Telecom News - מהפכת הניידות הגיעה לארגונים ולעסקים בישראל. כיצד עובדים ומנהלים יכולים לגשת מהאייפון שלהם לקבצים ושירותים השוכנים על מערכות האחסון של נט-אפ?

מהפכת הניידות הגיעה לארגונים ולעסקים בישראל. כיצד עובדים ומנהלים יכולים לגשת מהאייפון שלהם לקבצים ושירותים השוכנים על מערכות האחסון של נט-אפ?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מהפכת הניידות הגיעה לארגונים ולעסקים בישראל. כיצד עובדים ומנהלים יכולים לגשת מהאייפון שלהם לקבצים ושירותים השוכנים על מערכות האחסון של נט-אפ?
מהפכת הניידות הגיעה לארגונים ולעסקים בישראל. כיצד עובדים ומנהלים יכולים לגשת מהאייפון שלהם לקבצים ושירותים השוכנים על מערכות האחסון של נט-אפ?
מאת: אבי וייס, 25.5.13, 23:50גיא רחמים
 
בלעדי: חשיפת הטכנולוגיות השקופות למשתמשי הקצה לעבודה ניידת מעל כל מכשיר קצה בכל מקום, על היישומים הארגוניים, בלי לפגוע ברמת האבטחה ומדיניות השימוש הארגונית ביישומים אלו.
 
"ה- BYOD עדיין לא חדר בהיקפים לישראל. אך יש מספיק מכשירים ניידים של מקומות העבודה. רבים רוצים לגשת למידע מהבית, מהדרך או מחו"ל, באמצעות מכשירים חכמים חדשים", מדגיש גיא רחמים, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נט-אפ ישראל (בתמונה). עם חשיפת מערכת NetApp Connect לשליטה בסמארטפונים ובטאבלטים. "אנו רוצים לספק פתרון לכל סוגי הקבצים ולכל מערכות ההפעלה. כרגע, המערכת תומכת במספר רב של קבצים. למעשה כמעט בכל סוגי הקבצים של מיקרוסופט, כמעט בכל סוגי הווידיאו ועוד. אולם, יש עדיין מה לפתח, במיוחד לשווקי נישה עם קבצים ייחודיים, ולמערכות ההפעלה נפוצות דוגמת האנדרואיד".
 
מצגת של המערכת החדשה שהגיעה השבוע לישראל מצויה כאן, ההכרזה הרשמית על המוצר מצויה כאן. סרטון הדגמה לשירות (גרסה ראשונה לאייפון) מצוי בסוף המאמר.
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גיא רחמים, כדי להבין לאן העולם הנייד הולך, בדגש על ארגונים ועסקים העוברים מעבודה מסורתית מול ה- PC והלפטופ לעבודה על טאבלטים וסמארטפונים.    
 
שאלה: למה NetApp כספקית פתרונות אחסון הולכת לפלטפורמות תוכנה לתחום הנייד?
גיא רחמים: "נט-אפ הבינה, שאין מה לעשות, כל תחום הגישה ליישומים וקבצים משתנה במהירות. כמעט כל חברה שאני נפגש אתה, מבקשת דרך חדשה לגישה למידע הארגוני בצורה מאובטחת בעזרת מכשירים ניידים חכמים.
 
כשאין פתרון ארגוני, לוקחים המשתמשים לעצמם פתרונות לא ארגוניים, דוגמת אחסון בדרופבוקס. אני נתקל בכל מקום באנשים המשתמשים בכלים כמו דרופבוקס, כדי לשמור על המידע שלהם ולעבוד עליו מכל מקום.
 
מה הבעיה עם מהלך כזה? לוקחים מידע רגיש שמכיל IP (ר"ת: Intellectual Properties) של הארגון, מידע עסקי ולעיתים גם מסווג, מעבירים אותו לענן ציבורי לא מאובטח כראוי, שאי אפשר לדעת מי ניגש שם למידע, היכן הוא בדיוק שוכן ומה קורה לו. זו בעיה מאוד חמורה בארגונים, בכל מקום בו אני נפגש עם מנהלים.
 
לכן, הלכנו לכיוון של פתרון נייד. זה מוצר, שהארגון יכול לפרוס במהירות ובצורה שקופה למשתמש והוא בטוח וקל לשימוש. זה מחזיר את השליטה של הארגון למידע המצוי בידי העובדים".
 
