Telecom News - BBC מבטלת תכניות ערוץ 3D. האם גורל ערוצי ה-3D נחרץ?

BBC מבטלת תכניות ערוץ 3D. האם גורל ערוצי ה-3D נחרץ?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> BBC מבטלת תכניות ערוץ 3D. האם גורל ערוצי ה-3D נחרץ?
BBC מבטלת תכניות ערוץ 3D. האם גורל ערוצי ה-3D נחרץ?
מאת: מערכת Telecom News 6.7.13, 10:50
 
רשת BBC הודיעה אתמול על הקפאת תוכניות ערוץ התלת-מימד עקב שיעורי צפייה נמוכים. האם הסוף של ההייפ הקרוי 3D מתקרב?
 
בהודעה, שמסרה אתמול ראש מחלקת ה-3D ב-BBC (ראו כתבה באתר BBCכאן), דיווחה הגב' Kim Shillinglaw על הקפאת שירות התלת-מימד. זאת, לנוכח שיעורי צפיה נמוכים, או כפי שהתבטאה: "לאור חוסר התיאבון לטכנולוגיה הזו מצד צופי הטלוויזיה בבריטניה".
 
ה-BBC החל ב-2011 בניסוי דו-שנתי בתחום ה-3D כולל האולימפיאדה האחרונה. אמנם, בשידורי ה-3D של טקס הפתיחה של האולימפיאדה צפו מחצית מ-1.5 מיליון משקי הבית בעלי טלוויזיות עם יכולת צפייה ב-3D, אולם, פרט לאירוע זה, הצפייה בתוכניות ה-3D השונות או בהודעות שונות ב- 3Dכמו ברכת המלכה לחג המולד, הראתה נתונים מאכזבים.
 
ראש מחלקת ה-3D תחזור לתפקידה הקודם ב-BCC כמנהלת מחלקת מדע וטבע, כאשר ניסוי ה-3D יסתיים לקראת סוף השנה.
 
בחודש שעבר הודיעה ESPN האמריקאית על סגירת ערוץ ה-3D שלה בארה"ב מאותה הסיבה: חוסר היענות מספקי לצפייה כזו. בארה"ב כ-120,000 בני אדם צופים בערוצי 3D בכל זמן. מדובר בנתון מאוד נמוך ולא משמעותי.

כבר דיווחנו (ראו כתבה נרחבת - כאן) בניתוח המגמות בעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב שמצב אימוץ טכנולוגיית 3D שם עדיין די צולע. בתחילת 2013 רק ל- 6% מכלל מחזיקי טלוויזיות HDTV, היו בטלוויזיה גם יכולות של 3D. אולם, רק 41% מכלל בעלי הטלוויזיות, שהיו להן יכולות של 3D, צפו אי פעם ב- 3D. כמות המנויים על שירותי ה- 3D בארה"ב היא אפסית והנתון הזה לא מתקדם לאיזה כיוון. הטכנולוגיה של 3D, כנראה, עדיין בחיתוליה, או שהיא עדיין לא "תפסה" את הציבור (אולי גם בגלל המחיר היחסית גבוה שלה).
טלוויזיה 3D
Bookmark and Share