Telecom News - תרומה בסך 133 מיליון דולרים למכון החדשנות טכניון-קורנל

תרומה בסך 133 מיליון דולרים למכון החדשנות טכניון-קורנל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> תרומה בסך 133 מיליון דולרים למכון החדשנות טכניון-קורנל
תרומה בסך 133 מיליון דולרים למכון החדשנות טכניון-קורנל
מאת: מערכת Telecom News , 23.4.3, 23:00
 
במסיבת עיתונאים בעיריית ניו-יורק הכריזו ג'ואן וד"ר אירווין ג'ייקובס על תרומתם למכון טכניון-קורנל לחדשנות, שהוא רכיב מרכזי במיזם "קורנל-טק" בעיר.
 
ד"ר אירווין מארק ג'ייקובס, היו"ר המייסד ומנכ"ל לשעבר של קאוולקום, הכריז יחד עם אשתו ג'ואן קליין ג'ייקובס על תרומה בסך 133 מיליון דולרים לאוניברסיטת קורנל ולטכניון, לייסוד מכון החדשנות של טכניון-קורנל ע"ש ג'ואן ואירווין ג'ייקובס (JTCII .(JTCII הינו רכיב מרכזי ב"קורנל-טק", שקמפוס-הקבע שלו ימוקם באי רוזוולט. התרומה תסייע לתמוך ביוזמות הקשורות למסלולי ההוראה וכן בסגל ובסטודנטים לתארים מתקדמים, ולקשרים עם התעשייה בתוכנית הדו-שנתית.

ההכרזה על התרומה התקיימה באולם העירייה בנוכחות ראש העיר מייקל בלומברג, נשיא קורנל פרופסור דייויד סקורטון ונשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא.

בני הזוג ג'ייקובס הם בוגרי קורנל, שכבר תרמו רבות בעבר הן לאוניברסיטת קורנל והן לטכניון. בתרומותיהם נוסדו בקורנל התכניות  Irwin M. and Joan K. Jacobs Scholars and Fellows ו- Irwin and Joan Jacobs Professorship, שתיהן בקולג' להנדסה. בקולג' לאקולוגיית האדם נוסד Joan Klein Jacobs Cornell Tradition Fellowship. ד"ר ג'ייקובס היה חבר בוועד המנהל של אוניברסיטת קורנל, וגברת ג'ייקובס שימשה במועצה הנשיאותית של נשות קורנל.

תמיכתם של בני הזוג ג'ייקובס בטכניון באה לידי ביטוי בבית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס ובמרכז ג'ואן ואירווין ג'ייקובס לתקשורת וטכנולוגיות מידע. ד"ר ג'ייקובס הוא חבר בקורטוריון הבינלאומי של הטכניון. באגודת ידידי הטכניון בארה"ב (ATS) הוא משמש חבר הן בהנהלה הלאומית והן בשלוחת סן דייגו. ד"ר ג'ייקובס מכהן, לצד ראש העירייה מייקל בלומברג ויו"ר גוגל אריק שמידט, כיועץ ל"קורנל-טק".

ד"ר וגברת ג'ייקובס נמנים עם הפילנתרופים הנדיבים בעולם. לתמיכתם השפעה עצומה על ארגונים רבים בתחום האזרחי ובתחומי התרבות, הרפואה והחינוך. בית הספר להנדסה באוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו, נושא את שמותיהם של ד"ר וגברת ג'ייקובס, וכך גם המרכז לאמנויות הבמה בקמפוס לה-הויה ובמרכז הרפואי החדש UCSD.

"אנחנו מאושרים על שיתוף הפעולה עם קורנל ועם הטכניון ביוזמה חינוכית ייחודית זו," אמרו ג'ואן ואירווין ג'ייקובס. "אנו מאמינים בכל לבנו בייעודו של שיתוף פעולה שיניע חדשנות ויטפח פיתוח כלכלי. אנו גאים בקשר רב השנים שלנו עם שני המוסדות המכובדים האלה, ושותפים בהחלטתם להכשיר את דור היזמים הבא, ליצור חברות חדשות ולחזק את החברות הקיימות – ביניהן, כמובן, קוואלקום."

"מענק היסטורי זה יסייע לשותפות הבינלאומית החשובה בין קורנל והטכניון, שכבר החלה ליצור מודל חדש של חינוך טכנולוגי אקדמי בעיר ניו יורק," אמר נשיא קורנל דיוויד סקורטון. "אנו נפעמים לנוכח נדיבותם המתמשכת של ג'ואן ואירווין ג'ייקובס, ומעריכים עמוקות את מחויבותם לקורנל ולחדשנות בהנדסה ובתחומים קרובים." 

