Telecom News - כלים חדשים לניתוח אנליטי, יישומי ענן ו- SAP במחשבים מרכזיים

כלים חדשים לניתוח אנליטי, יישומי ענן ו- SAP במחשבים מרכזיים

דף הבית >> חידושים הכרזות >> כלים חדשים לניתוח אנליטי, יישומי ענן ו- SAP במחשבים מרכזיים
כלים חדשים לניתוח אנליטי, יישומי ענן ו- SAP במחשבים מרכזיים
מאת: חיים חביב, 23.10.13, 20:00IBM
 
יבמ הציגה בכנס השנתי שלה למחשוב מרכזי ארגוני באורלנדו פתרונות תוכנה המאפשרים למשתמשי המחשבים המרכזיים שלה להתמודד ביעילות עם עומסי עבודה חדשים.

IBM הכריזה על הרחבת יכולות המחשבים המרכזיים שלה מסדרת zEnterprise, וחשפה פתרונות בתחומי הניתוח האנליטי העסקי וסביבת הענן. היא הציגה בפני למעלה מ-2,700 לקוחות ושותפים עסקיים בכנס השנתי שלה למחשוב המרכזי הארגוני באורלנדו, פתרונות תוכנה המאפשרים למשתמשי המחשבים המרכזיים שלה להתמודד ביעילות עם עומסי עבודה חדשים. משפחת המחשבים המרכזיים zEnterprise של יבמ, שכוללת את דגמי zEC12 ו- zBC12, כמו גם את פלטפורמת שרת הלינוקס הארגוני ELS, מספקת לעסקים רמת ביצועים גבוהה, סביבה מאובטחת במיוחד, עמידות ויעילות המבססים תשתית למשימות ניתוח אנליטי ולמחשוב ענן.
 
שיפורים בבסיס הנתונים DB2 לסביבת מערכת ההפעלה z/OS ולסביבת IMS, ממחישים את האופן בו יכולות חברות לנהל ולנתח נתוני Big Data להפקת יתרון תחרותי. כך לדוגמא, המהדורה החדשה של DB2 11 לסביבת z/OS מאפשרת לארגונים לנצל את טווח ההרחבה והמדרוג, הביצועים והזמינות הגבוהה של השרתים המרכזיים של החברה, על מנת לשלב את התוצאות של עיבודים המתבצעים בסביבת שרתי Hadoop אל תוך בסיס הנתונים הארגוני.
 
גופים המשתמשים במערכת IMS 13, יכולים לשלב מעתה בין ניתוח אנליטי ובין נתונים בפורמט בלתי מובנה ונתונים מרשתות חברתיות, בתהליך שקוף המאחד ידע הנשען על סוגים שונים של נתונים, וללא צורך לנהל מאגרים נפרדים ומערכות נפרדות לעיבוד הנתונים. הפעלת הפתרונות האנליטיים האלה על גבי פלטפורמת השרתים המרכזיים של יבמ, מאפשרת לבנות צומת מידע יעיל ומאובטח, המסוגל להפיק ולהציג תובנות עסקיות גם למשתמשים ניידים, בתקשורת אלחוטית, בכל מקום בו נדרש המידע.
 
יבמ מציגה את חבילת כלי המידע למנהלים קוגנוס TM1 לסביבת zEnterprise, המספקת תובנות מקיפות למנהלי כספים, ומאפשרת ליצור, לנתח ולנהל תכניות פיננסיות מורכבות - תוך אספקת תמונה ברורה יותר של מאזן הרווחיות ברמה הארגונית הכוללת. התוכנה החדשה מציעה חבילה שלמה של כלים לתכנון פיננסי, תקצוב וניתוח אנליטי, המאפשרים ניהול כלל-ארגוני ואופטימיזציה של תכניות ותהליכים. התוכנה תומכת גם במגוון הדרישות המאפיינות ארגונים גדולים - החל מביצועים גבוהים, אפשרויות ניתוח אנליטי פיננסי ובניית מודלים - ועד לעבודה שיתופית כלל ארגונית, לרוחב כל קווי המוצרים ומחלקות הארגון. ניתן להרחיב את טווח הכיסוי של התוכנה, באמצעות עבודה בסביבת ענן, ולספק רמה חדשה של שירות למכשירי קצה ניידים, בסביבת תקשורת אמינה ומאובטחת.
 
ככל שלקוחות zEnterprise ממשיכים בהרחבת היקף היישומים האנליטיים, עבודה בסביבת ענן ועומסי השירות למשתמשים ניידים – נדרשות דרכים חדשניות לניהול משאבי המיינפריים, על מנת להבטיח ביצועים מיטביים. המערכת החדשה של יבמ לניתוח אנליטי של קיבולת ביצועים, IBM Capacity Management Analytics, מסייעת ומאפשרת למנהלי טכנולוגיות מידע לעקוב אחר עבודת המערכות, לצפות מראש ולמנוע בעיות ביצועים, באמצעות חיזוי ביקושים לקיבולת עוד בטרם התחוללו בפועל – ולהבטיח את זמינות המערכות ואת איכות השירות למשתמשי קצה. הפתרון של יבמ משלב יכולות חיזוי אנליטי, ומאחד נתונים עסקיים ונתוני ביצועים של יישומים שונים הפועלים ע"ג פלטפורמת zEnterprise. על בסיס מכלול המידע הזה, הוא מצביע על בעיות קיימות ובעיות פוטנציאליות של משאבי מערכת עוד לפני שאלה משפיעות בפועל על הפעילות העסקית של הארגון. הפתרון משלב כלי תוכנה של קוגנוס, SPSS ותוכנת ניהול החלטות של טיבולי אל תוך מסמכי תבנית ייעודיים ומערך תצוגה גראפית, המאפשרים הפקת תובנות לגבי זמינות המשאבים ויכולות המערכת.
 
חידוש נוסף בסל פתרונות הענן של יבמ לסביבת zEnterprise, היא חבילה ייעודית של פתרונות SAP ברמת הכניסה IBM Entry Cloud Configuration for SAP® Solution on zEnterprise v2. המערכת משלבת טכנולוגיה בעלת ביצועים גבוהים יחד עם סל שירותים וכלי תוכנת תשתית, ומציעה תהליך אוטומטי, אחיד ומואץ במיוחד בתפעול השוטף של מערכות SAP, תוך צמצום עלויות התפעול ושיפור ההחזר על ההשקעה.
מחשב מרכזי



 
 
Bookmark and Share