Telecom News - מחקר SAP: לקוחות בעולם ערוכים לדור הבא של שירותי מסחר מקוון במובייל

מחקר SAP: לקוחות בעולם ערוכים לדור הבא של שירותי מסחר מקוון במובייל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מחקר SAP: לקוחות בעולם ערוכים לדור הבא של שירותי מסחר מקוון במובייל
מחקר SAP: לקוחות בעולם ערוכים לדור הבא של שירותי מסחר מקוון במובייל
מאת: מערכת Telecom News, 11.10.13, 15:00סאפ
  
תושבי צפון אמריקה נמצאים בפיגור של 65 אחוזים אחרי אזורים אחרים בביקוש שירותי Mobile Commerce; במדינות מתפתחות כגון דרום אפריקה, ערב הסעודית וסין, נרשם הביקוש הגבוה ביותר.
 
ענקית התוכנה הבינלאומית SAP הכריזה על תוצאות מחקר שערכה בקרב 12,424 משתמשים ב- 17 מדינות, ואשר מציג את הביקוש מצד צרכנים לשירותי מסחר מקוון במובייל (Mobile Commerce) שאינו מקבל מענה מספק כיום, כאשר מעל ל-80% מהצרכנים מבקשים אינטראקציה רבה יותר במובייל עם בנקים, חברות טלקום, קמעונאים, ספקי שירותים (גז, חשמל ומים) ועסקים אחרים.
 
בעוד שהממצאים מצביעים על כך שלקוחות בכל העולם מעוניינים ביותר שירותי מסחר מקוון דרך מכשירים ניידים, המניעים והמגבלות לאימוץ נוסף של פעילות רכישה ניידת, משתנים בין מדינות שונות ותעשיות שונות.
 
מדינות בשווקים צומחים, כגון דרום אפריקה, ערב הסעודית וסין, מראות קצב שינוי גבוה יותר, כש- 96 אחוזים מהמשיבים הביעו רצון להשתמש במכשירים הניידים שלהם לצורך רכישת מוצרים ושירותים, בהשוואה ל- 59 אחוזים בשווקים מפותחים. בסך הכל, המחקר מצא כי סביר יותר שלקוחות יגבירו את השימוש בשירותי מסחר אלקטרוני במובייל  אם תהיה להם אפשרות בחירה טובה יותר בין שיטות תשלום (64 אחוזים), אם תשלומים ניידים יתקבלו בצורה טובה יותר על ידי הקמעונאים (51 אחוזים), אם יקבלו עדכונים שוטפים על ההזמנה (41 אחוזים) ואם יזכו לעידוד מצד מותגים ושירותים (32 אחוזים).
 
המחקר מצא כי לקוחות משתמשים בטלפון הנייד שלהם עבור טווח רחב יותר של שירותי מסחר ניידים, כולל מחקר אודות מוצרים, תגובה למודעות של קידום מכירות, פניה לשירות לקוחות, וקבלת קריאות מדי מים, חשמל וגז מחברות  השירות. המחקר גם חושף תובנות חשובות אודות הגורמים שמעכבים לקוחות משימוש רב יותר במסחר האלקטרוני במובייל ובשירותים ניידים. כמעט מחצית מהמשיבים בעולם (46 אחוזים) מצביעים כי הטרחה שבהזנת פרטים אישיים רבים, דאגות בנושא אבטחת מידע (45 אחוזים) ומחסור בגישה לאינטרנט בזמן הפעולה (43 אחוזים), הם בין המעכבים העיקריים.
 
"לקוחות מוכנים כעת ודורשים יותר שירותי מסחר במובייל, והם גם מצפים לפעול דרך הנייד בצורה יעילה ופשוטה יותר", אמר אנתוני ריינולדס, סגן נשיא בכיר למכירות ופתרונות ניידים ב- SAP. "יחד עם התקדמות זו, חברות ברחבי העולם חייבות לבצע מאמץ משותף כדי לספק ללקוחות קלות שימוש ויתרונות בפעילות וביצוע עסקאות בניידים – לדוגמה, זמינות טכנולוגיות, אבטחת מידע ותגמולים על רכישות. במסלול ההתפתחות הנוכחי, הטלפון הנייד מספק שילוב מפתה של ערוץ תקשורת של 'הכל באחד': כרטיס מועדון, כסף מזומן, זיהוי מיקום וכרטיס אשראי. הוא מציע למותגים ולחברות את ההזדמנות להתחבר ללקוח דרך הנייד בלבד או כחלק משילוב ערוצים".
 