שאלה: מה המיוחד בפתרון מסוג זה?
תשובה: "לא מתקיניםVPN  במכשיר הנייד. זו הגישה המסורתית, שעוברת מן העולם. ה- VPN זו גישה מאוד מסובכת וכבדה לתפעול, שפעלה עד היום במכשירים ניידים דוגמת לפטופים. כעת, אני רוצה לתת לארגון פתרון, שיכול לעבוד על כל מכשיר קצה, גם אם הוא פרטי. אני רוצה לחצוץ בצורה מלאה בין החלק הפרטי של המכשיר לבין החלק הארגוני.
 
המטרה המרכזית שלנו: לספק פתרון לא מסובך, שלא דורש איזה ידע מצד המשתמש או מצד המפעיל, ללא כל צורך בטיפול או בקינפוג. כל הפתרונות, שיש עד היום בשוק, הצריכו שכפול של המידע, הוצאתו ל-DMZ  או לכל מקום אחר, כדי שהעובדים יוכלו לעבוד עליו מרחוק. היה צורך 'לעבוד' על המידע בטרם המשתמש ניגש אליו ולשנות את הפורמטים של המידע, כדי שיתאימו לכל מכשירי הקצה.
 
כל זה לא קיים בפתרון NetApp Connect. הפתרון הזה מבוסס על רכישה של חברת ionGrid והוא משלים את שלל הפתרונות המסופקים ביחד עם השותפים העסקיים שלנו. הפתרון הזה הוא פתרון משלים למערכות של VMware, סיטריקס או מיקרוסופט וגם של אחרים".
 
שאלה: מה ההבדל בין הפתרון שלכם לפתרון הורייזן של VMware?
תשובה: "לא כל ארגון מטמיע את פתרון הורייזן. לא כל מי שיש לו פתרונות של VMware לווירטואליזציה של שרתים לוקח את כל קשת הפתרונות של VMware. אנו קודם כל פונים לאלו המשתמשים במוצרי האחסון של נט-אפ, אלו המחפשים פתרון מהיר לגישה לקבצים ויישומים על המערכות שלנו".  
 
שאלה: איך מממשים את הפתרון הנייד בארגונים, שיש להם אין סוף מערכות ותיקות, שהן ליבת העסק שלהם?
תשובה: "אפשר ליישם את הפתרון בשלוש גישות מרכזיות ובכמה אופנים:
א. פתרון ללא סנכרון למידע עם המכשיר.
ב. פתרון עם סנכרון של המידע ויכולת עבודה שוטפת על המידע.
ג. שמירת המידע במקום נפרד ומאובטח ועבודה עליו כשיש זמן או צורך.
 
ניתן לשלב, כמובן, כל שיטה בכמה אופנים. הבחירה של השיטה היא בידי מנהלי ה- IT לפי המדיניות הארגונית. ניתן לספק מדיניות שונה ואופן פעולה שונה לכל עובד במצבים שונים ובמקומות שונים. למשל, ההתנהגות עם הקבצים בחו"ל תהיה שונה מהטיפול בהם כשהעובד בארץ.
 
יש אינטגרציה מלאה של המערכת מול ה- SharePoint. נוכחנו, שיש הרבה מאוד ארגונים, שהעבירו את הטיפול במידע שלהם למערכת SharePoint של מיקרוסופט. אנו מספקים גישה שקופה למשתמש, לא חשוב היכן המידע מצוי.
 
בנוסף, אנו מאפשרים להריץ HTML בתוך 'מיכל' מאובטח על המכשיר. כך, הארגון יכול לספק יכולת להריץ יישומים בצורה מאובטחת עם דפדפן ומרחוק".
 
שאלה: איך הפתרון הזה עובד באופן מעשי בארגון?
תשובה: "מצד המשתמש זה מאוד פשוט. הוא מוריד תוכנה לאייפון שלו מהחנות של אפל וזהו. כדי לעבוד על הקבצים הארגוניים הוא צריך להיכנס למערכת עם שם וסיסמה והוא מקבל מייד את ההרשאות שלו. המשתמש רואה את הקבצים מרחוק. הם לא אצלו. למעשה הוא רואה תמונות. הוא יכול לשמור קבצים מקומית, אצלו על המכשיר, אם יש לו את ההרשאות המתאימות. אזי, הקובץ נשמר במגירה נסתרת ומוצפנת. גם אם המכשיר נגנב, אין גישה למידע הזה. בקרוב תצאנה גרסאות גם לאנדרואיד ולמערכות הפעלה ניידות נוספות.
 
