Telecom News - דב בהרב פורש

דב בהרב פורש

דף הבית >> מינויים >> דב בהרב פורש
עמדה: יו"ר התעשייה האווירית הודיע לשר הביטחון על פרישתו, אחרי פחות משנתיים בתפקיד. אנטומיה של כשלון ברור, בארגון שאיבד את המצפון והדרך.
מאת: אבי וייס, 5.7.13, 07:00דב בהרב

אחרי פחות משנתיים, הודיע יו"ר התעשייה האווירית (דב בהרב) על רצונו לפרוש. זאת, לשרי הביטחון והאוצר הממונים עליו. כבר במהלך השנה האחרונה החל דב בהרב "לפזול החוצה", אל מחוץ לתעשייה האווירית, בהצטרפו למועצת המנהלים של "אלוט תקשורת", כפי שדיווחנו בהרחבה כאן. זאת, בנוסף להצטרפותו בנובמבר 2010 לתפקיד חבר מועצת המנהלים של חברת מלאנוקס.

את התנהלות התעשייה האווירית בפרשות השחיתות המחרידות שיש בה, חשפתי בהרחבה כאן וכאן. מדובר בפרשיות, שבהן הצמרת הנוכחית (יו"ר דב בהרב ומנכ"ל יוסי וייס) לא הייתה מעורבת (ככל הידוע לי) אישית בפרשיות אלו. אולם, הצמרת החדשה יחסית של התעשייה האווירית לא השכילה "לנקות את האורוות" ולתקן את דרכי ההתנהלות הקלוקת של התעשייה האווירית, שמאפשרת אווירה של הפקר ו"איש הישר בעיניו ייעשה", בארגון כה גדול ורגיש לביטחון המדינה. 

היו שטענו, שלדב בהרב  לא היה ניסיון בתחומי העשייה של התעשייה האווירית. אולם, זה לא נכון וגם לא הוגן. הבעיה המרכזית: דב בהרב לא הצליח לשנות את התעשייה האווירית, להוביל אותה להפרטה, להוביל אותה "לדרך הישר". כמות הכשלונות הפנימיים בתעשייה האווירית יכולה למלא אנציקלופדיה שלמה. למשל, סיפור חדש-ישן: מערכת הטלפוניה של הארגון הענק הזה קורסת מזה שנים ונמצאת כעת ממש בפני חיסול וללא כל אחריות, בגלל מכרז תפור שלא הצליח להתרומם. המדובר ב- 19 אלף שלוחות שהיו אמורות לעבור למערכת חדשה כבר ב- 2011 (!). כל דבר רציני שצריך לנהל אותו בארגון הוא בבחינת "קומבינה". למעשה, אין הבדל לכאורה בין הוועד של נמל אשדור לוועד של התעשייה האווירית. שני הוועדים הללו עושים, כפי שנראה מבחוץ, ככל העולה על רוחם, בחיפוי חלק מחברי הכנסת והתקשורת, שלא יודעת לחשוף את הנעשה באמת בתעשייה האווירית.

לכן, הליכתו של דב בהרב הביתה הייתה צפויה. הוא לא מתאים למקום שבו הוא יו"ר. הוא ישר מדי והגון מדי לתככנות ולתגרנות של התעשייה האווירית. בהרב נימק את החלטתו לפרוש מן התפקיד שנה לפני סיום כהונתו, בכך שמיצה את האתגרים, שסומנו לו בתעשייה האווירית. זה די ברור. הוא לא הצליח להזיז את העגלה הזו, שתקועה בבוץ מבחינת "טוהר המידות", שקיפות הפעולה והאחריות האישית, קדימה. האם היו"ר הבא יצליח במקום בו דב בהרב נכשל? בספק רב. בלי הפרטה - אין לזה כל סיכוי. 
Bookmark and Share