Telecom News - מה מחפשים כאן ראשי הונג קונג?

מה מחפשים כאן ראשי הונג קונג?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מה מחפשים כאן ראשי הונג קונג?
ראשונים לדווח: הזדמנויות השקעה, פיתוח ושת"פ עסקי, בתוספת תחרות חברות סטארט-אפ, זה מה שמציעים, ראשי הונג-קונג, שהגיעו לישראל, ליזמים ישראליים, שיפתחו שלוחה בעיר הסינית המיוחדת הזו.
מאת: אבי וייס, 29.7.13, 22:00צ'רלס נג

באירוע רב משתתפים, שהתקיים היום בבית גוגל בת"א, הציגה משלחת נכבדה, שהגיעה לישראל מהונג קונג, מדוע כדאי ליזמים הישראלים להפסיק להסתכל על ארה"ב ולהתחיל לפזול למזרח הרחוק. נדמה, שמעולם לא הייתה ישראל כה מחוזרת ע"י הסינים. רק שנעביר אליהם את החדשנות, שיש כאן בשפע. 

צ'רלס נג (Charles Ng) (בתמונה), מנכ"ל משותף, Invest Hong Kong, ממשלת הונג קונג: "אני נרגש להיות כאן בישראל, לראות את החדשנות זורחת בציבוריות הישראלית. זו בדיוק הסיבה, שבאנו לכאן, מייד אחרי שהכרזנו על היוזמה החדשה של ממשלת הונג קונג. אנו מציעים את הפארק התעשייתי החדש שלנו ואת קהילת ההיי-טק והעסקים של הונג קונג כבסיס לחברות ישראליות, שתפתחנה שלוחות ותקדמנה את עצמן במזרח הרחוק.

הונג קונג היא חלופה טובה לאלו, שהסתכלו עד היום על ארה"ב או על אירופה. ההתפתחות של הכלכלה העולמית מצביעה על כך, שהעתיד נמצא במזרח הרחוק. אני מזמין את היזמים הישראליים להסתכל על ההתרחשויות וההתפתחויות הקיימות כעת במזרח ולא במערב. 

ממשלת הונג קונג החליטה לתמוך בהתפתחות קהילת ההיי-טק בהונג קונג ובנתה מרכז פיתוח גדול ומשוכלל הממוקד כדי למלא את כל הצרכים של היזמים. יש הרבה יוזמה בהונג קונג, כי זו עיר-מדינה, שנבנתה ע"י יזמים מיומה הראשון. אנו מאמינים, שזה הזמן הנכון ליזמים ישראליים לבחור בהונג קונג ולראות בה שער מתאים לכל המזרח הרחוק. 

התכנית החדשה, אותה אנו מציגים כאן, נחנכה בהונג קונג בחודש האחרון עם מבט בינלאומי, ואנו מגיעים לישראל כדי להציג ליזמים ולחברות הישראליות את היכולות והאפשרויות, שאנו מציעים כעת ביוזמה חדשה זו. ישראל היא מדינת הסטארטאפים וזה המקום הנכון בשבילנו להגיע ולהציג את התכנית. 

פתחנו הרשמה לחברות הזנק להציג את הפיתוחים שלהן בתחרות בינלאומית בשם StartMeUp, ל- 12 החברות, שתגענה לגמר בתחרות הזו, נעניק פרסים בשווי של כ- 300 אלף דולרים לפחות לכל אחת, כדי שתוכלנה לפתח ולהציג מוצר או שירות בהונג קונג. ההרשמה לתחרות נסגרת ב- 26.8.13. ההרשמה נעשית דרך האתר. אנו מציע לחברות ישראליות להשתלב בתחרות כדי ליהנות מהמענקים וההזדמנויות העסקיות שאנו מספקים בתחרות הזו. 

