Telecom News - בשנה האחרונה גייסו חברות ישראליות סכום של כ-252 מיליון דולר בנאסד"ק

בשנה האחרונה גייסו חברות ישראליות סכום של כ-252 מיליון דולר בנאסד"ק

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> בשנה האחרונה גייסו חברות ישראליות סכום של כ-252 מיליון דולר בנאסד"ק
בשנה האחרונה גייסו חברות ישראליות סכום כולל של כ-252 מיליון דולרים בנאסד"ק
מאת: מערכת Telecom News, 17.10.13, 22:00נאסד"ק
 
כך לדברי ברוס אוסט, סגן נשיא בכיר בנאסד"ק ומנהל פעילות החברות הבינלאומיות הנסחרות בה, אמר בפאנל בכנס DLD לחדשנות: "מעל ל-70 חברות ישראליות רשומות למסחר בנאסד"ק, מתוך 145 החברות הזרות הרשומות בה, והן בעלות שווי שוק כולל של 31.5 מיליארד דולרים".
 
ישראל היא השניה אחרי ארה"ב מבחינת מספר החברות הנסחרות בנאסד"ק, וב-2013 הונפקו 3 חברות ישראליות נוספות בנאסד"ק. 
 
ברוס אוסט, סגן נשיא בכיר בנאסד"ק ומנהל פעילות החברות הבינלאומיות הנסחרות בה, השתתף היום בפאנל בהנחיית היזם יובל שחר, אשר התקיים בכנס DLD לחדשנות הנערך במתחם התחנה בת"א, ואשר בהקמתו שותף גם היזם יוסי ורדי. נושא הפאנל היה "הנפקות IPO לעומת רכישות ומיזוגים - אסטרטגיות צמיחה לחברות", ובו השתתפו גם היזם סרגיי בלוזוב, בן לזרוס מ-PwC ודרורית וילנאי מבורסת תל-אביב. 
 
נאסד"ק היא חברת המסחר הגדולה בעולם, ומספקת טכנולוגיה ושירותי מסחר ליותר מ-3,000 חברות. נאסד"ק כבר אינה רק בורסה אמריקאית, אלא חברה טכנולוגית גלובלית שמספקת שירותים טכנולוגיים ליותר מ-70 שווקים ב-50 מדינות בכל העולם, ובעלת בורסת מסחר במניות עם שווי שוק של 5.7 טריליון דולרים.
 
ברוס אוסט אמר: "אנו חווים תנופת הנפקות לאחרונה בנאסד"ק. חברות רבות מעדיפות היום להנפיק בארה"ב מכיוון שאקלים ההשקעות וההנפקות שם נוח, השווקים משתנים ויש חלון הזדמנויות טוב להנפקות כרגע. נאסד"ק לא מפסיקה לחדש - ביצעה כ-20 רכישות בשנה האחרונה, ומציעה תוכנית שמקדמת גיוס הון על ידי חברות ומאפשרת להן שליטה בתהליך. לכן יש לנו כרגע 30 חברות שנמצאות בשלבי רישום למסחר. למעשה, ב-5 השנים האחרונות נאסד"ק היא הבורסה בעלת הביצועים הטובים ביותר בעולם, ומוסיפה למשוך אליה גם חברות שעוברות מ-NYSE, כמו ענקית המלונאות מריוט, וחברות שמתכוונות להנפיק בה לראשונה השנה כמו רשת בתי המלון הילטון, ואתר המסחר המקוון הסיני עלי-באבא."
 
ישראל היא השניה אחרי ארה"ב מבחינת מספר החברות הרשומות למסחר בבורסת נאסד"ק, עם מעל ל-70 חברות ישראליות הרשומות למסחר, מתוך 145 החברות הזרות הרשומות בנאסד"ק, והן בעלות שווי שוק כולל של 31.5 מיליארד דולרים, כאשר צ'קפוינט היא החברה הישראלית הגדולה ביותר הנסחרת בנאסד"ק, עם שווי שוק של 11.2 מיליארד דולרים.
 
עוד אמר אוסט כי "החברות הישראליות הן בין החברות החדשניות והיזמיות ביותר בעולם. ישראל ממשיכה גם היום לייצר חברות טובות, שמוכוונות להתרחבות גלובלית, כאשר הנפקה בנאסד"ק מסייעת להן לצמוח. כ-70% מהמשרות בחברה צעירה נוצרות לאחר הנפקה המאפשרת גיוס מהיר של הון נזיל, וכתוצאה מכך גם את הרחבת פעילות הפיתוח ושכירת עובדים.
 
"ב-2013 הונפקו 3 חברות ישראליות בנאסד"ק, כולל אלקוברה (25 מיליון דולר), קמהדע (52 מיליון דולר) ואנזימוטק (62 מיליון דולר), וכרגע יש אף חברות ישראליות נוספות בשלבי הנפקה בנאסד"ק", הוסיף אוסט
Bookmark and Share