Telecom News - איך הסמארטפונים והטאבלטים דחפו את הארגונים לכיוון של אחסון וירטואלי

איך הסמארטפונים והטאבלטים דחפו את הארגונים לכיוון של אחסון וירטואלי

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> איך הסמארטפונים והטאבלטים דחפו את הארגונים לכיוון של אחסון וירטואלי
ראשונים לדווח: החזון של EMC להפוך הכל לתוכנה ולווירטואלי צובר תאוצה ממשית. כך לדברי דיוויד גולדן, נשיא ו- COO של EMC. החזון: לספק לכל ארגון את הכל בענן וירטואלי פרטי, במחיר יעד של 1 סנט לג'יגה-בתים לחודש עבור השירות בענן.
מאת: אבי וייס, 8.9.13, 00:01EMC

החזון של EMC לעולם ה- ICT נפרס ביום 4.9.13 בפני מאות עיתונאים, אנליסטים ומומחי IT, באירוע מרכזי, שהתקיים תחת הכותרת: Speed to Lead בחסות ובשת"פ ארגון מרוץ המכוניות "פורמולה 1", שמתקיים בעיר מילנו באיטליה. פרטים ראשונים על החשיפות כבר פרסמנו ("ראשונים לדווח") כאן וכאן, וכן ראיון בלעדי עם האחראי על תחום הפלאש בחברה, שבא עם חזון מדהים לעתיד ה- Data Centers.

פרטים נוספים למי שמעוניין להעמיק בנושאים הנחשפים - מצויים כאן. נתונים, סרטונים, תחזיות וניתוחים מצויים בבלוג הרשמי של EMC. 
דיוויד גולדן - EMC
דיוויד גולדן (David Goulden, בתמונה משמאל), נשיא ו- COO, חברת EMC: "השינויים המהירים בעולם ה- IT והמעבר המהיר לתקשורת ניידת מובילים אותנו לתת את הכל בענן, שמכיל בתוכו נתונים בהיקף אדיר בדמות ה- Big-Data, בלי להתפשר על השרידות והאבטחה.

אנו חלק מהמגמה של ה- Mobile. העולם הולך לכיוון של Mobile & Social. זה הכיוון שהציבור בחר בו ומצביע ברגליו אליו. 2 מיליארד סמארטפונים, שסופקו לשוק העולמי עד סוף שנת 2012, שינו את עולם ה- ICT לגמרי, שינוי בלתי הפיך. 

אנו מכרנו ב- 2012 כ- 85 פטה-בתים של אחסון לכל מי שרצה לאחסן מידע. זה כולל 20,772 דיסקים. אנו כעת במחצית 2013, עברנו לעולם האקסה-בתים. אקסה-בית זה אלף פטה-בית. הרבעון השני של 2013 היה הרבעון הראשון בהיסטוריה שלנו, שבו מדדנו את נפחי האחסון באקסה-בתים, ואני מדבר כאן על תעבורה חודשית, לא שנתית. יש לנו כיום לקוחות המעבירים אקסה-בתים לחודש בכל ארגון. ההתפתחות הזו פשוט מדהימה. 
VNX
כדי להתמודד עם כוחות השוק האדירים הללו, יצאנו לדרך עם כמה כלים חשובים:
א. שיפורים מדהימים במעבדים של אינטל.
ב. מעבר מלא לווירטואליזציה. כיום, יש כפליים שרתים וירטואליים מאשר שרתים רגילים. הווירטואליזציה דורשת דפוס פעולה אחר של גופי ה- IT בהתייחס ל- Data Centers שלהם.
ג. המעבר לפלאש. הפלאש כולל SSD ו- PCIe. כיום, המחירים יורדים והביצועים של ה- SSD משופרים ובעלי קיבולות מדהימות.

הפתרונות, שאנו חושפים, נועדו לפתור את הבעיה של התפוצצות המידע, המעבר לעננים, המעבר לעבודה ניידת והתלות בנתונים בהיקפים מ- Big -Data. אנו משנים את השוק ומתחילים זאת ממש מאפס. מתחילים מלמטה כלפי מעלה ויוצרים מהפכה בהתייחסות למידע.

מאחורי הפתרונות עומדת התפיסה שלנו, שלא כל המידע נולד שווה. יש מידע יקר יותר ויש מידע פחות חשוב. כך צריך לטפל במידע. התוצאה של המהלכים שלנו: אנו היחידים בשוק, שנמצאים מזה חמש שנים בעלייה מתמדת, למרות כל הקשיים הכלכלים בשוק העולמי. 
VNX
בנינו כמה תפיסות עולם חדשות, שאנו חושפים היום, שמבוססות על:
1. מערכת VNX חדשה. היינו בשוק עם המשפחה הזו, שהייתה מיועדת לשוק הביניים. כעת, אנו מבצעים קפיצת מדרגה בסדרי גודל וממציאים מחדש את ההגדרה של שוק הביניים. זה למעשה מתאים לכל אחד. זה לא שיפור של 100% ביכולות. זה שיפור של 500% ביכולות. זה משנה לגמרי את השוק. המשפחה החדשה מבוססת על עקרונות הפלאש והווירטואליזציה, עם המעבדים החדשים של אינטל. המחירים מתאימים לכל ארגון. זה מתחיל באלפיים דולרים בקצה הנמוך ומגיע עד לכמה עשרות אלפי דולרים בקצה העליון. הפלאש מגיע כבר לכ- 1 דולר לג'יגה -בית של מידע. זו התפתחות מאוד מעודדת לארגונים. 

