Telecom News - YL Ventures מגייסת 27.5 מיליון דולר לקרן הון סיכון שנייה

YL Ventures מגייסת 27.5 מיליון דולר לקרן הון סיכון שנייה

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> YL Ventures מגייסת 27.5 מיליון דולר לקרן הון סיכון שנייה
YL Ventures מגייסת 27.5 מיליון דולר לקרן הון סיכון שנייה
מאת: מערכת Telecom news, 30.7.13, 18:00הון סיכון
 
חברת הון הסיכון מעמק הסיליקון מגייסת קרן שנייה להשקעה בחברות תוכנה ישראליות שנמצאות בשלב המוקדם ויעילות מבחינת הון בתחום האינטרנט או בסביבתו.
 
YL Ventures, חברת הון סיכון לשלב המוקדם שבסיסה בסן פרנסיסקו ומתמקדת במיוחד בשוק הישראלי, הודיעה היום על סגירת YLV II. הקרן מאפשרת ל-YL Ventures להמשיך להשקיע בחברות הזנק אינטרנטיות שעוסקות בטכנולוגיות ליבה ולספק להן הון ראשוני, קשרים ישירים בעמק הסיליקון ומומחיות בבניית עסקי תוכנה כשירות (SaaS). יחד עם הסגירה של הקרן השנייה שלה, YL Ventures הודיע גם שעופר שרייבר, שעובד בחברה יותר משלוש שנים, קודם לשותף.
  
YLV II נסגרה עם הון של 27.5 מיליון דולרים. היעד המקורי של הקרן היה 25 מיליון דולרים, אבל בגלל חיתום יתר דרמטי הגודל שלה הוגדל ב-10% כדי לתת מענה לחלק מביקוש היתר. המנהלים של YL Ventures החליטו שחשוב להגביל את גודל הקרן כדי לדבוק בקריטריונים של החברה לגבי גודל ההשקעות ושיעורי התשואה המיועדים. משקיעי הקרן (השותפים המוגבלים) הם בעיקר אנשים ומשפחות עם רקורד יוצא דופן של הצלחה עסקית, בעיקר בתחום האינטרנט ובסביבתו, שמשכה אותם האסטרטגיה המיוחדת של YL Ventures לתמוך בחברות הזנק ישראליות מבוססות הנדסה ולמקסם את הפוטנציאל שלהן באמצעות מעורבות פעילה בעמק הסיליקון.
  
YLV II תשקיע בחברות הזנק יעילות מבחינת הון בשלב הראשוני שעוסקות בתוכנה כשירות ויש להן טכנולוגיה קניינית עמוקה. תחומי המפתח של ההתמקדות יכללו תוכנה כשירות, מחשוב ענן, ביג דאטה, אבטחת סייבר, DevOps, תשתיות למסחר אלקטרוני וטכנולוגיות מובייל. YLV II תיישם את הניסיון המצטבר של YL Ventures בסיוע לבניית חברות תוכנה כשירות מצליחות כמו ClickTale (כלים לניתוח חוויית המשתמש), Seculert (זיהוי APT ותוכנות זדוניות), Upstream Commerce (חבילת בינה קמעונאית) ו-BlazeMeter (ענן לבדיקת ביצועים ועומס). החברה מספקת לחברות שבתיק ההשקעות שלה גישה ישירה לרשת המבוססת מאוד שלה הכוללת מנהלים שאפשר להעסיק, חברי דירקטוריון, לקוחות, שותפים, משקיעים בשלב המאוחר ורכישות אסטרטגיות בעמק הסיליקון ומעבר לו. YL Ventures, שנוסדה על ידי יזמים עבור יזמים, ממשיכה להיות מאוד מתואמת עם מייסדי החברות ללא קשר לאסטרטגיית היציאה הסופית, בין אם היא רכישה אסטרטגית בינונית לטווח הקצר, צמיחה מואצת לטווח ארוך בשותפות עם משקיעי הון סיכון מהרמה העליונה, או אחרת.
 
"המהות של YL Ventures הייתה תמיד לספק הון, קשרים ותובנות ליזמים של טכנולוגיות אינטרנטיות, עם התמקדות מיוחדת בחברות הזנק ישראליות שמציגות הנדסה חזקה, יעילות הון ומודלים עסקיים של תוכנה כשירות. YLV II מאפשרת לנו להמשיך בדרך שלנו, ואנו אסירי תודה לשותפים המוגבלים שלנו על הגיבוי הנלהב והעקבי שהם מעניקים לנו", אמר יואב אנדרו לייטרסדורף, מייסד שותף ושותף מנהל של YL Ventures. "בהגיענו למועד חשוב זה והשקת YLV II, אנחנו מאוד נלהבים מהאפשרות למצוא חברות נהדרות חדשות ולהשקיע השקעות מצוינות".

ההשקעה הראשונית של YLV II בחברות שנמצאות בשלב מוקדם תנוע בדרך כלל בין מיליון דולר לשני מיליון דולרים ותשמש לעיתים קרובות כהשקעה המובילה. סבבי המשך, בנסיבות המתאימות, ייעשו בדרך כלל בשיתוף עם משקיעים אחרים. YL Ventures מתמקדת באופן כללי בשוק הישראלי אבל שוקלת גם חברות מחוץ לאותו אזור שעונות באופן מושלם על הקריטריונים להשקעה שלה.
Bookmark and Share