"התרומה הנדיבה של ג'ואן ואירווין תמלא תפקיד מרכזי בהגשמת חזונו של ראש העיר בלומברג: יצירת מרכז עולמי מוביל לחדשנות בלב ניו יורק, מרכז שיאפשר לעיר להפוך לבירת הטכנולוגיה העולמית," אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. "מכון טכניון-קורנל לחדשנות ע"ש ג'ואן ואירווין ג'ייקובס ישמש גם גשר בין ישראל לארה"ב ובין חיפה לניו יורק. אנו אסירי תודה גם ל-ATS  על תמיכתם האיתנה ועל סיועם בגיוס התרומה."

פרופסור חיים גוטסמן, המנהל המייסד של JTCII ופרופסור בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, אמר: "אני גא להוביל את היוזמה הזו, שתסייע להביא לניו יורק את תרבות הסטארט-אפ העולמית ולקדם מאמצים יזמיים בקרב אנשי הסגל והסטודנטים שלנו. יחד עם שותפינו ב'קורנל טק' אנו מצפים לטיפוח דור המנהיגים הבא בטכנולוגיה יישומית, שיספקו את צרכיה של כלכלת ניו יורק."

בהנהלת JTCII מתכננים להציע מסלול דו שנתי, רב תחומי, שבו יקבלו הסטודנטים תואר שני כפול – אחד מאוניברסיטת קורנל והשני מהטכניון. תוכנית זו תאפשר לסטודנטים להתמחות במדעים ישומיים מבוססי-מידע באחד משלושה תחומים הממוקדים בתעשיות של העיר ניו יורק – תקשורת, חיים בריאים וסביבה בנויה – בשעה שהם מחדדים את כישוריהם היזמיים. תחום ההתמחות הראשון יהיה תקשורת, והוא צפוי להתחיל לפעול בסתיו 2014. המחקר יתמקד גם הוא בשלושת התחומים האמורים.

תוכנית חדשנית לעמיתי דוקטורט בחדשנות תושק בסתיו 2013. המטרה היא לתמוך ביחידים המבקשים למסחר את רעיונותיהם המחקריים בסביבה מטפחת ב- JTCII, תוך ניצול היתרונות היזמיים של "קורנל טק" ושל הקירבה לשווקים שבסיסם בעיר ניו יורק.

"קורנל טק" מציגה מודל ייחודי של חינוך טכנולוגי לתארים מתקדמים, הממזג מצוינות מדעית עם יישומים ויזמות בעולם האמיתי, המושרשים במחקר האקדמי העדכני ביותר. סטודנטים, חברי סגל ומומחים מהתעשייה לומדים ועובדים יחד במטרה לפתח רעיונות וליצור יוזמות בעלות השפעה עולמית. הקמפוס מושך אליו את הטכנולוגיות הטובות והמבריקות ביותר ו"טובל" אותן בתרבות יזמית עם קשרים עמוקים לקהילת העסקים המקומית, במטרה להוליד חברות חדשות ויוזמות טכנולוגיות חדשות בעיר ניו יורק.

התרומה מסמנת אבן דרך גדולה נוספת ביצירת הקמפוס. "קורנל טק" חנכה את המסלול האקדמי הראשון שלה בינואר – מאסטר של אוניברסיטת קורנל במדעי המחשב – וכיום היא מקדמת במהירות מסלולים אקדמיים חדשים, מגייסת חברי סגל "כוכבים", מפתחת מודל חדש וייחודי של יזמות טכנולוגית ומתכננת את קמפוס הקבע שלה באי רוזוולט, קמפוס שיתחיל לפעול בתחילת השנה הבאה.

היוזמה להקמת מרכז למדעים ישומיים בניו יורק היתה אמורה להתבסס מבחינה כספית על הגידול המשמעותי המתרחש כיום במדע, בטכנולוגיה ובתחומי המחקר בניו יורק, ולהתפתח על בסיס מסירותו של המינהל העירוני של ראש העיר בלומברג ליצירת כלכלה מגוונת ותחרותית יותר בעתיד. בדצמבר 2011 בחרה העיר בשותפות קורנל-טכניון כמתמודדת הזוכה בתחרות מרכז המחקר המדעי-יישומי. עם השלמתו יאכלס הקמפוס כאלפיים סטודנטים.
 
בתמונה: מימין לשמאל: עידו אהרוני, קונסול ישראל בניו יורק, פרופסור פרץ לביא, בני הזוג ג'ייקובס, פרופסור חיים גוטסמן, מנהל טכניון-קורנל. צילום: דוברות הטכניון
צמרת הטכניון בקבלת התרומה
Bookmark and Share