Telecom News - פרס הארווי יוענק מחר לשני מדענים בעלי שם עולמי

פרס הארווי יוענק מחר לשני מדענים בעלי שם עולמי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פרס הארווי יוענק מחר לשני מדענים בעלי שם עולמי
פרס הארווי יוענק מחר לשני מדענים בעלי שם עולמי
מאת: חיים חביב, 29.4.13, 13:00פרס הארווי

הפרס היוקרתי של הטכניון יוענק השנה לפרופסורים אלי יבלונוביץ (בתמונה) ואריק לנדר בטקס חגיגי בטכניון בחיפה ביום שלישי, 30.4.13.

פרופ' יבלונוביץ מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה יקבל את הפרס בתחום המדע והטכנולוגיה כהכרה על תגליותיו החלוציות בתחומי הפוטוניקה, האופטו-אלקטרוניקה, וחצאי מוליכים. מחקריו פורצי הדרך ורבי ההשפעה, המשלבים תובנות פיזיקליות עמוקות עם גישה יישומית טכנולוגית ומתפרשות על מגוון רחב של תחומים.

פרופ' יבלונוביץ ייסד את תחום הגבישים הפוטוניים והנדסת פער פס פוטוני, ברמה העיונית והניסיונית, ותרם תרומות חלוציות למחקר ופיתוח בתחום תאים פוטו-וולטאיים וכן בתכנון ושפור בצועים של לייזרים מבוססי חצאי מוליכים.

פרופ' לנדר מאוניברסיטת הארוורד ו-MIT מקבל את הפרס בתחום הרפואה כהכרה על תרומתו ההיסטורית לתחום הגנומיקה, בהיותו הכוח היוזם והמוביל את רוב התגליות העיקריות בתחום זה. פרופ' לנדר תרם תרומות מרכזיות לפיתוח שיטות לחקר המידע הגנטי והוביל פיתוח כלים חישוביים למיפוי גנטי, זיהוי גנים ואלמנטים פונקציונליים בגנום. פרופ' לנדר הינו חלוץ בשימוש במידע הגנומי לפתרון מגוון בעיות רפואיות וביולוגיות, לרבות מחלת הסרטן.
 
פרס הארווי הוענק לראשונה בשנת 1972, מכספי קרן שהוקמה על ידי ליאו מ. הארווי ז"ל מלוס אנג'לס, על מנת להכיר בתרומות גדולות לקידום האנושות בתחומי המדע והטכנולוגיה, בריאות האדם וקידום השלום במזה"ת. מפירותיה מוענקים כל שנה פרסים בשווי 75,000$ לכל זוכה.

ברשימה הנכבדה של זוכי פרס הארווי מדענים מארה"ב, בריטניה, רוסיה, שוודיה, צרפת, וישראל. בין חתני הפרס הבולטים: זוכה פרס נובל מיכאיל גורבצ'וב, מנהיג בריה"מ לשעבר, לו הוענק הפרס בגין פעילותו לצמצום מתחים אזוריים; פרופ' ברט סאקמן שזכה בפרס נובל ברפואה, פרופ' פייר ג'יל דן-ג'ן, אשר זכה בפרס נובל בפיסיקה, פרופ' אדוארד טלר על תגליותיו בפיסיקת מצב מוצק, אטומית וגרעינית ופרופ' ויליאם ג'. קופף על המצאת הכליה המלאכותית.
 
Bookmark and Share