Telecom News - הרשת המהירה בעולם נכנסת גם לישראל

הרשת המהירה בעולם נכנסת גם לישראל

דף הבית >> חידושים הכרזות >> הרשת המהירה בעולם נכנסת גם לישראל
בלעדי: אינפינרה (Infinera) החלה להתקין את הרשתות המהירות בעולם גם בישראל, ברוחבי פס של טרות ומעלה במרכז הרשת. הדגמות והתקנות ראשונות נחשפו במפגש בבית בינת. מהלך ראשון לקראת כיסוי ישראל בסיבים מקצה לקצה. 
מאת: אבי וייס, 24.9.13, 23:00אינפינרה

לאחר חשיפת הרשת הראשונה בישראל, שהותקנה ע"י אינפינרה (בפרטנר), רשת המספקת 100 ג'יגה לכל לקוח קצה, עם יכולת שדרוג לקצבים של מאות ג'יגה, החלטנו לבדוק איך ישראל (ובמיוחד חברות התקשורת המובילות והגופים הגדולים במשק דוגמת מערכות הביטחון, נערכים לעידן בו לקוחות הקצה רוצים חיבורים של מואת ג'יגה, שהמשמעות של הצורך הזה די ברורה: במרכז הרשת יש לספק רוחבי פס של טרות (טרה זה אלף ג'יגה).

את המשימה הזו מסוגלת לבצע חברת אינפינרה, מובילה עולמית בתחום הפס הרחב מאוד, שמיוצגת בישראל בבלעדיות ע"י בינת תקשורת מחשבים. לצורך הדגמת היכולות הקימה אינפינרה ביחד עם בינת מעבדת הדגמות במרתף בבית בינת בת"א, בו ביקרתי והתרשמתי מהיכולות.

חן אזולי, סמנכ"ל מכירות, בינת: "אינפינרה היא חברת DWDM מובילה עם נוכחות חזקה בכל העולם ובמיוחד באירופה. לפני 5 שנים נחשפנו לפתרון הייחודי שלהם, וכעת אנו גאים להציג אותו במלואו לשוק הישראלי. הם פיתחו טכנולוגיה המאפשרת לחבר את העולם החשמלי לעולם האופטי על צ'יפ אחד מאוד זעיר, שמסוגל להעביר מידע בהיקף של טרות לשנייה.

הפתרון הזה מאוד מתאים ללקוחות גדולים, ל- Core של הרשת שלהם. חשפנו את הפתרון לשוק, ופרטנר הייתה הראשונה לאמץ אותו. זו מערכת מאוד משוכללת והכי חשוב: קלה מאוד לתפעול. בעולם ה- DWDM יש הרבה מאוד המרות בין עולם האופטיקה לעולם האלקטרוני-חשמלי, עם הרבה ניהול פיזי של משאבים. הפתרון של אינפינרה הוא הקצפת של העולם האופטי, כי הוא מעלים את כל החלקים האנלוגיים ומסתיר את ההמרות. יש כאן חסכון עצום ב- OPEX של הארגונים וספקי התקשורת ויכולת הטמעה מהירה ביותר. 

בפרטנר, הסבנו רשת ישנה המחברת בין 11 אתרים ברחבי הארץ באפס זמן. בכמה ימים הרשת החדשה רצה באופן מלא. אפשר לראות בסרטון הדגמה (למטה) כיצד אינפינרה קיבלה את "שיא המהירות" של גינס, בהתקנת רשת של 8 טרה באירופה בפחות מ- 20 שניות. תיאור מלא של ההתקנה הזו מצוי כאן

המערכת מאפשרת הרחבת התעבורה על הרשת בצורה קלה ביותר, עניין של דקות. הכל במערכת ניהול מאוד פשוטה המתאימה לכל אחד, בלי כל השכלה של מהנדס רשת. זו פשוט מהפכה בעולם הרשתות".

דומיניק קראוט (Dominique Kraut), מנכ"ל אינפינרה צרפת: "אנו חברה, שנולדה מתוך החדשנות הטכנולוגית, שנועדה להפוך את עולם האופטיקה לעולם קל ליישום, לעולם יעיל יותר המספק ללקוחות חיבורים מהירים יותר. אנו 60% מהשוק האירופאי בתחום החיבורים האופטיים. 
אינפינרה
מה שמייחד אותנו: שינינו את הצורה בה מפתחים ובונים מוצרי אופטיקה. אם הלקוחות מעוניינים להגיע למהירויות של טרות ומעלה, יש צורך לפעול אחרת ממה שעולם האופטיקה היה בו עד היום. אנו היחידים, שהבנו את זה כבר ב- 2001. איחדנו את כל הרכיבים האנלוגיים הרבים, שהיו במערכות האופטיקה, למערכת אחת זעירה על צ'יפ, מה שאיפשר את קפיצת המדרגה לטרות. אנו ממשיכים לפתח את המערכת ומשקיעים רבות במו"פ. ב- 2004 יצאנו לדרך עם הפתרון הראשון עם הצ'יפ שלנו במרכז המערכת ומהר מאוד הפכנו למובילי שוק בתחום הרשתות של 10 ג'יגה, ובהמשך הפכנו למובילים ברשתות של חצי טרה.