מצד הארגון, מותקן שרת קטן המצוי מאחורי ה- Firewall. השרת תומך כרגע ב- iOS והאפליקציות מסונכרנות מול השרת הזה. יש בשרת הזה שכבת ניהול, אימות וקישור ל- Active Directory הארגוני. הכל שקוף למתקיני המערכת ולמשתמשים. הגישה היא של 'עבודה מרחוק'. המדיניות הארגונית שנמצאת ב- FW מופעלת כאן על כל משתמש, לא חשוב באיזה מכשיר הוא נכנס למערכת והיכן. מזהים את המכשיר והוא מקבל מיד את המדיניות הארגונית האישית החלה עליו. כל אחד מקבל את ההרשאות המתאימות לתפקידו, מיקומו, סוגי היישומים שיפעיל וכך הלאה.
 
ההפעלה של המערכת מאוד פשוטה. מתקינים שרת אחד, עם הגדרות בסיסיות הבאות עם המערכת וזהו. משמש הקצה מוריד תוכנה ומפעיל אותה, בלי כל קונפיגורציה. הכל שקוף וחלק, מופעל תוך דקות, לא חשוב כמה משתמשי קצה יש בארגון".
 
שאלה: איך הפתרון שלכם מתמודד מול מערכות ה-MDM , שיש כבר בשוק?
תשובה: "מערכות ה- MDM בכלל לא עובדות בצורה הזו, שאנו מיישמים כאן. השיטה שלנו שקופה ללקוחות נט-אפ ומאוד מתאימה להם. אנו מספקים ללקוחות רישיונות לפי ה- Tier של מערכת האחסון, שכבר יש להם במערכת הארגונית. זה כלי המתממשק עם מוצרי נט-אפ בצורה שקופה, בלי כל צורך ב'עבודה' על המערכת.

אנו מספקים לארגונים גישה שקופה לקבצים שלא דרך ה- PC. זה החידוש שהם ציפו לו. זה מייעל את העבודה בארגון, כי העובדים והמנהלים יכולים לגשת למידע בצורה קלה מכל מכשיר בכל מקום. הם יכולים לעבוד קבוצתית מכל מקום".
 
שאלה: יש פתרונות כאלו שכבר עובדים בישראל?
תשובה: "קיבלנו פניות רבות למערכת הזו. הדוגמה הכי בולטת היא חברת משקאות גדולה בישראל. הם ביקשו מאתנו די מזמן פתרון לגישה לקבצים הארגוניים ממכשירים ניידים. לא היה לנו פתרון לצורך שלהם, עד שהצגנו להם את ה- NetApp Connect. כל הפתרונות האחרים, שיש בשוק, לא היו מתאימים לצרכים שלהם.
 
כעת, אנו מציגים פתרון עובד, שמאוד מעניין את השוק. אנו פונים ישירות למנהלי התשתיות, מנהלי האחסון ומציעים להם פתרון פשוט, חזק ומידי לצורך שלהם. זה מספק להם יכולת שירותית טובה יותר, שלא הייתה להם בעבר. בנט-אפ אנו מטמיעים את הכלי הזה לעצמנו, כדי לתת דוגמה אישית ללקוחות שלנו".
 
שאלה: מה כיווני ההתפתחות העתידיים בתחום זה בישראל?
גיא רחמים: "זה ברור, שהגישה המסורתית של ארגונים לגישה לקבצים נמצאת בפני שקיעה. תסתכל על המספרים: כמה טאבלטים וסמארטפונים חכמים נמכרים לעובדים בעסקים ובארגונים בישראל. תוך מספר שנים די קטן, לכולם יהיו את הכלים הללו. כולם ירצו לגשת למידע העסקי דרך המכשירים הללו. לכן, אנו מצויים בחזית השוק עם פתרון, שילך ויתפתח לכל המכשירים הניידים ולכל סוגי הקבצים".
 
סרטון הדגמה: NetApp Connect



 
 
Bookmark and Share