , החוסכת בזמן ומביאה ערך משמעותי לספרייה.

אלון שטרסמן (בתמונה), מנהל אגף טכנולוגיות מידע בספריה הלאומית, ציין כי הצעת יבמ הועדפה בשל המענה לצורך לנהל אחסון במספר רמות: ברמה הראשונה, ניתן לספק ביצועים מהירים יותר למידע המונגש לציבור באיכות המקובלת באינטרנט. ברמה השנייה - לאגור חומרים אחרים או עותקים של אותו מידע בפורמט המיועד לשימור בלבד, ברמת קבצי מקור כבדים המתאימים למשימות מחקר או הפקה מחודשת. עד להקמת מערך האחסון החדש, לא נהנתה הספרייה הלאומית מכלים המאפשרים ריבוי רמות כזה.
ניר קליינמן, מנהל תחום האחסון ב- IBM ישראל: "ממשק הניהול הייחודי של מערכת האחסון, כמו גם שאר תכונות המערכת, מאפשר להביא ללקוח הקצה ערך ממשי על-ידי חסכון בהוצאות כלליות ובו בזמן, לספק מערכת עם תכונות המאפיינות מערכות אנטרפרייז.  גם היכולת לנייד מידע בין רמות האחסון,  כולל גם ארכוב לטייפ אוטומטי, מהווה יתרון ייחודי המאפשר את הקטנת הנפחים הנשמרים על הדיסק.

שטרסמן: "השיקול החשוב ביותר שלנו היה יעילות התפעול והתמורה למחיר: עלות מינימאלית לטרא-בייט אחסון, אמינות הפתרון ויעילות ניהול הרמות השונות",. "חשוב לנו להבטיח טווח הרחבה ומידרוג עתידי: אנחנו מנהלים כמעט את כל המידע במרחב כתובות אחד, וזקוקים לכלי שיאפשר לנו לגדול מבלי להחליף ציוד, מערכת הפעלה או תוכנה. בכל ההיבטים האלה, מערכת V7000 נתנה לנו פתרון ייחודי בשוק הישראלי – גם בזכות השילוב עם התוכנה של XIV".

בספריה הלאומית שוקלים להוסיף בעתיד למערך האחסון גם כונני קלטות שינוהלו באמצעות אותה מערכת ניהול.
Bookmark and Share