Telecom News - יבמ במרתון רכישות בישראל – רכשה את Trusteer

יבמ במרתון רכישות בישראל – רכשה את Trusteer

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> יבמ במרתון רכישות בישראל – רכשה את Trusteer
יבמ במרתון רכישות בישראל – רכשה את Trusteer
 מאת: חיים חביב, 15.8.13, 13:00IBM
  
IBM הודיעה הבוקר על רכישת חברת Trusteer כחלק ממהלך לסיוע במאבק בהונאות פיננסיות ובאיומי אבטחת מידע מתקדמים. החברה תקים בישראל מעבדת תוכנה לאבטחת סייבר שתתמקד בסביבת המובייל, אבטחת יישומים, זיהוי הונאות פיננסיות ותוכנות זדוניות.
 
יבמ הודיעה היום כי על חתימת הסכם לרכישת חברת Trusteer הישראלית - ספקית פתרונות תוכנה המסייעים לארגונים להגנה מפני הונאות פיננסיות ואיומי אבטחה מתקדמים. הרכישה משקפת את ההשקעה המתמשכת של יבמ בעולם פתרונות תוכנה ושירותים בענן והיא העסקה השנייה שלה בישראל בשנה זו (קדמה לה רכישת חברת CSL International) והרכישה ה- 13 בעשור האחרון.

כחלק מהכרזה זו תקים יבמ בישראל מעבדת תוכנה להגנה מהתקפות סייבר שתאגד יותר מ-200 חוקרים ומפתחים מיבמ ומ- Trusteer שיתמקדו בפיתוח פתרונות כנגד איומי אבטחה מתקדמים, תוכנות זדוניות, מניעת הונאות פיננסיות ואבטחה בסביבת המובייל. מעבדה זו תתווסף למרכזי המחקר והפיתוח של יבמ הפועלים כבר  בישראל.

חברת Trusteer מסייעת למאות ארגונים, בהם מוסדות פיננסיים רבים להגן על יישומי האינטרנט, המחשבים והמכשירים הניידים של העובדים ולקוחות הקצה מפני איומים. פתרונות התוכנה של Trusteer יכולים לזהות איומי אבטחה שאינם מזוהים ע"י תוכנות אבטחה מסורתיות. לדוגמא, כדי להבטיח שלקוחות הבנק יוכלו לבצע העברה כספית בטוחה באמצעות המכשיר הנייד, מבצעת תוכנת Trusteer איתור של תוכנה זדונית העלולה להדביק סמארטפון. בכך, היא מאפשרת לבנק לנקוט בצעדים כדי למנוע הונאה והשתלטות על החשבון, לפני שהתנועה מתבצעת. שבעה מתוך עשרת הבנקים המובילים בארה"ב ותשעה מתוך עשרת הבנקים המובילים בבריטניה כבר משתמשים כיום בפתרונותיה כדי להגן על חשבונות לקוחותיהם מפני הונאות פיננסיות ומתקפות סייבר.

ברנדן האניגן, המנהל הכללי של חטיבת מערכות אבטחה ביבמ אמר: "המומחיות של Trusteer והטכנולוגיה הייחודית שלה בהגנה על נקודות קצה בארגון ומניעת הדבקה של תוכנה זדונית יסייעו ללקוחות בכל מגזרי התעשייה לטפל באיומים ההולכים ומשתכללים, אשר ניצבים בפניהם. יחד עם יכולות יבמ באיתור איומים מתקדמים, ניתוחם והסרתם ממערכות המחשב, נהיה מסוגלים מעתה להציע ללקוחותינו מספר שכבות הגנה כנגד התקפות מתוחכמות".