למה הונג קונג?
א. מרכז עולמי המקשר בין המזרח למערב.
ב. מרכז מסחרי ענק עם משטר מס פשוט ומאוד נמוך, עם אמנות מס בינלאומיות ומעבר חופשי ללא מס של סחורות, מה שמאפשר שמירת הרווחים אצל היזמים ובעלי החברות.
ג. מערכת משפט בלתי תלויה עם חוקים ברורים להגנה על הקניין הרוחני, מערכת משפט יעילה המוכיחה את עצמה. 
ד. זמינות של משאבים לכל צורך. זה כולל קרבה למרכזי הפיתוח והייצור הכי גדולים בסין.
ה. חדשנות כשיטת חיים.
ו. יעילות בכל התחומים של ניהול עסקים. לדוגמה: לוקח שעה לפתוח חברה חדשה וזה עולה רק 1 דולר כולל הוצאות העו"ד.... הכל פשוט מהיר ויעיל.
ז. חסמי כניסה נמוכים ומקום מצוין לעשות בו עסקים חובקי עולם בכל תחום, תוך שילוב יוזמה עם חדשנות ועסקים במעטפת אחת.
ח. רמת השכלה גבוהה ומוסר עבודה מצוין. יש בעיר אוניברסיטאות המכשירות מהנדסים ומפתחים בכל התחומים.
ט. קהילת משקיעים גדולה, חמה ותוססת. כסף רב זורם בהונג קונג בתחום ההשקעות.
י. ממשלת הונג קונג תומכת ביזמות ולכן היא מסבסדת רישום פטנטים והגנה על פטנטים. זה שירות ייחודי להונג קונג, שאין בשום מקום בעולם. 

בהונג קונג יש כבר פעילות רבה של סטארטאפים המגיעים אל המדינה הזו מכל העולם, כולל סטארטאפים הצומחים מתוך הקהילה המקומית הגרה בהונג קונג. מדובר במאות חברות הזנק, בצמיחה מאפס אך לפני כשנתיים. הממשלה תומכת בהקמת קרנות הון סיכון, בהקמת אקסלרטורים ותמיכה ביזמים. לכן, קמו קרנות הון סיכון רבות בהונג קונג בשנים האחרונות. 3 קרנות קמו במסגרת היוזמה החדשה שלנו אך בחודש האחרון. הסטארטאפים נחשפים לקרנות החדשות הללו וזוכים ויזכו להשקעות. 

כל השירותים שלנו ניתנים בחינם. הסיבה: אנו באים לשרת את היזמים והחברות הבאות לקדם את העסקים שלהן. אנו מספקים להם את ההזדמנויות העסקיות בהונג קונג. זה רווח הדדי לשני הצדדים.

אנו בעיקר מתעניינים כרגע במיזמים בשלבים הראשונים שלהם, אך התכנית מתאימה לכל חברה. הונג קונג היא מדינה מאוד מפותחת מבחינת תשתיות ההיי-טק שלה, כולל דור רביעי בסלולר וסיבים עד הבית. לכל אחד במדינה יש בממוצע 2 מכשירי סלולר. אנו מאוד חזקים בטכנולוגיות הסלולר, הסיבים, ה- Data centers והענן. החברות המובילות בעולם נמצאות בהונג קונג וניתן לגשת אליהן באופן ישיר. כל מי, שיש לו משהו בעולם ה- ICT, נמצא בהונג קונג.

בנוסף, סין ובתוכה הונג קונג נכנסת לעידן של עשייה בתחום הקלינטק. זה יימשך כל העשור הקרוב. יש תמיכה מסיבית בכל מי שמפתח בתחום הקלינטק ויש כאן הזדמנויות עסקיות רבות. נושא נוסף, שנכנס למרכז העשייה, הוא תחום האבטחה והסייבר הנמצא בצמיחה מואצת בכל המזרח הרחוק. גם תחום ה- Big data הוא תחום של הזדמנויות. השוק הסיני צמא לפתרונות Big data חדשניים. אני מקווה, שיזמים ישראליים יצטרפו למהלכי הצמיחה של המזרח ויגיעו להונג קונג. נקבל אותם בברכה". 

סרטון: למה לעבור להונג קונג.
 



 
 
Bookmark and Share