Telecom News - האקרים השתלטו על אתר בית המשפט העליון

האקרים השתלטו על אתר בית המשפט העליון

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> האקרים השתלטו על אתר בית המשפט העליון
חשיפה: מהבוקר (15.7.13) אתר בית המשפט העליון מושבת עקב השתלטות האקרים, שטרם נחשפו, על האתר והמונעים גישה לתכניו. מקרה חמור של פרצת אבטחה, שטרם ברור מקורה. 
מאת: אבי וייס, 15.7.13, 17:50

עדכון 23.7.13: כתוצאה מהשיבושים הקשים באתר בית המשפט העליון, שנמשכים עד היום, יושבת האתר כליל ע"י בית המשפט עצמו ממחר 24.7.13 לכמה ימים, כדי לבחון את הסיבות לחוסר תיפקודו הממושך ועבור מאמצים לשקמו ולהחזירו לפעילות. מסתבר, שאכן אין זו "סתם תקלה".


אתר בית המשפט העליון, למרות כל ההגנות שיש עליו, הותקף ונחטף ע"י האקרים. עד רגע זה, כשמונה שעות ויותר לאחר הפגיעה, האתר טרם חזר לתפקד באופן מלא ועדיין יש בו את הודעת השגיאה בתמונה.
האקרים

מי שמבקש תכנים מהאתר מקבל הודעה די מוזרה בזו הלשון:
Judgments of the Israeli Supreme Court: Fighting Terrorism within the Law


האקרים

מנוסח ההודעה לא ברור מיהם התוקפים. 

טרם קיבלנו את תגובת משרד המשפטים ו\או הנהלת בתי המשפט למשמעות התקיפה הזו ומתי הבעיה תיפתר.
אין ספק שמדובר בפרצת אבטחה חמורה ביותר במעוז הצדק הישראלי. 

עדכון: מגיב בשם lurker מפורום רוטר פרסם היום בשעה 18:36 את המקור לכתובת הנ"ל שהוכנסה ע"י ההאקרים לאתר בית המשפט העליון. הכתובת הזאת הועתקה ממסמך של פרופ' אהרון ברק, שפרסם ב- 2.1.2005 בהיותו נשיא בית המשפט העליון,  ברבים מאמר תחת השם הנ"ל. להלן תצלום המאמר של אהרון ברק מאתר משרד החוץ:
אהרון ברק

טרם ברור למה ההאקרים בחרו לצטט שם של מאמר של פרופ' אהרון ברק מ- 2005 ולשתול אותו כעת באתר בית המשפט העליון. 

עדכון 16.7.13, 13:30: 
התקבלו שתי תגובות מהנהלת בתי המשפט:
1. התגובה בשעה 11:48: "תמונת המסך הינה גלישה מ-iphone  האתר לא תומך היום בגלישה מטלפונים חכמים, ניתן לקרוא מידע בדפים סטאטיים אך מערכות כגון חיפוש פסקי דין, ועדות שופטים  וועדות שחרורים אינם נתמכים".

לאור התגובה המוזרה הזו, שלא הכחישה שאכן הייתה חדירה שגרמה לכל התופעות הללו, חזרתי ושאלתי: "התשובה לא לעניין. המידע צולם ע"י עו"ד שתמיד מחפש מידע במחשב ובאייפון ומקבל אותו מייד. אתמול זה מה שהוא קיבל וצילם אני העליתי הצילום מאייפון, אבל זה מה שהיה לו גם במחשב. מה ההסבר לכך?"

2. התגובה בשעה 12:52: "לגופו של עניין: אתר הרשות השופטת אינו מושבת כלל ועיקר. היו מספר תקלות בשרת אינטרנט אשר טופלו ברובן, ובודאי שלא עקב האקרים".

שורה תחתונה: תשובה למה מופיע המשפט הנ"ל לגבי הטרור של אהרון ברק באנגלית מלפני 8 שנים במסך הפתיחה של מידע משפטי בבית המשפט העליון, למה הבעיה נמשכת עד הרגע הזה אם זו "סתם תקלה", ואיך המשפט הושתל במסך הפתיחה - לא קיבלתי. 
 
האקרים
Bookmark and Share