יבמ מפעילה כיום את אחד מגופי המחקר המובילים בעולם בתחום המחקר ופיתוח של אבטחת ארגונים. היא מנטרת למעלה מ-15 מיליארד אירועי אבטחה בכל יום, ביותר מ-130 מדינות ועל-שמה רשומים למעלה מ-3,000 פטנטים בנושא האבטחה.
מיקי בודאי
מיקי בודאי,  מנכ"ל Trusteer (בתמונה): "הדרך בה ארגונים מגינים על הנתונים מתפתחת בקצב מהיר. ככל שההתקפות נעשות מתוחכמות יותר - הגישות המסורתיות לאבטחת הארגון ולנתונים בסביבת המובייל, אינן עונות יותר על הצרכים. Trusteer סייעה למאות ארגונים ובנקים גדולים ברחבי העולם להביס אלפי מתקפות מתוחכמות באמצעות פתרונות חדשניים, המשלבים מודיעין על איומי סייבר וטכנולוגיות בתחומי מחשוב ענן, המובייל וסביבת משתמש הקצה".

ב'נדוניה' שמביאה עימה Trusteer לעיסקה – העשרת פורטפוליו האבטחה של יבמ בתחום:
  • אבטחה כשירות באמצעות הענן
    פתרונות אבטחה של Trusteer המסופקים באמצעות הענן ישלימו יותר מ- 100 פתרונות של תוכנה-כשירות המוצעים ע"י יבמ. בנוסף לפתרונות IT מסורתיים, ממנפת Trusteer את ארכיטקטורת התוכנה-כשירות כדי לאפשר למחשבים, עמדות קצה, סמארטפונים וטבלטים מוגנים, להתגונן במהירות כנגד האיומים המתהווים. מאחר וניתן להפעיל ולנהל את תוכנת Trusteer באמצעות הענן, יכולים ארגונים לקבל עדכונים מדויקים ובזמן אמת על פעולות זדוניות ועל האיומים העדכניים ביותר – כדי להגן בצורה הטובה ביותר על הנתונים מפני הונאה וגניבה.
  • הגנה מקיפה בפני הונאות פיננסיות ואיומים מתמידים מתקדמים ( (APT
     ההגנה של Trusteer בתחום אבטחת הסייבר מספקת הגנה על מיליוני נקודות קצה ובהם סמארטפונים וטבלטים. אחת המטרות הראשוניות של מתקפות תוכנה זדונית הינה משתמשי קצה. לדוגמא, תוכנה זדונית המותקנת במחשב או בסמארטפון של לקוח הבנק עלולה ליצור תנועות מזויפות המובילות לביצוע הונאה. בנוסף, תוכנה זדונית ופישינג עלולים לסייע לתוקפים בגניבת מידע אישי. באמצעות שימוש בפתרונות Trusteer ניתן לזהות ולהסיר תוכנה זדונית פיננסית ולזהות פעילות שמקורה בהונאה.
     
  • סיוע באבטחה על טרנזקציות בסביבת המובייל
    לפי דו"ח חברת המחקר ג'בלין (Javelin Research) , 33% מהצרכנים  משתמשים בשירותי בנקאות ממכשירים ניידים. זו עלייה מ-24% שדווחה בשנת 2011.   כמחצית מ- 25 מהמוסדות הפיננסיים המובילים בארה"ב מציעים העברות במובייל מאדם-לאדם ויכולות הפקדה מרחוק באמצעות המובייל – יותר מפי שניים  מאז 2011. גידול יציב זה באימוץ הבנקאות הניידת מציב את הערוץ הנייד על הכוונת של מתקפות להשתלטות על חשבונות בנקים, העושות שימוש בנתונים ובהרשאות שנגנבו מלקוחות באמצעות פישינג ומתקפות תוכנה זדונית. Trusteer יכולה לסייע במניעת השתלטות על חשבונות, אבחון מכשירים פגיעים לתוכנות זדוניות, זיהוי מדויק של מכשירים השייכים ללקוחות ומסד נתונים גלובלי של נוכלים.
 
  • העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לעמידה בתנאי סגירה מקובלים. העיסקה בוצעה עפ"י שווי של 630 מיליון דולרים.
עדכון 3.9.13: העסקה נסגרה היום והיא מוערכת היום סביב 700 מיליון דולרים. החברות לא פרסמו רשמית את סכוםהרכישה.

 
רכישה



 
 
Bookmark and Share