אנו מוכרים כיום לשוק מערכות של מעל 1 טרה על מערכת אחת. לפי התחזיות שלנו, הביקוש יגדל ולכן אנו תמיד מצויים קדימה עם יכולת להעביר תעבורה של טרות. כבר הדגמנו את זה באירופה. 

הפתרון שלנו הוא פתרון 'קצה לקצה'. אנו מייצרים ומפתחים את הצ'יפים שלנו בעצמנו. זה עולה לנו לא מעט כסף כדי לשמור על המובילות הטכנולוגית הזו. כדי לתפעל את המערכת, הלקוח מקבל תוכנה מאוד פשוטה ומובנת לניהול התעבורה. 

המערכת עובדת בגישת ה- GMPLS כדי לסנכרן את עצמה קצה לקצה, כך שמפעיל המערכת יודע כבר איך לנהל ולהפעיל מערכת כזו, בלי כל הכשרה. הכל נעשה בכמה הקלקות של עכבר. כך, המפעיל יכול לשמור על השקעות העבר שלו לשנים רבות קדימה. אנו מתחייבים ל- SLA מאוד ברור של אספקת רוחבי פס נוספים, בכל מקרה שיש למפעיל צורך בעוד רוחבי פס. זה עניין של ימים בודדים כדי לספק את כל הרכיבים המאפשרים קפיצת מדרגה. 

כיום, אנו עובדים ומפתחים את המערכות על בסיס SDN (ר"ת: Software Defined Networks). אנו כבר מספקים לשוק מערכות תקשורת וירטואליות. אנו בין המקדמים את טכנולוגיות ה- SDN בעולם וכבר בנינו רשת שלמה כזו בארה"ב, רשת ESNET (רשת מחקרית) על בסיס ה- SDN. כך, שקו ההתפתחות שלנו לעשור הקרוב הוא מאוד ברור והלקוחות נהנים מההתקדמות הזו, גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת עלויות והחסכון העצום בהוצאות על רוחבי פס גדולים". 

חן אזולי, בינת: "הפרסום של ההתקנה בפרטנר השפיע מיד על השוק בו אנו פועלים. מצאנו את עצמנו מוצפים בבקשות להסברים ולהדגמות. לכן, הקמנו את מעבדת ההדגמות כאן בבינת. יש לנו כבר לקוח נוסף, שאנו יכולים לחשוף: מד-נאוטילוס, שהיא חברת בת של טלקום איטליה, שמחברת את ישראל לאירופה בסיבים רחבי פס. המעבדה, שהקמנו כאן, משמשת אותנו כבסיס להזמנת לקוחות פוטנציאליים להתרשם מהמערכת בעיניים שלהם ולמשש אותה. מומחי רשת ותיקים, שכבר הגיעו למעבדה, נדהמו מהקלות והמהירות של הפעלת המערכת, בלי כל צורך בעקומת לימוד ולהכשרה, כמו שיש ברשתות הוותיקות. זאת, בנוסף להפרש העצום בעלויות, מול רשתות מתחרות. 
סיבים
מה שמדהים את המהנדסים, שבמערכת של אינפינרה בכלל לא מתעסקים עם הצבעים של ה- DWDM. מה שמהווה בעייה תפעולית קשה לכל מפעיל תקשורת. הסיבה: יש מגבלות של כמות הצבעים, שניתן לתפעל על הסיבים. אינפינרה מבטלת את כל ההתעסקות עם הצבעים, ומספקת כלי תוכנה בו קובעים רוחבי פס ושירותים בלי להסתכל בכלל על הצבעים. הפרוטוקול GMPLS מנהל את הצבעים קצה לקצה, עניין של שניות. כך, המפעיל מתעסק עם בחירת השירותים וניהול השירותים על הסיבים. הצבעים בכלל לא מעניינים אותו. זו קפיצת מדרגה לעולם של שירותים, העולם החדש של התקשורת גם על הסיבים". 
 
בתמונה: חן אזולי (מימין) עם דומיניק קראוט:
בינת ואינפינרה
סרטון: הרחבת רשת ל- 8 טרה תוך פחות מ- 20 שניות וזכיית ב"שיא גינס" לרשת המהירה בעולם.



 
 
Bookmark and Share