Telecom News - חידושים נרחבים במערך המחשבים המרכזיים של יבמ

חידושים נרחבים במערך המחשבים המרכזיים של יבמ

דף הבית >> חידושים הכרזות >> חידושים נרחבים במערך המחשבים המרכזיים של יבמ
חידושים נרחבים במערך המחשבים המרכזיים של יבמ
מאת: מערכת Telecom News, 24.7.13, 13:00IBM

IBM מרחיבה ומבססת את קו המחשבים המרכזיים שלה, עם הצגת שורת מוצרים חדשים ובמרכזם – מערכת חדשה zEnterprise BC12 (zBC12), המתוכננת לעולם האנליטיקה, ענן המחשוב והמחשוב הנייד. במקביל להצגת החומרה החדשה, חושפת יבמ גם מוצרי תוכנה ומערכות הפעלה משופרות, המיועדות לכל דגמי המחשבים המרכזיים שלה. הכלים החדשים של יבמ מסייעים בהתמודדות עם עומסי עבודה חדשים, ומשפרים את הביצועים ואת התמורה למחיר, אותה ניתן להפיק מתשתיות קיימות.

השרת המרכזי החדש של יבמ, zBC12, מספק עוצמות עיבוד גבוהות במיוחד, גמישות וטווח ויכולת מדרוג. הוא בנוי סביב מעבד מהיר יותר, ב- 4.2 גיגה-הרץ, וזיכרון כפול בהשוואה לקודמו. היכולת הייחודית להגדרה ולהגדלה של הקיבולת במתכונת מדורגת, מאפשרת ללקוחות לרכוש את הקיבולת ההולמת את צורכיהם ברגע נתון ולהגדילה בהמשך לפי הצורך.

בשילוב עם המאיץ האנליטי הייעודי של יבמ, DB2 Analytics Accelerator, מסוגל zBC12 להתמודד עם עומסי עבודה של ניתוח עסקי אנליטי בזמני תגובה מהירים עד פי 9, שיפור של עד פי 10 ביחס בין המחיר לביצועים, ובעלות רכישה נמוכה ב- 14% בהשוואה למתחרה הקרוב ביותר. (הבדיקות נעשו על גבי מסד נתונים בן 10 טרא-בייט, המפיק בו-זמנית 161,166 דוחות, תוך ניתוב אוטומטי של משימות מורכבות אל המאיץ האנליטי).

ביישומי ענן מחשוב, מאפשר zBC12 לאחד ולהריץ עד 40 שרתים וירטואליים על גבי כל ליבה במעבד המרכזי, ובסך הכול עד 520 שרתים וירטואליים במכונה אחת, במחיר של החל מדולר ליום לכל שרת וירטואלי. שרת zBC12 בודד מסוגל לחסוך ללקוח עד 55% מההוצאות הכרוכות בהרצת סביבות x86 מבוזרות.
 
המיינפריים הופך לשרת לינוקס

יבמ מציגה דגם ייעודי ייחודי של zBC12 המיועד לעבודה כשרת לינוקס ארגוני - Enterprise Linux Server (ELS), המתאים במיוחד לארגונים המאופיינים בצמיחה מהירה, בעיקר בשווקים צומחים. שרת ELS כולל את מערכת החומרה, תשתית מכונות וירטואליות z/VM Hypervisor, וחבילת שירות לשלוש שנים. המערכת יכולה להריץ יותר מ- 3,000 יישומים קיימים בסביבת לינוקס, והיא ניתנת להרחבה גם בעזרת כלי פתרונות אנליטיים - ELS for Analytics, וכלי תשתית ענן ליישומי לינוקס על גבי מיינפריים - Cloud-Ready for Linux on System z. בעקבות הודעתה של יבמ על כוונתה לרכוש את חברת CSL הישראלית, מתכוונת יבמ לפשט עוד יותר את תהליכי ההקמה והניהול של סביבות לינוקס על גבי מערכות מיינפריים.
 
פונקציות חומרה חדשות ושיפורים בכלים האנליטיים

פונקציות חומרה חדשות מאפשרות חיסכון בעוצמת המעבד המרכזי ובנפחי האחסון, באמצעות דחיסת נתונים על גבי השרת. כך, למשל, ניתן למצוא אפיק קלט-פלט חדש, המאפשר צמצום של עד 80% בהשהיה בתקשורת ברשת.

בתחום הפתרונות והתוכנה, מציעה יבמ פתרונות חדשים בתחומי הניתוח האנליטי ומניעת הונאות בנקאות והונאות מס, בעזרת שידרוגים לתוכנה האנליטית של קוגנוס, SPSS  ו- DB2. פתרונות חדשים בתחום ענן המחשוב והמובייל כוללים עדכונים לשילוב משופר ואבטחה גבוהה יותר של כלי טיבולי, CICS ו- DB2.
 
שיפורי תוכנה וחידושים במערכת ההפעלה

יבמ ממשיכה לבנות ולהרחיב את קו מוצרי הניתוח האנליטי, הענן, המובייל והאבטחה שלה, ואת היכולות בסביבת השרתים המרכזיים, בעזרת כלי תוכנה חדשים. המערכת האנליטית החדשה, zEnterprise Analytics System 9710, משלבת עתה חבילה ארוזה מראש הכוללת שרת zBC12  ובסיס נתונים DB2 10 על מנת להציע סביבה יעילה וחסכונית במיוחד לעיבודי ניתוח אנליטי.

בעולם ענן המחשוב, מציעה יבמ שיפורים במערכת OMEGAMON for z/OS, המאפשרת מעתה זיהוי מהיר ומדויק יותר של בעיות ביצועים בסביבת הענן, כדי למזער את השפעותיהן העסקיות, ולהרחיב את החשיפה לכלי ניתוח אנליטי.

על מנת לסייע ללקוחות בגישור על הפערים בין מכשירים ניידים ובין מידע ארגוני, מציגה יבמ תמיכה בהרצת JSON בסביבה הטבעית של המחשב המרכזי, ותקשורת בין JSON ובין מבני נתונים קיימים.  

המהדורה החדשה של מערכת ההפעלה z/VM (v6.3) מותאמת לעבודה בסביבת התקנים הפתוחים של Open Stack. היא תומכת בזיכרון אמיתי של טרא-בייט, ומאפשרת הרצה של יותר שרתים וירטואליים מכל פלטפורמה אחרת בשוק, במסגרת מכונה אחת.

מערכת ההפעלה z/OS 2.1 החדשה תומכת בחידושי החומרה של יבמ, ומציעה שיפורים בביצועים ובטווח המידרוג בסביבות עמוסות בנתונים. שיפורים בכלי הניהול, מפשטים את משימות התפעול  ותורמים להורדה נוספת במחיר תשתיות המחשוב.


 
שלח לחבר הדפס
שתף