Telecom News - לראשונה בישראל – גלישה על גבי רשת ה-WIFI בטיסות

לראשונה בישראל – גלישה על גבי רשת ה-WIFI בטיסות

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> לראשונה בישראל – גלישה על גבי רשת ה-WIFI בטיסות
לראשונה בישראל – גלישה על גבי רשת ה-WIFI  בטיסות
מאת: מערכת Telecom News, 30.6.13, 09:00גלישה בטיסה
 
בכנס הישראלי הראשון בנושא מהפכת ה-WIFI  העולמית שקיימה חברת iPass, נחשפה גם פריצת דרך ההופכת את השירות לאוטומטי ושקוף מבחינת הלקוח.
  •   פייר וואשר, מנהל אזור אירופה ומזה"ת ב-iPass  העולמית הציג שירות חדש ובלעדי המאפשר לראשונה להתחבר לרשת במהלך הטיסה במסגרת שירות iPass  ללא צורך בהזנת שם משתמש או פרטי כרטיס אשראי ובעלות נמוכה יותר מאלו של חברות התעופה.
  • בנוסף הציג שדרוג חדשני של שירות iPass בתחום קלות ונוחות השימוש ההופך את ההתחברות והניהול לאוטומטיים ושקופים לחלוטין מבחינת הלקוח.
 
לראשונה בישראל, קיימה קבוצת אורנוס – מייצגת חברת iPass  בישראל, כנס בנושא מהפכת ה-Wifi  העולמית. במהלך הכנס חשף פייר וואשר, מנהל אזור אירופה ומזה"ת ב-iPass  את השינויים והחידושים בחברה לאור המגמות העולמיות בשימוש ב-Wifi:
 
שירות iPass בחברות התעופה
לראשונה יוצאת iPass בשיתוף פעולה עם חברות התעופה המובילות באמצעותו יוכלו משתמשי השירות להתחבר אליו במהלך הטיסות. מהלך זה מאפשר חיבור לאינטרנט במהלך אלפי טיסות בכל העולם באופן פשוט ונוח, כאשר מדובר בשירות האינטרנט היחיד בעולם המאפשר חיבור במהלך טיסה. באמצעות החיבור ל- iPass ניתן להתחבר לרשת בקלות ללא הזנת שם משתמש או פרטי כרטיס אשראי (כפי שנהוג כיום בחברות התעופה) ואף להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות. (לרשימת חברות התעופה בהן השירות זמין, ראה/י נספח א', לסרטון הדגמה באתר Gogo - כאן).
 
שדרוג אפליקציית iPass
פתרונותiPass  מפחיתים בצורה משמעותית את עלויות החיבור לאינטרנט מהמחשב הנייד, מהטלפון החכם והטאבלט בזמן שהייה בחו"ל. הפלטפורמה של iPass מספקת למנהלים בארגון שקיפות, שליטה ובקרה הן על ההוצאות והן על ההיבטים הטכניים של החיבור. העובד מתחבר לנקודה אלחוטית בעולם ואותה נקודה מבצעת אימות מול ה-AAA (רשימת העובדים) בארגון באמצעות רכיב מותקן של iPass.
 
אחד היתרונות הבולטים של iPass לארגונים גדולים הוא פשטות השימוש והיעדר הצורך בלוגיסטיקה מסובכת. כאשר  ארגון מאמץ את הפתרון של iPass, מתבצעת התקנה של האפליקציה על כל המכשירים הניידים של העובדים הפוטנציאלים ומאותו הרגע אין צורך בתיאומים, הפעלות שירותים נוספים כגון כרטיסי סים לחו"ל, איסוף מודמים וכו'. בכל פעם שעובד טס לחול הוא פשוט מפעיל את האפליקציה וגולש. התשלום יכול להתבצע על פי מספר מודלים לחיוב. לדוגמא: חיוב קבוע לחודש עבור כל משתמש, או חיוב קבוע לחברה המאפשר שימוש בלתי מוגבל של כל עובדי החברה. כך, ניתן לחזות מראש את עלות השימוש ברשת בכל חודש. 
 