במקביל, על כל מערכת התקנו את פלטפורמת ה- FAST, שמנהלת את כל המידע באופן אוטומטי. נגמרה התקופה של עבודת ניהול ידנית - אנושית. אין כיום יותר יכולת לנהל ידנית את שפע המידע. בנוסף, ראינו ש- 95% מהמידע אינו נדרש מיידית, לכן ניתן לשנע אותו לדיסקים זולים, ואת ה- 5% הנדרש מיידית לשכן על ה- SSD. בנינו מערכת של Flash Optimizer עם HDD Tiering כדי לייעל את פעילות ה- FAST. 

אנו בדרך למרכזי אחסון מבוססי פלאש. אנו, כבר כיום, מאפשרים ללקוחות לבחור כמה פלאש הם רוצים במערכות שלהם. אנו משיגים 275 אלף IOPS לכל מעבד אינטל של 8 ליבות. כדי להגיע למעל למיליון IOPS אנו מפעילים מעבדים במקביל, עד 32 ליבות במקביל, שמספקים מעל ל- 1.1 מיליון IOPS עם תמיכה ב- 600 טרה-בתים של פלאש. אין דבר כזה אצל שום מתחרה. 

2. MCX. זו מערכת Multicore Optimizations. זה הבסיס לביצועים הגבוהים. רשמנו כמה פטנטים על הפיתוח הזה. מערכת MCX מספקת מהירות הפעלת קבצים פי כמה יותר מכל מתחרה בשוק, למעשה פי 3 יותר מהיר מהמתחרה הכי קרוב אלינו. היא מספקת פי 6 יותר VM לכל מערכת VNX. 

3. VDM. זו מערכת Virtual Data Movement. היא מאפשרת להעביר את המידע מהמערכות הישנות אל המערכות החדשות בלי להשבית את העבודה. זה פתרון מצויין לכל מי שרוצה להגר למערכות החדשות.

4. VNX-CA. זו מערכת של Continuous Availability. המשכיות עסקית. יש כאן כמה תצורות של מימוש ואחת מהן היא VNX-F, שמבוססת 100% על פלאש בקופסה אחת יחסית קטנה של 600 טרה-בתים.

5. VBLOCK. זו מערכת, שתוכרז בשבועות הקרובים ל- Converged Infrustructure. יש לתחום הזה גרסת ביניים בשם VPEX למי שלא זקוק לעוצמה של VBLOCK. זה יסופק ע"י שותפי EMC: החברות סיסקו ו- VMware. ב- VPEX ניתן להריץ מערכות גם של מתחרים, למשל של מיקרוסופט. המערכת הזו מתחרה במערכת של נטאפ ויש לה כבר יותר התקנות בשוק מנטאפ. זה מאוד מתאים ללקוחות עם עד אלף VM. מי שרוכש את VPEX מקבל את ההמשכיות העסקית כחלק מהחבילה. 
VNX
6. המעבר לעננים - פרויקט נילוס (Nile). 'במבט על' יש כיום שלוש מגמות בעולם העננים: 
א) Private Cloud.
ב) Hosted Private Cloud.
ג) Public Cloud.
כמובן, שארגון יכול לבחור צירופים של כמה סוגי עננים ולהפעילם במקביל או במשולב.

הצמיחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות הייתה בענן הציבורי. הסיבות: פשטות הפעלה, פשטות ניהול ומחיר זול. לכן, ארגונים ביקשו לקבל את הארכיטקטורה, שפותחה עבור העננים הציבוריים וליישם אותה בעננים פרטיים, או בענני Hosted פרטיים.

בעקבות היוזמה של EMC, נראה גידול בשנים הבאות, לפחות עד 2016, של עננים פרטיים. כי הפתרון בשם ViPR, שיצא לשוק במהלך ספטמבר 2013 מספק לארגונים יכולות טובות יותר מאלו הקיימים בעננים הציבוריים ובפחות עלות. הפתרון הוא Elastic Cloud, ענן גמיש. זה מבטל את הצורך של ארגונים לנהל שתי סביבות של עננים: פרטיים וציבוריים (מה שמכונה היברידיים). ניתן לנהל הכל בקלות בעננים הפרטיים. 

ה- ViPR מספקת פתרון של Software Defined Storage. ה- ViPR Controller מפריד בין השכבה הפיזית של האחסון לפלטפורמת ה- ViPR, שמנהלת את מערך האחסון. הכיוון: ניהול אוטומטי. לכן, נבנתה שכבת יישומים: ViPR Data Services. הכל יהיה מבוסס תוכנה וישלוט בכל סוג של מערך אחסון, גם ממתחרים. העלות של השירות תהיה של 1 סנט לג'יגה לחודש. המטרה: להביא יכולות של ענן ציבורי לתוך ענן פרטי בתפעול נוח יותר וזול יותר.

הלקוח הסופי יוכל לבחור בפורטל הארגוני את מערך האחסון, הביצועים הנדרשים, השימושים המיועדים וכמות האחסון והעיבוד. לבסוף הוא יבחר את המחיר והזמן, שבו הוא נזקק לשירותים, ויקבל זאת תוך שנייה, בדיוק כמו בענן ציבורי. העלות נועדה לבצע תמחור פנימי בארגון, כך, שלמנהלי ה- IT תהיה שליטה על ההוצאות הפנימיות של מחלקות ויחידים המשתמשים בענן בארגון. 

הגישה החדשה יוצרת מהפכה של ממש בעננים הפרטיים, שיתופעלו בתוך הארגון בדיוק כמו שמתפעלים ענן ציבורי דוגמת אמזון. הכוח והפשטות הניהולית חוזרים לתוך הארגון, עם כל היתרונות של שרידות, אבטחה ושליטה בנעשה במערכות האחסון, הנמצאות בשליטה מלאה של הארגון". 
F1 & EMC
הכותב היה אורח חברת EMC בכנס Speed to Lead במילנו.



 
 
Bookmark and Share