Telecom News - מטריקס גלובל השיקה בסין מרכז פיתוח אפליקציות מובייל

מטריקס גלובל השיקה בסין מרכז פיתוח אפליקציות מובייל

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מטריקס גלובל השיקה בסין מרכז פיתוח אפליקציות מובייל
מטריקס גלובל השיקה בסין מרכז פיתוח אפליקציות מובייל
מאת: חיים חביב, 30.5.13, 08:15
 
המרכז, בשיתוף עם PTL Group ובתמיכה נדיבה של העיר צ'אנגז'ו, יספק שירותי פיתוח במובייל ע"י מהנדסים סינים שעברו הכשרה ישראלית של ג'ון ברייס. וגם - את ליבת הטכנולוגיה ממשיכים (בינתיים) לפתח בישראל ולא בסין.
 
חברת מטריקס הישראלית השיקה את פעילות "מטריקס גלובל סין" במרכז הפיתוח בעיר צ'אנגז'ו בסין. מהנדסי תוכנה סינים מצטיינים יתמחו במרכז בפיתוח אפליקציות מובייל ללקוחות מטריקס בסין ובעולם. הצלחת הפרויקט עשויה לבשר על הקמת מרכזי פעילות נוספים של החברה בסין. המרכז הוקם בהשקעה משמעותית של הממשל המקומי בעיר צ'אנגז'ו, בה פועלות כבר מספר חברות ישראליות, ובשיתוף עם PTL Group, חברת ניהול סינית בשליטה ישראלית, שותפה של מטריקס גלובל ושל ג'ון ברייס בסין.
 
יודגש, כי לתחום פיתוח אפליקציות מובייל בסין קיים ביקוש רב, כיוון שסין כמעט 'דילגה' על שלב המחשב האישי השולחני ויש בה כיום יותר משתמשי מובייל באינטרנט מאשר בכל מדינה אחרת. ע"פ נתוני מרכז המידע לאינטרנט של סין היו בסין בסוף 2012 420 מיליון משתמשי אינטרנט בסלולר, גידול של 64.4 מיליון לעומת סוף 2011. יותר סינים נגישים לאינטרנט דרך טלפון סלולרי (74.5% מכל משתמשי האינטרנט) מאשר באמצעות מחשב אישי (70.6%  מכלל משתמשי האינטרנט). אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בסין תגיע לכ-800 מיליון משתמשים כבר ב-2015, העריך בינואר השנה משרד התעשייה וה-IT הסיני. גישה לאינטרנט מטלפון נייד, צפויה להגדיל את השימוש ברשת בעיקר כיוון שישנם כבר מעל 1 מיליארד משתמשים במובייל במדינה.
 
טקס ההשקה החגיגי התקיים בקריית החינוך הטכנולוגי בצ'אנגז'ו במעמד בכירי הממשל המקומי ובכירים מישראל, בהם: ערן לסר מנכ"ל מטריקס גלובל ומנכ"ל משותף בג'ון ברייס, יואב צ'רניץ' - מנכ"ל מטריקס גלובל וג'ון ברייס סין, צבי שלגו - מנכ"ל PTL Group  ויו"ר לשכת המסחר הישראלית בשנגחאי, ו-25 מהנדסי קבוצת החלוץ הסינית של מטריקס גלובל סין.
 
ערן לסר, מנכ"ל מטריקס גלובל: "במסגרת תכניות ההתרחבות של מטריקס תופסת גם סין מקום. בכוונתנו להקים מרכזי הדרכה גדולים נוספים בסין, ולהיכנס לפרויקטים נוספים של הכשרת מהנדסים כמו הפרויקט בצ'אנגז'ו, כחלק מתפיסה של הכשרה נוספת לאנשי מקצוע על מנת שיתאימו את עצמם לדרישות השוק."
 
יואב צ'רניץ, מנכ"ל מטריקס גלובל סין: "החזון המשותף שלנו הוא להקים בצ'אנגז'ו מרכז הייטק בעל צביון בינלאומי, ועסק מניב רווחים למטריקס".
 
צבי שלגו, מנכ"ל PTL Group ויו"ר לשכת המסחר הישראלית בשנגחאי: "יותר ויותר חברות ישראליות וזרות מקימות מרכזי פיתוח בסין, על מנת לשלב ידע מקומי בשוק היעד כבר בשלב הפיתוח, ולהתאים את המוצר לשוק הסיני בשלב מוקדם ככל שניתן. מהלך כזה מקצר את זמן הכניסה לשוק ומעניק למוצר יתרון תחרותי".
שלגו הוסיף, כי PTL Group שוקדת בימים אלה על הקמת 3 מרכזי מו"פ נוספים של חברות ישראליות בסין, בתחומי שירותי טלפוניה, רובוטיקה ותקשורת לוויינית.
 
שלגו מדגיש, כי "את ליבת הטכנולוגיה ממשיכים לפתח בישראל ולא בסין".
 
ערן לסר מסכם: "אני לא מאמין שאפשר לעשות תהליכים כאלה ללא שותף אסטרטגי בסין שמבין בהתנהלות של מי שעומד מולך. מישהו שיודע מתי לקום מהשולחן ומתי זה אכן מו"מ רציני. הדברים הללו לוקחים הרבה יותר זמן בסין, אך הסבלנות משתלמת."
 
הקמת מרכז הפיתוח מהווה ציון דרך במסלול הארוך של מטריקס בסין מזה 6 שנים. בראשית הדרך הקימה החברה מרכזי הדרכה של ג'ון ברייס בשנגחאי ובייג'ינג, ועם הזמן, צברה מוניטין רב כחברת הדרכה ברמת מקצועיות גבוהה, שבין לקוחותיה חברות בינלאומית כגון אינטל, SAP, EMC, AUTODESK, ADOBE, כמו גם חברות ענק סיניות: צ'יינה מובייל, צ'יינה פטרול ועוד. למעלה מ- 5000 מהנדסי הייטק בסין כבר מחזיקים בתעודת בוגר קורס של ג'ון ברייס. ההדרכות ניתנות בתחומי הייטק, לינוקס, פיתוח במובייל, תחומי ריל-טיים, הנדסת תוכנה וארכיטקטורה.
 
בתמונה: ערן לסר מנכ"ל משותף במטריקס גלובל  וג'ון ברייס (משמאל) בטקס החתימה יחד עם יואב צ'רניץ', מנכ"ל מטריקס גלובל סין: 
מטריקס
Bookmark and Share