Telecom News - מיזם לקידום קוד פתוח בארכיטקטורת שבבי POWER למחשבים חזקים

מיזם לקידום קוד פתוח בארכיטקטורת שבבי POWER למחשבים חזקים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מיזם לקידום קוד פתוח בארכיטקטורת שבבי POWER למחשבים חזקים
מיזם לקידום קוד פתוח בארכיטקטורת שבבי POWER למחשבים
מאת: חיים חביב, 7.8.13, 21:30סטיב מילס
 
יבמ בראש קבוצה לקידום פיתוח בסביבת ארכיטקטורת שבבי POWER למערכות הדור הבא בסביבות מחשוב מתקדמות.
 
גוגל, IBM, מלאנוקס, NVIDIA ו- Tyan, התאגדו במסגרת חדשה -  OpenPOWER Consortium. הקונסורציום יקדם טכנולוגיות חדשניות בתחום השרתים, הרשת, האחסון וההאצה הגרפית, על מנת להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות בחירה, שליטה משופרת וגמישות בפיתוח הדור הבא של מרכזי עיבוד נתונים גדולים ומרכזי מחשוב בסביבת ענן.
 
במסגרת ההתאגדות פותחת יבמ את סביבת החומרה והתוכנה של מעבדי POWER ומעמידה אותה לרשות המפתחים. במקביל, תאפשר יבמ רכישת זכויות שימוש בקניין הרוחני שלה בתחום, תוך הרחבת הסביבה התומכת בפעילות מפתחים וגופים המבקשים לקדם את החדשנות בתחום.

ההתאגדות החדשה תעמיד לרשות המפתחים בסביבת POWER קוד מקור פתוח של קושחה (firmware), התוכנה השולטת בפונקציות בסיסיות של השבב. המהלך צפוי לקדם את יבמ ושותפיה להציע מגוון גמיש של יכולות התאמה ותפירת יישומים המשולבים במעבד, בדרך לקראת יצירת מבנים חדשים של שרתי חומרה למגוון רחב של עומסי עבודה.
 
סטיב מילס, סגן נשיא בכיר של יבמ ומנהל קבוצת התוכנה והמערכות (בתמונה למעלה): "החברים המייסדים של ההתאגדות החדשה מייצגים את הדור הבא בחדשנות במרכזי מחשוב. צירוף הידע והנכסים שלנו סביב ארכיטקטורת Power, יכול להגדיל את היקף החדשנות בכל התעשייה. לראשונה אי-פעם, יכולים מפתחים לגשת אל מגוון רחב של טכנולוגיות שרת פתוחות. מודל הפיתוח השיתופי הזה ישנה את אופן התכנון והיישום של חומרה במרכזי עיבוד נתונים". 
 
גלעד שיינר, סגן נשיא לשיווק בחברת מלאנוקס טכנולוגיות: "אנו שמחים לקחת חלק בהתאגדות OpenPOWER, ובמשימה אותה נטל להאיץ את החדשנות, הביצועים והיעילות במסגרת פתרונות מתקדמים למרכזי עיבוד נתונים. עבודה בקוד מקור פתוח ומאמץ פיתוח קהילתי מהווים מפתח לפלטפורמות מחשוב חדשניות, ולמתן שירות טוב יותר ליישומים עתירי ביצועים, סביבת Web 2.0 וענן מחשוב. מלאנוקס הציבה לעצמה מטרה לספק את הפתרון היעיל ביותר לתקשורת בין כל ארכיטקטורות המחשוב והמעבדים, ולהביא למשתמשים שלנו את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה".
 
בשלב הראשון של שיתוף הפעולה בין חברי ההתאגדות החדשה, יפעלו יבמ ו- NVIDIA לשילוב בין סביבת המעבד הגראפי CUDA  וסביבת POWER. סאמיט גופטה, המנהל הכללי של תחום עסקי Tesla למחשוב מואץ בחברת NVIDIA: "הקונסורציום בונה סביבה תומכת משולבת של חומרה, תוכנת מערכת ויישומים ארגוניים, שיספקו מערכות מחשוב רבות עוצמה מבוססות מעבדים גראפיים של NVIDIA ומעבדים מרכזיים מסדרת POWER".
 
אלברט מו, המנהל הכללי של Tyan Computer :  "ה- OpenPOWER יביא גל חדש של חדשנות לדור הבא של מרכזי מחשוב. מערכת תומכת מקיפה הבנויה סביב OpenPOWER תציג לשוק מגוון אפשרויות בחירה טכנולוגיות חדשות, ותציע יכולות נוספות ללקוחות Tyan".
 
התאגדות OpenPOWER פתוחה להצטרפות בפני כל חברה המעוניינת לקדם חדשנות בסביבת פלטפורמת POWER, במאמץ שיתופי.
 
לוח מחשב



 
 
Bookmark and Share