לקוחות רוצים מהנייד יותר מאשר דואר אלקטרוני והודעות טקסט
המחקר מדגיש את המעבר מעולם ממוקד בניידות לחשיבה ממוקדת במסחר מקוון במובייל. במונחים של פעולות המתבצעות דרך הנייד, 63 אחוזים מהלקוחות משתמשים כעת במכשיר הנייד עבור פעולות השונות משיחות ומשלוח הודעות טקסט. חצי ממשתמשי המכשירים הניידים (50 אחוזים) ניגשים לאינטרנט לפחות פעם ביום דרך המכשיר הנייד וכמעט שליש (32 אחוזים) השתמשו בו כדי לרכוש מוצר או שירות. היכולות להשתמש במכשיר הנייד בכל זמן ביום (51 אחוזים), בתנועה (51 אחוזים), במהירות (50 אחוזים) ובנוחות (50 אחוזים), נתפסות כיתרונות הברורים מאחורי האימוץ הנרחב מצד צרכנים.
 
הטכנולוגיה הזמינה מובילה לצמיחה ברמות התחכום, ולקוחות מסביב לעולם מתייחסים יותר ויותר למכשירים הניידים כבסיס לתקשורת וביצוע פעולות. 80 אחוזים מהצרכנים מסכימים כי עסקים צריכים להשתמש בכל טכנולוגיה זמינה כדי להפוך את החיים לקלים יותר עבור הלקוחות שלהם.
 
נתונים על תעשיות
המחקר מראה כי קלות השימוש היא נקודה מרכזית בדרך להאצת אימוץ במסחר המקוון במובייל מצד לקוחות בתעשיות הקמעונאות, הבנקאות והטלקום.
 
בנקאות
  • מלבד הצורך לביצוע שיחות  קוליות, חצי מבעלי הטלפונים הניידים משתמשים במכשיר הנייד כדי לשלם חשבונות (55 אחוזים), לבצע העברות כספים (52 אחוזים) ולפתוח חשבונות חדשים (48 אחוזים).
  • אספקה של שירותים מוזלים (25 אחוזים) ומותאמים אישית (22 אחוזים) יעודדו את בעלי הניידים להתחיל לבצע, או לבצע יותר העברות כספים באמצעות המכשיר הנייד.
  • כדי ללמוד יותר ראה תוצאות המחקר אודות בנקאות ניידת:   Newsbyte: SAP Research Shows Mobile Consumers Demand Mobile Banking 2.0 as They Embrace More Complex Transactions
קמעונאות
  • בתחום הקמעונאות רוב הרכישות במובייל נעשות לרכישת שירותי בידור (43 אחוזים), הורדות מוזיקה (40 אחוזים), ספרים או ספרים אלקטרוניים (40 אחוזים) ולבוש (39 אחוזים).
  • משתמשים ירצו לרכוש יותר מוצרים באמצעות המכשיר הנייד בזכות שירותים מוזלים (29 אחוזים), הצעות ייחודיות (25 אחוזים) וקופונים.
טלקום
  • הגורמים שיעודדו משתמשים להשתמש בנייד שלהם על מנת לבדוק את נתוני שימוש במובייל הם: קבלת דקות שיחה, הודעות טקסט ושימוש באינטרנט בחינם (24 אחוזים), קבלת שירותים מותאמים אישית (22 אחוזים) ושירותים מוזלים (21 אחוזים).
  • יותר מחצי מהמשתמשים (52 אחוזים) מסכימים כי כמות ביצוע התשלומים במובייל תגדל כאשר יהיה להם ביטחון גדול יותר באבטחת ניידים, כאשר  39 אחוזים דורשים יותר ביטחון בשימוש בטלפון כאמצעי תשלום.
פרטים על הסקר
לצורך הסקר נערכו ראיונות עם 12,424 מבוגרים מעל גיל 18, שבבעלותם טלפון סלולרי בסיסי או סמארטפון. הסקר בוצע על ידי חברת Loudhouse Consultancy, חברת מחקר עצמאית מלונדון. המדינות המתפתחות בסקר: דרום אפריקה, הודו, ערב הסעודית, צי'ילה, סין, מקסיקו. מדינות מפותחות: יפן, ארה"ב, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ובריטניה.
 
לדו"ח המלא ניתן להיכנס קישור כאן.
 
Bookmark and Share