כעת משיקה חברת iPass את אפליקציות השירות ומציגה את גרסה 2.7 ל- Androidואת גרסה 3.1 לiOS. גרסאות משודרגות אלו מאפשרות למשתמשים במערכות הפעלה אלו חיבור אוטומטי ופשוט לרשתות הגלובאליות של iPass. מהיום יוכלו משתמשי iPass להתקין ולהגדיר את האפליקציה על ידי לחיצה על קישור אחד שישלח באמצעות מייל או SMS, ללא צורך בהורדת תוכנה וללא צורך בהזנת נתונים ספציפיים, שם משתמש או סיסמא.
 
בשיטה זו שירות iPass הופך לשירות המוטמע במכשיר הפועל ברקע הדורש התערבות מינימלית מצד המשתמש, אך עם זאת מאפשר נדידה ומעבר חלק ופשוט בין רשתות והתחברות אוטומטית לרשתות מאושרות זמינות. תהליך זה, כמופיע בסרטון להלן - בתחתית העמוד, הופך את חווית השימוש לשקופה ונוחה ומהווה פריצת דרך באופן יישום האפליקציות והשירות של  iPass לארגונים. 
 
שילוב הרשת הנרחבת יחד עם שדרוג השירות ללקוח הופכים את iPass לפתרון הקל והאידיאלי עבור משתמשים הנעים ברחבי העולם, באמצעותה מתאפשר להם לעשות שימוש בשירותים עתירי DATA כגון שיחות VoIP, מצגות ושיחות ועידה בווידאו דרך מכשירים ניידים. (ראה/י נספח ב' - מהירויות חיבור אופטימליות עבור פעולות שכיחות באמצעות הסמארטפון או הטאבלט וצריכת Data ממוצעת בשימוש באמצעות הסמארטפון או הטאבלט)
 
גרסאות אלו מתווספות לגרסאות המתקדמות של iPass לWindows בכל הגרסאות כולל Windows 8, MAC, ו- Windows Touch. במקביל לגרסאות החדשות, רשת iPass גדלה באופן משמעותי ולאחרונה חצתה את רף 1.5 מיליון הנקודות המסחריות לצד מיליוני נקודות חברתיות ברחבי העולם.
 
אורן שפי, מנכ"ל קבוצת אורנוס: "לפני 3 שנים, התחזיות העולמיות לגבי רשת ה-Wifi היו פסימיות ואף צפו שהרשת תדעך תוך זמן קצר. היום ניתן לבשר כי לא רק שהתחזיות התגלו כשגויות, אלא מדובר ברשת הפופולרית ביותר, שחברות רבות נאבקות להשיג פיסת תשתית ממנה. מטכנולוגיה בגסיסה הפכה הרשת לשיטת החיבור המועדפת על משתמשים. אנו גאים להציע את פתרונות החיבור והשימוש הייחודיים, הפשוטים והיעילים ביותר באמצעות רשת ה-iPass  שנמצאת בתהליך התרחבות מתמדת מעבר לכל הציפיות".
 
נספח א' – חברות תעופה כולל חברות תעופה היוצאות מישראל, בהן השירות זמין:
 
Provider Airlines
GoGo Inflight US and Canadian Domestic Flights Only:  Air Canada, Air Tran, Alaska, American, Delta, Frontier, United, US Airways, Virgin America
International Inflight (Panasonic) Select Transcontinental Flights Only: Lufthansa, Japan Airlines (JAL), Emirates, Turkish Airlines, Cathay Pacific, Aer Lingus, Transaero, Etihad, Gulf Air, Garudo, Malinda, EVA
International Inflight (Panasonic) (2H 2013) American Airlines
Aircell (GoGo) (2H 2013) Delta (International Flights)
 
 
 
נספח ב' –
 
 מהירויות חיבור אופטימליות עבור פעולות שכיחות באמצעות הסמארטפון או הטאבלט בטיסה:
 
מהירות גלישה במטוס
 
צריכת Data ממוצעת בשימוש באמצעות הסמארטפון או הטאבלט בטיסה:
 
צריכת גלישה במטוס
WiFi



 
 
Bookmark and Share