Telecom News - גרינקורן: עבור משקיעים פרטיים - טוויטר היא "כסף על הרצפה"

גרינקורן: עבור משקיעים פרטיים - טוויטר היא "כסף על הרצפה"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> גרינקורן: עבור משקיעים פרטיים - טוויטר היא "כסף על הרצפה"
גרינקורן: עבור משקיעים פרטיים - טוויטר היא "כסף על הרצפה"
מאת: מערכת Telecom News, 17.9.13, 22:00ג'וזף גרינקורן
 
ג'וזף גרינקורן, מומחה השקעות במדיה חברתית: השווי של טוויטר זינק לאחר הציוץ על ההנפקה ב15% עד 20% ל-12 מיליארד דולרים. לאחר ההנפקה החברה תהיה שווה 35 מיליארד דולרים.

"טוויטר תונפק בתחילת השנה הבאה בשווי של 30 מיליארד דולרים, שווי הצפוי לזנק בימי ההנפקה הראשונים לכ-35 מיליארד דולרים לפחות", כך מעריך ג'וזף גרינקורן, ברוקר בעל 20 שנות ניסיון בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות.

לדברי גרינקורן, הציוץ על ההנפקה המתקרבת ההזניק את שווי החברה ב-15% עד 20% להערכת שווי של כ-12 מיליארד דולרים לעומת הערכת השווי האחרונה, שקיבלה החברה, שנאמדת בכ-10.5 מיליארד דולרים. לטענת גרינקורן המתמחה בהשקעה בחברות מדיה חברתית לפני ההנפקה, משקיעים פרטיים, שירכשו בזמן הקרוב מניות של טוויטר יזכו לתשואה פנומנאלית על ההשקעה שלהם. חברת מוריס גרופ, שנמצאת בניהולו של גרינקורן, מגייסת בימים אלה קבוצת משקיעים להשקעה במניות טוויטר וחברות מדיה חברתית אחרות בשלבים שלפני ההנפקה.  

גרינקורן, שהיה ברוקר מוביל בתהליך, שליווה את הנפקת פייסבוק: "המצב של טוויטר לפני ההנפקה טוב בהרבה מהמצב של פייסבוק. טוויטר נמנעת בכוונה מהיצף של מניות אצל משקיעים פרטיים וצפויה לבצע הנפקה של פחות מניות מפייסבוק על מנת להימנע מהטעות של צוקרברג והנהלתו, שתמחרו את פייסבוק במחיר גבוה מידי והנפיקו מספר מניות גבוה מהרצוי על מנת לשמור על עלייה מתמדת בשווי החברה. אם משווים את השלב בו נמצאת טוויטר לשלב בו הייתה פייסבוק כשנה לפני הנפקה, ניתן לראות, כי פייסבוק רשמה עלייה שנתית של כ-20% ברווחיות בעוד טוויטר רושמת זינוק כפול מזה של כ-40%.

 טוויטר כבר היום ערוכה לתחרות של מחר בעולם המדיה החברתית והוא החיבור לעולם המובייל. כבר היום, טוויטר עקפה את גוגל ואת פייסבוק במספר המודעות במובייל, שהיא מפרסמת. החברה ביצעה לאחרונה רכישה מהותית של חברת Mopub בעלות של 350 מיליון דולרים. הרכישה של Mopub תאפשר לטוויטר למכור יותר פרסומות בתחום המובייל עם זירה, שבה מפרסמים יכולים להציע הצעות מחיר בשיטת מכרז תחת המטריה של טוויטר. אני מעריך, כי עד ההנפקה נראה את טוויטר מבצעת עוד רכישה אחת או שתיים של חברות, שתקדמנה את אסטרטגיית החברה להתרחבות בתחום המובייל או הפרסום. דוגמה נוספת לחדירה המוצלחת של טוויטר לעולם הפרסום ברשת היא העסקה שלה עם חברת ויאקום להטמעת פרסומות, שיהיו ציוצי וידאו בטוויטר באורך קצר". 
 
טוויטר



 
 
Bookmark and Share