Telecom News - שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט = שווה כסף

שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט = שווה כסף

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט = שווה כסף
שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט  = שווה כסף
מאת: טל מאור, 2.9.13, 17:30טל מאור
 
בעלי אתרים נוטים להזניח את אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת אתר מצליח. הכירו את העובדות וגלו כיצד פועלים נכון.
 
ברוב המקרים וברוב תהליכי העבודה נוטים אנשים לשלב טקסטים באתריהם ממש בסוף תהליך העיצוב ובניית האתר. זו טעות נפוצה המבוססת על שיקולי זמן, כסף ועצלות. בוני אתרים ולקוחותיהם יזיזו הרים וגבעות כדי ליצור עיצוב מדליק לאתר, שיראה כמו מיליון דולרים, אך ישקיעו דולר אחד בכתיבה ובשילוב נכון של הטקסט והעיצוב. הטקסט העלוב, או שילובו של טקסט איכותי בצורה לקויה, יגרמו לכך, שהאתר נחשף לאנשים רבים, שאינם גולשים אליו בגלל המראה, ובורחים כי המסר השיווקי לא עבר אליהם, כפי שבעלי האתרים היו רוצים.
 
הגולש המצוי אינו מומחה לעיצוב. הוא אומנם חש כשהעיצוב מוצלח וכשהאתר נראה טוב, אך תחושתו הכללית לגבי האתר מתקבלת משילוב הנראה והנקרא. הגולש אינו רואה 'עיצוב' ואינו רואה 'טקסט', הוא רואה אתר המכיל את השניים. יש לזכור, שגולשים מן השורה מתורגלים בקריאה ובכתיבה באינטרנט הרבה יותר מאשר באבחנה בין עיצוב טוב יותר או פחות - את זה הם בעיקר מרגישים. עובדה היא, שרבים האנשים המקימים אתר ובוחרים את המעצב לא בהכרח על פי טיב העבודות שלו, אלא בהתאם למה ואיך שהוא מספר על העסק שלו - אז למה שהגולשים לאתר ינהגו אחרת?

עיצוב אתר שלא לוקח בחשבון טקסט, כרוך בפעולות לא רצויות כגון מיקום תיבת הטקסט בלי לדעת מה ייכתב בה. אחת הדרכים היעילות לעיצוב אתר המתחשב בטקסט נעשית באופן הבא: כותבים תוכן לאתר וממקמים את הטקסט בעמוד בלי לעצב דבר. כותבים כותרות, תיבות טקסט, 'צור קשר', מאפיינים, מאמרים, לשוניות, קטגוריות וכל מה שמקדם את המסר השיווקי באתר. עכשיו, ורק עכשיו, יש למקם את כול הטקסט, ללא עיצוב, ללא גרפיקה כלשהי, באמצעות עורך טקסט פשוט. כעת תוכלו להתאים לכל המסרים הללו עיצוב מסוגנן; צבעים, טקסטורות, צורות וכל מושג גרפי אחר, שיעיר את הטקסט לחיים.

זו דרך יעילה מאוד לעצב אתר, מפני שכעת העיצוב ישרת את המסרים של האתר כפי שהם תוכננו. יתרה מכך, שיטת בניית אתר זו תוביל לעיצוב מקורי יותר, שכן העיצוב לא נשען על עיצובם של אתרים רבים אחרים, אלא על המסר השיווקי הייחודי שלו.

מה שלא בוחרים לעשות, ואיך שכן או לא עושים זאת, יש לזכור, שישנו כלל אחד חשוב באתרי אינטרנט טובים המכונה עיקרון ה'שקיפות'. שקיפות הוא מושג המתייחס גם לעיצוב וגם לטקסט. אם הגולש מבחין בעיצוב שלכם יותר מדי, העיצוב כנראה מפריע לו. אם הטקסט רועם מדי, קולני, 'מעכרי', חיוור או עילג – נפגמה השקיפות ונפגע הרושם הראשוני. על הטקסט, כמו גם על העיצוב, להיות שקופים במידה כזו, שחוויית הגלישה באתר תהיה קלילה, נעימה, אינפורמטיבית ויעילה.

לסיכום:
  •  שילוב לקוי של טקסט וגרפיקה גורם לגולשים להגיע לאתר לא בגלל העיצוב, ולברוח בגלל היעדר מסר שיווקי ברור.
  • גולשים אינם מצויים בעיצוב או בכתיבה, תחושתם הכללית לגבי האתר מתקבלת משילוב הנראה והנקרא יחדיו.
  • בשל שיקולי זמן, כסף ועצלות, רבים מוותרים על מיזוג מושלם בין כתיבה לעיצוב באתר, שאמור לייצר עבורם כסף.
 
מאת: טל מאור, ספטמבר 2013.
דוא"ל, אתר "כותב טוב": הירשמו לניוזלטר האינפורמטיבי ומלא ההטבות של 'כותב טוב'
 
בניית אתרים



 
 
Bookmark and Share