Telecom News - מעבד האפליקציות של אינטל, שתוכנן בישראל, בעל ביצועים טובים יותר ממעבדי NVIDIA, קוואלקום וסמסונג

מעבד האפליקציות של אינטל, שתוכנן בישראל, בעל ביצועים טובים יותר ממעבדי NVIDIA, קוואלקום וסמסונג

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מעבד האפליקציות של אינטל, שתוכנן בישראל, בעל ביצועים טובים יותר ממעבדי NVIDIA, קוואלקום וסמסונג
מעבד האפליקציות של אינטל, שתוכנן בישראל, בעל ביצועים טובים יותר ממעבדי NVIDIA, קוואלקום וסמסונג
מאת: מערכת Telecom News, 3.7.13, 19:30ABI Research
 
חברת המחקר ABI Research פרסמה דו"ח חדש בו מצוין כי מעבד האפליקציות החדש של אינטל, Z2580, הוא המוביל מבחינת ביצועים וצריכת חשמל. המעבד תוכנן ופותח על ידי צוותי פיתוח מאינטל ירושלים, כמו גם צוותים מפולסום קליפורניה, אוסטין טקסס ובנגלור הודו. את הצוות הישראלי שמנה כ-100 איש, הוביל המהנדס הישראלי אביעד חברוני.

במחקר השוואתי שביצעה ABI Research, הפגין המעבד של אינטל ביצועים טובים יותר מאשר המעבדים המתחרים. ההשוואה בוצעה על גבי סמרטפון מדגם K900, עם מודם Intel XMM6360 ומעבד אפליקציות Z2580.
 
ג'ים מילקה (Mielke), סגן נשיא להנדסה ב-ABI Research ציין: "המחקר ההשוואתי היה אמנם מפתיע, אבל את ההפתעה האמתית סיפקה דווקא הבדיקה של צריכת החשמל שבוצעה במהלך ההשוואה: המעבד החדש לא רק סיפק ביצועים טובים יותר בהשוואה למתחרים אלא גם עשה זאת במחצית מצריכת החשמל".
 
טבלה 1 שלהלן מציגה מדגם של טלפונים/טאבלטים שיצאו לשוק לאחרונה עם ערכות שבבים חדשות של אנווידייה, קוואלקום, סמסונג ואינטל. בין הממצאים הבולטים:

טבלת השוואה
 
  • בבדיקת המעבד (CPU), ביצועי שלושה סמרטפונים דורגו בטווח ה-5000, אבל מבין השלושה, אינטל בלט עם צריכת זרם ממוצעת של 0.85 אמפר, בהשוואה ל-1.38 אמפר ב-Exynos Octa של סמסונג ו-1.79 אמפר ב-APQ8064T של קוואלקום.
  • מגמות דומות נראו בכל בדיקה. מערכות השבבים שצרכו פחות זרם הפגינו ביצועים נחותים באופן משמעותי. כל שיפור בביצועים היה כרוך בצריכת זרם יותר גבוהה.
  • הבדיקה היחידה שבה מתחרה השתווה בביצועים ל-Z2580 של אינטל היה בצילום וידאו באיכות 1080p.
  • הסמסונג גלקסי S4 i377 היה בעל צריכת חשמל נמוכה יותר, אך לא היה הודות ל-APQ8064T של קוואלקום המותקן בו, אלא הודות למעבד תמונה נפרד מתוצרת פוג'יטסו.
  • ביצועי ה- Exynos Octaשל סמסונג היו טובים, ללא שימוש במעבד תמונה נפרד, הן בצילום 1080p והן בבדיקת גרפיקה תלת-ממדית.
  • הרכיבים העיקריים הנוספים ב-Lenovo K900 כוללים: שבב משולב (combo IC)Broadcom BCM4660, חיישני CSR, GPS ו-STM  וכן מעבד/מקדד/DSP שמע Wolfson WM5102E (מותקן גם בסמסונג גלקסי S4 i9500).
 
מילקה הוסיף: "אינטל טרחה רבות על הפחתת צריכת החשמל של המעבדים המתקדמים ועתירי הביצועים שלה, אבל מתחריה לא נהגו כך. ארכיטקטורת ARM שמשמשת כמעט את כל המתחרים של אינטל ידועה בצריכת החשמל הנמוכה שלה. אך כשמגדילים את עוצמת העיבוד לרמה קרובה לזו של PC, צריכת החשמל נפגעת משמעותית.  כיוון שהסמארטפונים המתקדמים דורשים רמה כזו של ביצועים, לאינטל יש פוטנציאל צמיחה גדול במהלך השנים הקרובות".
 
עוד הוסיף מילקה: "השימוש במודמים מתקדמים (XMM6360 המותקן גם ב-Lenovo K900 וגם בגלקסי S4 i9500) עם מעבדי האפליקציות לפתרונות ברובד הגבוה עד בינוני, ושבבי EDGE (שבב קליטה-שידור) על-גבי שבב אחד, שנועדו להוזיל את המכשיר, הופכים את אינטל לאחת הספקיות הנדירות שמציעות מגוון שלם."
 
הבדיקה שבוצעה בטלפון Lenovo K900 עם ערכת שבבים של אינטל היא רק אחת מהבדיקות המקיפות (Teardown Service) של חברת ABI Research. הבדיקה המלאה כוללת צילום הטלפון המפורק, צילומי HD של הלוח, רשימת חלקים, בדיקה מקיפה של חלקים עיקריים, צילומי הגדלה של השבבים, צילומי רנטגן, שורה של מדידות צריכת זרם ותרשים בלוקים של המערכת.
 
חברת ABI Research מספקת ניתוחים מעמיקים ותחזיות כמותיות של מגמות בשוק הטלפונים הסלולריים וטכנולוגיות מתפתחות חדשות. סניפי החברה ממוקמים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. צוות המומחים העולמי של ABI Research מסייע לאלפי מקבלי החלטות עם יותר מ-70 שירותי מחקר וייעוץ. החברה הוקמה ב-1990. למידע נוסף, בקרו כאן.
 
בתמונה: צוות הפיתוח הירושלמי שעבד על הפרויקט, בראשותו של אביעד חברוני.
צוות הפיתוח של אינטל
Bookmark and Share