Telecom News - יבמ - וירטואליזציה לסביבת רשת תקשורת המחשבים

יבמ - וירטואליזציה לסביבת רשת תקשורת המחשבים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> יבמ - וירטואליזציה לסביבת רשת תקשורת המחשבים
יבמ - וירטואליזציה לסביבת רשת תקשורת המחשבים
מאת: חיים חביב, 06.04.13, 19:30

יבמ הציגה כלים חדשים להקמה וניהול רשת מוגדרת תוכנה (SDN).IBM

יבמ הציגה כלי תוכנה חדש המפשט ומייעל את תהליכי ההקמה, הניהול וההרחבה של רשתות וירטואליות, לאספקת שירותי ענן מחשוב, עיבוד אנליטי, תמיכה ביישומים ניידים ועבודה ברשתות חברתיות.

הרשת החדשה מבוססת על תפישה חדשנית: רשת מוגדרת תוכנה (Software Defined Network SDN) המעבירה את השליטה במתגי הרשת ובמכלול מרכיבי התקשורת המזרימים נתונים לכל הארגון – מהמתגים עצמם אל פלטפורמת תוכנה המציעה ממשקים פתוחים. באמצעות מעבר זה, יכול מנהל הרשת לשלוט ולהגדיר מרחוק סדרי עדיפות לסוגי תקשורת שונים, על מנת להאיץ תעבורת נתונים מועדפים, ל'מתן' שימוש במשאבי רשת של יישומים או תכנים הנמצאים בעדיפות נמוכה יותר, או אף לחסום לחלוטין העברת נתונים ממקורות או מסוגים מוגדרים. כתוצאה מהיכולות המשופרות האלה, מציגה הרשת הארגונית ביצועים גבוהים יותר ואבטחה משופרת.

המערכת מבית IBM לרשת מוגדרת תוכנה לסביבות וירטואליות Software Defined Network for Virtual Environments - SDN VE מהווה שכבה וירטואלית נוספת העוטפת את רשת התקשורת ומאפשרת אוטומטיזציה והאצת תהליכי הקמה של רשתות מוגדרות תוכנה. בנוסף, מאפשרת התוכנה למנהלי הרשת להאיץ תהליכים ומשימות שדרשו עד כה השקעת זמן ניכרת, דוגמת הקצאת משאבי רשת, ולקצרם מאד - מימים אחרים לשעות ספורות בלבד.

בנוסף על ניהול הרשת והקצאת המשאבים, מאפשרת המערכת החדשה, המבוססת על ארכיטקטורת DOVE - שכבת אתרנט וירטואלית מבוזרת - להבטיח אוטומטיזציה ווירטואליזציה גבוהות מאי-פעם של מכלול הרשת.  בעוד שרתים ומערכות אחסון תומכים בווירטואליזציה זה מכבר, וירטואליזציה של רשתות תקשורת הופכת לעניין קריטי יותר ויותר, ככל שמדובר באספקה מהירה של שירותי ענן מחשוב, ניתוח אנליטי של נתוני Big Data, שירותים למשתמשים ניידים ועבודה ברשתות חברתיות. ספקי שירותי ענן משתמשים בכלי רשתות מוגדרות תוכנה על מנת לתת מענה יעיל יותר לשינויים בשוק, לשיפור עמידות הרשת ומתן מענה לאתגרי האבטחה – הכול תוך קיצוץ עלויות והפחת מורכבות התפעול.



 
 
Bookmark and Share