Telecom News - סטארט-אפ ישראלי פיתח טכנולוגיה להרצת אפליקציות על ניידים ישנים דור 2 לעולם השלישי

סטארט-אפ ישראלי פיתח טכנולוגיה להרצת אפליקציות על ניידים ישנים דור 2 לעולם השלישי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארט-אפ ישראלי פיתח טכנולוגיה להרצת אפליקציות על ניידים ישנים דור 2 לעולם השלישי
סטארט-אפ ישראלי פיתח טכנולוגיה להרצת אפליקציות על ניידים ישנים דור 2 לעולם השלישי
מאת: מערכת Telecom News, 24.6.13, 22:30VascoDE
 
מנכ"ל חברת ההזנק מרמת גן VascoDe, התראיין היום ל-The Times of India בדבר הטכנולוגיה המיועדת לעולם השלישי, שמאפשרת להשתמש במכשירים ניידים ישנים ללא קישור לאינטרנט באפליקציות שהן מנת חלקם של הסמארטפונים והטאבלטים.
 
היום פורסם ראיון עם מנכ"ל הסטארטאפ הישראלי VascoDe מרמת-גן באתר The Times of India (ראו הכתבה באנגלית – כאן). המנכ"ל דיווח על הטכנולוגיה של חברת ההזנק המכוונת לעולם השלישי, וממקדת על מדינות מתפתחות כמו סרי-לנקה, ברזיל או אינדונזיה.
 
במדינות העולם השלישי מרבית האוכלוסייה לא יכולה להרשות לעצמה קישור לאינטרנט ומסתמכת על בתי קפה אינטרנט יקרים. הראיון התקיים ככל הנראה לקראת פריצה נוספת לעולם השלישי.
 
הטכנולוגיה של החברה מאפשרת למשתמשים להשתמש באפליקציות, שהיו עד כה מנת חלקם של בעלי הסמארטפונים למיניהם, כמו Gmail, פייסבוק, טוויטר וויקיפדיה ועוד. זאת, על פי הסרטון להלן, עם המערכת מבוססת הענן של החברה, שלא דורשת הורדות ותוכנות קצה ומשתמשת בטכנולוגיית הרשת הסלולרית בשם: USSD – Unstructured Supplementary Service Data מבוססת טקסט הדומה ל-SMS. אחת הבעיות: רואים את האפליקציות בשחור לבן ולא בצבעים.
 
מערכת ה-USSD לא מאפשרת גישה לאינטרנט אלא משתמשת ב-API – Application Programming Interface מדפים כמו פייסבוק, גוגל וכד'.
 
מנכ"ל החברה דורון מטוס אמר, ש-83% מהמכשירים הניידים בעולם הם פשוטים ואינם מקושרים לאינטרנט. כלומר, לכ-4 מיליארד בני אדם אין יכולת אפילו לבדוק דואר אלקטרוני. היכולת לקרוא מיילים עושה את כל ההבדל, כי יש אפשרות להגיב למשל להצעות עבודה.
 
סרטון הדגמה: איך משתמשים בפייסבוק במכשיר ללא אינטרנט:



 
 
Bookmark and Share