Telecom News - מהפכת לימוד אנגלית ושפות זרות נוספות על טאבלטים וסמארטפונים במשחק

מהפכת לימוד אנגלית ושפות זרות נוספות על טאבלטים וסמארטפונים במשחק

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מהפכת לימוד אנגלית ושפות זרות נוספות על טאבלטים וסמארטפונים במשחק
מהפכת לימוד אנגלית ושפות זרות נוספות על טאבלטים וסמארטפונים במשחק
מאת: אבי וייס, 2.9.13, 12:30אירית הילל
 
בלעדי: מהפכת הסמארטפונים והטאבלטים מנוצלת ליצירת מהפכה נוספת, בדרך בה הילדים הצעירים ביותר לומדים שפות זרות. חשיפת הסטארט-אפ מאחורי הפיתוח של משחקים ניידים ללימוד אנגלית.         
 
"הניסיון שלנו והמחקרים מצביעים על כך, שילדים לומדים שפות טוב יותר ככל שהם יותר צעירים. הרבה יותר מהר וטוב מאשר מבוגרים", מדגישה עירית הילל, מנכ"לית English Adventure Apps. "אני מאמינה, שיש יתרון ללמוד אנגלית בגיל צעיר מאוד. הניסיון מראה, שלימוד כזה הוא טבעי ומתאים ליכולת התפיסה של הילדים הצעירים. הילדים משחקים עם המילים, שומעים אותם ומפנימים את המשמעות של כל מילה ולומדים לדבר די מהר. אחרי הדיבור באה יכולת ההבנה והקריאה של השפה הזרה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם עירית הילל, כדי לשמוע מה חדש בשיטות הלימוד בבתי הספר בישראל לילדים הצעירים בשנים הראשונות של בית הספר היסודי. אפליקציה בחינם ראשונה בגרסת אנדרואיד של English Adventure Apps יצאה לשוק. בנוסף הצגנו את הגרסאות לאנדרואיד וגם לאייפד באתר במדור "תוכנות חופשיות" תחת השם: Goldilocks and the Three Bears-זהבה ושלושת הדובים-לומדים אנגלית. בקרוב תצא גרסה ראשונה גם לאייפון. 
 
שאלה: איך הגעת ל- English Adventure Apps?
עירית הילל: "תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב עשיתי בישראל ואת ה- MBA בארה"ב. שם עסקתי בתחומי ההשקעות ואח"כ עברתי לפריס – צרפת, שם הקמתי יחד עם שותפה חברה, שפיתחה משחקי לילדים, בעיקר סביב מוצרי HP, שסיפקה את המשחקים כמוצר משלים למדפסות שלהם. המשחקים היו מהסוג שבו הילדים בני ה- 5 עד 6 יכולים לעצב בתוכנה, מוצרים ועזרים נלווים למדפסות וזה יצר ז'אנר חדש בעולם ה-PC  והמדפסות.
 
הפעילות שלנו הצליחה והתפשטה לכל רחבי אירופה. עברנו שני סבבי גיוסים -VC  ואז חברת מאטל – Mattel, שהיא חברת צעצועים ענקית מארה"ב, רכשה אותנו. אחרי האקזיט נשארתי לעבוד במאטל וניהלתי שם את תחום המדיה באירופה והגענו להיות בין הגדולים בתחום המשחקים לילדים באירופה, עם שליטה חזקה בתחום זה ב- 12 מדינות באירופה. בין היתר פיתחנו מצלמה דיגיטלית עם תוכנה מתאימה ויצרנו ז'אנר חדש של משחקים לילדים משולבי מצלמות PC.
 
בשנת 2000 אחרי הקריירה הזאת באירופה, החלטתי לחזור לארץ ועסקתי בעיקר בתחומי הסלולר והאינטרנט במסגרת פרויקט של JVP הירושלמית בשם Animation Labs. זה היה חלק מעולם ההתמחות שלי בעולם המדיה הדיגיטלית לילדים.
 
מכאן הגעתי למסקנה, שאני יכולה למנף את הניסיון והידע שלי בשת"פ כל גורם שיכול לעזור, כדי לספק פתרונות מדיה דיגיטלית חדשים בצורת משחקים בעולם הנייד עבור ילדים. הדגש בשלב הראשון הוא לתחום לימוד האנגלית".
 
שאלה: מה הפיתוחים שאתם מציעים לילדים?
תשובה: "העולם עובר לעבוד עם טאבלטים וסמארטפונים. לכן, חזרתי, בין היתר, לעבוד עם מאטל, שיש לה מוצרים דמויי טאבלט. המחקרים מראים, שהטאבלטים והסמארטפונים מאוד מתאימים לילדים, בעיקר הצעירים ביותר, כי יש להם גישה טובה וטבעית למוצרים האלה. אין כמעט צורך ללמד אותם איך עובדים עם המוצרים הללו. זה הכיוון של הפיתוחים שלנו".
 
שאלה: מה הרעיון המסתתר מאחורי הפיתוח?
תשובה: "הרעיון המוביל הוא לספק לילדים דרך חדשה ללמוד שפות. ראינו שיש כאן הזדמנות להביא לילדים חוויה חדשה בתחום הלימוד והעשרת הידע, תוך שימוש במכשירים הניידים. העיקרון המנחה אותנו הוא שבאפליקציות שלנו הילד משחק להנאתו כמו ב"אנגרי בירדס" הפופולרי, ותוך כדי כך לומד שפה חדשה בדרך טבעית.
 
