Telecom News - באיראן ובסוריה משחיזים את הסכינים הקיברנטים

באיראן ובסוריה משחיזים את הסכינים הקיברנטים

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> באיראן ובסוריה משחיזים את הסכינים הקיברנטים
באיראן ובסוריה משחיזים את הסכינים הקיברנטים
מאת: חיים חביב, 13.6.13, 00:30
 
נשיא המדינה שמעון פרס בכנס הסייבר: "קיברנטיקה וסייבר אינם רק אמצעי מלחמה אלא אמצעי המשנה את פני המלחמה". וגם: "על ישראל להיות בראש אך צריך (גם) חוכמה מדינית בכדי לעשות שלום".
 
נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח אתמול את מליאת הנעילה של כנס הסייבר הבינלאומי של סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון ומטה הסייבר הלאומי. בנאומו התייחס הנשיא לסוגיית מלחמות הסייבר: "האיום הקיברנטי משמעותי ויכול לשתק מדינה שלמה. קיברנטיקה אינה אמצעי מלחמה אלא אמצעי המשנה את פני המלחמה ואת פני הטכנולוגיה. ההתגייסות ללוחמה הטכנולוגית אינה רק צבאית או טכנולוגית אלא חייבת לכלול חוכמה מדינית. מי שחושב שניצחון במלחמה יהיה רק עם כלי נשק טועה, חייבים חוכמה מדינית גם בכדי לעשות שלום - עם כלי נשק ניתן לגרום לאבדות אך לא ניתן להביא שלום".
 
הנשיא הדגיש, כי האיומים על מדינת ישראל מחייבים אותה להימצא בקדמת הטכנולוגיה הביטחונית והוסיף: "גם באיראן ובסוריה משחיזים את הסכינים הקיברנטים. אנו חייבים להיות בראש ולשמור על היתרון היחסי. ישראל מובילה מבחינה מדעית אך מבודדת מבחינה מדינית. עלינו לראות את התמונה המלאה באזורנו ולהבין כי לישראל יש ברירה, להיות ראשונה או לעמוד לבדה במערכה. באזורנו יש מהומה כללית לא רק לגבי מהות המלחמה, אלא גם בנוגע לאופי השלום. ישראל חייבת להמשיך ולשמור על היתרון האיכותי שלה בתחום הטכנולוגיה הביטחונית. אנו עדיין מובילים, גם בסייבר ואסור לנו להפסיק להיות הכוח המוביל. כל חולשה מדינית או מדעית תזמין ניסיונות לפגוע בנו".
 
הנשיא התייחס בדבריו גם לרכישת חברת Waze הישראלית ע"י גוגל: "גם Waze לא הסתפקו במה שיש, Waze מראים לנו את הדרך ומייצגים את התעוררות המחשבה".
 
בסיום נאומו השתתף הנשיא פרס בהדמיית מתקפת האקרים על אתרי אינטרנט ומכשירי טלפון נייד שערכו עבורו תלמידי תכנית "מגשימים" - תלמידי כיתות י"א וי"ב תיכון המתמחים ומרחיבים את לימודיהם בתחום הסייבר באקדמיה. בהדמיה הוצגה תקיפת מחשב ברשת והשתלטות על נתוני השרת שהמחשב הנתקף מקבל. הנשיא הודה לתלמידים: "אתם הצלחה למדינת ישראל, וסכנה לאלו המסכנים אותנו - אני גאה בכם".
 
בכנס באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב השתתפו כ-1500 ראשי תעשיית הסייבר העולמית, בכירי מערכות הביטחון, אנשי צבא,  חוקרי אקדמיה, משלחות מחו"ל ומקבלי החלטות במשק, לצד אנשי קרנות הון סיכון וסטרטאפים מובילים בתחום הסייבר שהתכנסו לדון בחידושים ובהתפתחויות ובמוכנות לאיומים.
 
Bookmark and Share