Telecom News - פושעי סייבר מנצלים את השקת מכשירי האייפון החדשים כדי להחדיר נוזקות

פושעי סייבר מנצלים את השקת מכשירי האייפון החדשים כדי להחדיר נוזקות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> פושעי סייבר מנצלים את השקת מכשירי האייפון החדשים כדי להחדיר נוזקות
פושעי סייבר מנצלים את השקת מכשירי האייפון החדשים כדי להחדיר נוזקות 
מאת: מערכת Telecom News, 12.9.13, 10:30טרנד מיקרו
 
תחת מסווה של תחרות מתבקש הנמען, באמצעות מייל מזויף הנשלח כביכול מחברת אפל, למלא את פרטיו האישיים כדי לזכות באחד משני המכשירים החדשים.
 
על רקע העניין ברחבי העולם בקרב מיליוני משתמשי מובייל העוקבים באדיקות אחר השקת שני דגמי מכשירי האייפון החדשים של ענקית האלקטרוניקה אפל, פושעי הסייבר לא מפספסים את ההזדמנות ומנצלים את האירוע להפצת נוזקות.

 חברת טרנד מיקרו (Trend Micro), יצרנית אבטחת המידע מהגדולות בעולם, מדווחת על ניסיונות להחדיר נוזקות באמצעות מיילים מזויפים, שנשלחים כביכול מאתר חנות חברת אפל ומציעים חינם את הדגמים החדשים תחת מסווה של תחרות. 

בהודעת המייל המזויפת נכתב, כי הנמען זכה באחד ממכשירי האייפון החדשים וכן במכשיר אייפד. על מנת לקבל את הפרס, מתבקש הקורבן לגלוש לאתר מלכודת ולמלא פרטים אישיים כגון כתובת מייל וסיסמא וכך מאפשרים למעשה לפושעי סייבר להחדיר נוזקות למחשביהם.

להערכת מומחי טרנד מיקרו, התזמון והעניין הגלובלי סביב השקת מכשירי האייפון בשילוב עם הנדסה החברתית (social engineering) המותאמת לפרופיל האישי, עלולים להפיל רבים בפח. לכן, "אם זה נראה טוב מדי מכדי להיות אמיתי, כנראה שהוא לא".

מערכות ההגנה של טרנד מיקרו מסוגלות לחסום ניסיונות מסוג זה. מהנתונים עולה כי רוב מכריע מההתקפות התבצע במדינות דרום-מזרח אסיה.

לידיעה בבלוג החברה – כאן.

תרשים 1: דוגמא לתוכן ההודעה המזויפת:

תמונה 1

תרשים 2: פילוח המדינות שהותקפו:

תמונה 2
Bookmark and Share