לימוד אנגלית זה נושא שהורים, מדינות ובתי ספר מוכנים להשקיע בו הרבה כסף, לא רק בישראל. הרעיון שלי היה להתחיל עם אפליקציות לאייפד, לאייפון ולאנדרואיד, גם לטאבלטים וגם לסמארטפונים. יותר נחמד לילדים לשחק בטאבלטים, אבל זה טוב גם לסמארטפונים עם המסכים הגדולים יותר".  
 זהבה ושלושת הדובים
שאלה: למה טוב יותר ללמוד אנגלית בצורת משחק על טאבלט?
תשובה: "יש לנו ולחברת English Adventure, שבמסגרתה אנחנו פועלים, ידע מקיף איך ילדים לומדים אנגלית. את שיטת English Adventure פיתחה ד"ר יעל בז'רנו, לאור מחקרים פדגוגיים מקיפים. המנכ"ל הוא עמיר בז'רנו. החברה קמה ב- 1998 ועוסקת שנים רבות בפיתוח תוכניות לימוד לבתי הספר באישור משרד החינוך, עם דגש לתוכניות לימוד לתחום האנגלית לבתי הספר היסודיים.
 
אני מפתחת את החלק של האפליקציות הסלולריות. זה סטארט-אפ לכל דבר העובד בשת"פ מלא עם English Adventure ושותפים נוספים דוגמת מארס אינטראקטיב ו- YNET".
 
שאלה: מה המודל העסקי שלכם?
תשובה: "האפליקציות, שאנו מפתחים לסמארטפונים ולטאבלטים, הם בחינם, להורדה חופשית מהחנויות של אפל וגוגל. הילד מתנסה בחווית משחק מלאה ומתחיל ללמוד מילים באנגלית כבר משלבי המשחק הראשונים. האפליקציה המלאה הכוללת מעל 100 שלבים, 10 סרטוני אנימציה וספר מלא, והיא ניתנת לרכישה בתוך האפליקציה. ילד שרוצה להתקדם מעבר לזה, צריכים לקנות לו את הגרסאות המורחבות".
 תמונת מסך
שאלה: האם זה מצליח?
תשובה: "מדובר במשחקים מאוד קצרים והמתאימים לרמת הריכוז ויכולת הלמידה של התלמידים הצעירים ביותר. לכן, ההתמכרות למשחק הזה היא מאוד מהירה. הילדים שכבר התנסו במערכת, מאוד אוהבים את השיטה הזו.
 
כל אפליקציה שהעלינו עד היום לחנויות הגיעה מיד ל- Top בתחום הורדת תוכנות לימוד בישראל. זה תופס מיד את תשומת הלב של הילדים וזוכה למקום ראשון בהורדות".
 
שאלה: האם אתם מפתחים דברים נוספים?
תשובה: "בהחלט. התשובה היא שפיתחנו מוצר נוסף: ספר אינטראקטיבי ללימוד אנגלית סביב הסיפור הידוע Five Little Monkeys
בשיתוף פעולה עם 'עברית לילדים' של ידיעות אחרונות".
 
שאלה: למה אתם מפתחים לשוק הישראלי שהוא שוק יחסית קטן?
תשובה: "השוק הישראלי חשוב עבורנו, תכניות הלימודים של אינגליש אדוונצ'ר מוכרות להורים והם שמחים מאד לראות את הספרים שהילדים נחשפים אליהם עד כה רק בכיתה – עכשיו גם בבית. האפליקציות משמשות בבית לתרגול וחזרה על מה שהילד למד בכיתה ומאפשרת מעורבות של ההורים בחוויות מהכיתה של ילדיהם.
 
אנו נמצאים כעת בשלב של השקה של גרסאות בינלאומיות. ברור, שנפנה לכל העולם, שבו לומדים אנגלית, כולל אוכלוסיות רבות בארה"ב הזקוקות ללימוד אנגלית בגיל הרך. המדינות, שנתמקד בהן בשלב ראשון תהיינה: ברזיל, צרפת וספרד. אנו מבצעים כעת התאמות של התוכנות לשפות המקומיות ומשם נלך למדינות נוספות ולשפות נוספות, כבסיס ללימוד האנגלית באותן מדינות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
עירית הילל: "החלום שלי, שכל ילד בעולם ילמד אנגלית במערכת שלנו. המערכת הזו מאפשרת ללמוד אנגלית בצורה הכי פשוטה, מהירה ונוחה.
 
בשלבים הבאים נחשוב על פיתוח תוכנות ללימוד שפות נוספות מעבר לאנגלית, למשל סינית. אנו עסוקים כרגע בהתאמת התוכנה לשוק בדרום-קוריאה ואנו נחשפים להבדלים התרבותיים הדקים בצורת הלימוד של אנגלית במדינות בדרום מזרח אסיה.
 
אני מאמינה, שטאבלטים ייכנסו לבתי הספר כחובה, די מהר, גם בישראל. ההשקעות הגדולות ביותר של כל ממשלה אחרי הביטחון הן בתחום החינוך. בעולם ההיי-טק והסטארט-אפים, ההשקעות הגדולות ביותר הן בשווקי החינוך. זה שוק ענק עם הזדמנויות אדירות עבורנו ואנו רוצים להוביל בתחומים שבהם אנו עוסקים כרגע: לימוד אנגלית במכשירים הניידים". 
 
לימוד אנגלית



 
 
Bookmark and Share