Telecom News - רשות השידור לא תגבה אגרה מאזרחים

רשות השידור לא תגבה אגרה מאזרחים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> רשות השידור לא תגבה אגרה מאזרחים
רשות השידור לא תגבה אגרה מאזרחים
מאת: מערכת Telecom News, 1.9.13, 20:00רשות השידור
 
הכוונה רק לאזרחים שאין ברשותם ממיר דיגיטאלי או מקלט בעל ממיר מובנה ושיגישו הצהרה על מצב זה בביתם.
 
בנובמבר 2012 הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאישור תובענה ייצוגית ובה נטען, כי מאז המעבר לשידור דיגיטאלי בערוץ הראשון בחודש יולי 2011 לא מתאפשרת קליטת שידורים ללא חיבור של ממיר דיגיטלי המתחבר למכשיר הטלוויזיה וללא מכשיר טלוויזיה שבו ממיר דיגיטלי מובנה. ב-21.8.2013 ניתן תוקף של פסק-דין להסדר לפיו אדם אשר אין ברשותו ממיר דיגיטלי מסוג כלשהוא: "עידן פלוס","הוט" ,"יס" או שהמקלט שברשותו אינו מכיל ממיר דיגיטלי מובנה, יהיה פטור מתשלום האגרה וזאת החל מהמחצית השנייה של שנת 2013.
 
על מנת לקבל את הפטור, על האזרח למלא טופס הצהרה שיפורסם באתר האינטרנט של אגף הגבייה של רשות השידור, בו הוא מודיע, כי אין בביתו חיבור לממיר דיגיטלי כלשהוא, ובמכשיר הטלוויזיה בביתו לא קיים ממיר דיגיטלי מובנה. בנוסח ההצהרה יאשר מבקש הפטור את כניסתם של בודקים מטעם רשות השידור לביתו.
 
בעקבות הסכם הפשרה תאפשר רשות השידור, בתנאים מסוימים, לבקש החזר כספי מהמועד שבו צוין המעבר לשידור דיגיטלי ,  יולי 2011. אזרח ששילם אגרה בעבור יולי 2011  ועד 2013 ובאותה התקופה החזיק במקלט ללא ממיר ובמקלט לא נמצא ממיר מובנה, וכן שביכולתו להוכיח, כי בתקופה זו פנה לרשות או מי מטעמה והצהיר כי אין בהחזקתו מקלט עם ממיר מובנה, או חיבור של ממיר כלשהוא, יהיה זכאי להחזר כספי.
 
בימים הקרובים יפורסמו באתר רשות השידור טפסים לצורך הצהרה על אי החזקת ממיר ובקשה להחזר כספים לאזרחים העומדים בדרישות. 



 
 
Bookmark and Share