Telecom News - אהבה בעידן האינטרנט: 1 מכל 10 אמריקאים מחפש דייט ברשת

אהבה בעידן האינטרנט: 1 מכל 10 אמריקאים מחפש דייט ברשת

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם לסגנון חיים >> אהבה בעידן האינטרנט: 1 מכל 10 אמריקאים מחפש דייט ברשת
אהבה בעידן האינטרנט: 1 מכל 10 אמריקאים מחפש אהבה ברשת
פרח
מאת: מערכת Telecom News, 22.10.13, 14:08
 
מאלה המשתמשים בשירותי הדייטים אונליין, נפגשו 66% עם אנשים דרך השירותים הללו ו-23% מצאו בן זוג לחיים או לטווח ארוך.

Pew Resaech Center פרסם דו"ח בנושא דייטים באינטרנט ויחסים, משנערך בקרב 2,252 בוגרים באמצעות סקר טלפוני נייח ונייד. מהדו"ח, שפורסם אתמול, מסתבר, ש-1 מ-10 אמריקאים משתמש באתרי דייטים באינטרנט או באפליקציות דייטים במובייל.מספר האנשים המשתמשים בשירותי דייט באינטרנט גדל באופן דרמטי וגם העמדה הציבורית כלפי השירותים הללו השתנתה כליל. בעבר, חיפוש בן זוג באינטרנט שידר מסר של ייאוש ונראה, לפחות בקרב צעירים, כפעולה עצובה של אנשים בודדים ובלתי מקובלים בחברה. אולם, זה לא המצב כיום. דייטים אונליין התפתחו לתופעה מקובלת חברתית לפגישת אנשים ויותר מכל - לצורה אפקטיבית ביותר למצוא בן זוג. כלומר, השתנתה הדרך בה אנשים מוצאים אהבה והשתנה התפקיד שממלא האינטרנט בדרך אל החיים המשותפים.

מחקר של האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב בקרב 19,131 משתתפים, שהתחתנו בשנים 2005-2012 מצא, שיותר משליש מהחתונות החלו בהיכרות באמצעות האינטרנט. יתר על כן, זגות, שהכירו באינטרנט, הראו סיפוק גדול יותר מחיי הנישואין ושיעורי פרידה/גירושין נמוכים יותר בהשוואה לזוגות, שהכירו בדרכים אחרות.

להלן גרף לגבי הדעות ביחס להיכרות דרך האינטרנט המשווה בין השנים 2005 לשנת 2013. מסתבר, ש-59% ממשתמשי האינטרנט מסכימים כיום עם המשפט " דייטים אונלייין זו דרך טובה לפגוש אנשים" וזו עלייה של 15% לעומת שנת 2005. כמו כן, 53% מסכימים עם המשפט: "דייטים אונליין מאפשרים לאנשים למצוא לעצמם התאמה טובה".  רק כ-21% עדיין חושבים, ש"אנשים המשתמשים בדייטים אונליין הם מיואשים".
 
גרף 1


להלן גרף לגבי היכרות עם המשתמשים בשירותי הדייטים אונליין. 42% מהאמריקאים מכירים לפחות אדם אחד המשתמש ברשת לדייטים ו-29% מכירים כיום לפחות אדם אחד שהשתמש ברשת למציאת בן-זוג לחיים או לטווח ארוך.
 
גרף 2

בקרב אלה המשתמשים בשירותי דייטים אונליין מסכימים 79%, שזו דרך טובה לפגוש אנשים ו-70% מסכימים, שזה עוזר להם למצוא התאמה רומנטית טובה יותר.

אולם לא הכל ורוד.

יש רבים המשתמשים בשירותים הלחלו כדי למצוא בני זוג ליחסים קצרי מועד או כדי להגיע למאגר גדול של אופציות ולכן הם לא ממהרים "להתמסד". 54% מהמשתמשים בשירותי הדייטים אונליין חשו, שכוונותיהם בפרופיל לא הובנו כהלכה ו-28% דיווחו, שהתקשרו אליהם אנשים שגרמו להם אי נוחות והטרדה.

האתרים הראשונים בתחום זה ברשת היו יותר "רציניים" ביחס לחיפוש קשר לחיים.  המחקר של Pew מצא, שבשנים האחרונות הפך החיפוש של יחסים קצרי-מועד ליותר נפוץ. כמו כן, הרשתותה חברתיות מספקות לאנשים הזדמנויות לאגור מידע ולבדוק היטב את האנשים הפוטנציאלייים.

לגבי האפליקציות: בארה"ב נפוצות האפליקציות בחינם:

HowAboutMe לאייפון.

OkCupid לאייפון ולאנדרואיד.

GroupMe  לאייפון ולאנדרואיד.

Coffee Meets Bagel  לאייפון.

Let's Date  לאייפון ולאנדרואיד.

ויש אפליקציות בחינם הנחשבות לנועזות יותר ומכוונות במיוחד ליחסים קצרי מועד כמו: Tinder לאנדרואיד ולאייפון, או Bang With Friends ששינתה את שמה ל-Down לאייפון ולאנדרואיד, ולאחרונה גם אפליקציית דייט הגזר - Carrot Dating לאייפון ולאנדרואיד. (אפליקציות נועזות ליחסים קצרי מועד ואפילו לפגישות ללילה אחד יש גם בסין, כמו האפליקציה Momo, שמכונה one-night-stand-app ונפוצה מאד בסין  אך יש לה משתמשים גם במדינות נוספות כולל בארה"ב).

בארץ יש העושים שימוש גם באפליקציות בחינם להיכרויות Fiix לאייפון ולאנדרואיד, MatchApp לאייפון, Nifgashim לאייפון, FindMe לאייפון, ונזכיר גם את Grindr לאייפון ולאנדרואיד עבור היכרויות בקהילה הגאה, וגם את Lulu לאייפון ולאנדרואיד המהווה אפליקציית נשים לדירוג גברים ולטיפים בתחום האהבה והיחסים.
 
אהבה באינטרנט


 





 
 
Bookmark and Share